Har sett på bilder att många av er har investerat i progressiva bakstötdämpare. Jag har redan progressiva fjädrar i framgaffeln (till belåtenhet) och tänkte investera i motsvarande där bak också. Dessutom är det ju snyggare... !
Vilken längd köper man? Finns från 11,5 inch till 12,5 inch.
Köper man STD (standard/mjuk) eller HD (heavy duty/hård)? Läste någonstans att fästanordningen var lite annorlunda fr o m årsmodell 2005. Jag har en 1800 C -05.
Tack för svar!
Vilken längd köpte du? 11,5 -, 12,0-, eller 12,5 inch?
Jag har inte originalsadel längre utan har bytt till en Danny Gray sadel och det känns som om "hojen blev lägre". Längden på stötdämparna påverkar höjden på hojen också, gissar jag. Vilken längd har originaldämparna därbak?
Sadel:
En liten blänkare i en gammal tråd!
Nu har jag äntligen smällt dit ett par progressiva stötdämpare även där bak, har redan progressiva fjädrar i framgaffeln och starkare kopplingsfjädrar.
Det blev Progressive Suspension 440 Series Shocks - 11.5 inch STD för VTX 1800C -05. Blir lite lägre eftersom originaldämparna är 12.25 inch.
Passar bra till en Danny Gray sadel och en stukad singelväska från Lejonkulan
/birdie
birdie skrev:En liten blänkare i en gammal tråd!
Nu har jag äntligen smällt dit ett par progressiva stötdämpare även där bak, har redan progressiva fjädrar i framgaffeln och starkare kopplingsfjädrar.
Det blev Progressive Suspension 440 Series Shocks - 11.5 inch STD för VTX 1800C -05. Blir lite lägre eftersom originaldämparna är 12.25 inch.
Passar bra till en Danny Gray sadel och en stukad singelväska från Lejonkulan
/birdie
Snyggt Birdie!
Man ska inte förhasta sig, det gäller att i lugn och ro tänka över sina beslut....