Ny medlem

Här vill vi gärna att både nya och gamla medlemmar presentera sig själva så att vi alla lär känna varandra lite bättre!

Moderator: Geronimo

Fnittermisse
Wannabe
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 okt 2020, 18:40
VTX-modell: VTX 1800c, 2006
Ort: VÄSTRA FRÖLUNDA

Ny medlem

Inlägg av Fnittermisse »

Hej,
Jag kom till sist på att jag glömt att presentera mig, vilket jag med detta inlägg nu gör.
För nästan precis ett år sedan bestämde jag mig för att reparera en 42-årig miss; dags att ta mc-kort. Sagt och gjort, iväg till körskolan för inskrivning sent på hösten för att försäkra mig om en plats till våren. Sedan följde en lååång vinter fylld av teoripluggande, MC-mässa och internetsökningar om motorcyklar. Efter några månaders surfande, letande och jämförande var jag i alla fall klar över att det skulle bli en VTX 1800, det är alltid bäst att göra rätt från början. En sen vårlördag när jag hittat ytterligare en annons, den här gången nära där vi bor, tröttnade min fru uppenbarligen på mitt velande och skickade iväg mig att köpa mitt livs först motorcykel. Där stod den sedan i garaget, nu fattades bara en liten detalj, körkortet. Det här året har ju varit och är som det är, men till sist, den 20:e augusti hade jag äntligen körkortet i handen. Fort hem och ut på premiärturen (jag hade inte kört en meter med VTX:en innan), 10 härliga mil i solen med en enda tanke i huvudet: "vält inte".
Nån månad senare blev jag "påhoppad" :D av 88:an som föreslog ett medlemskap och nu är jag här!
Summa summarum, de gångna två månaderna med körkort har varit skitroliga, 300 mil i sol o regn har bara gett mersmak, hoppas det blir en mild vinter!
Jo, ja, cykeln...det är en VTX 1800C, 2006:a, svart. Och vi finns i Göteborg.
Ha det gott!
Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 867
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Re: Ny medlem

Inlägg av mattin »

Hej och välkommen!

Kul med nya medlemmar!
Du kommer till ett gött gäng och en bra klubb.

/Mattin
VTX1800F
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Ny medlem

Inlägg av Nesse »

Grattis :D :clap:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Ny medlem

Inlägg av Orre »

Grattis med körkortet, frun, och en härlig båge!! :clap:
Tack för presentationen! Och hjärtligt välkommen i klubben! :good:

/Orre :drinks: :peace:
Bild
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: Ny medlem

Inlägg av Gusten »

Vi från Närke önskar också dig välkommen till "familjen", som sagt välkommen till en av Sveriges bästa klubbar och hoppas vi ses snart. :peace:
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Skriv svar