Hälsningarna från California
Moderator: Gusten
Kategoriregler
Detta är en gästbok. Här kan du komma i kontakt med andra VTX-ägare, men gästboken är inte avsedd till att söka svar på eller besvara teknikfrågor, etc. Låt gästboken vara just en gästbok.
Detta är en gästbok. Här kan du komma i kontakt med andra VTX-ägare, men gästboken är inte avsedd till att söka svar på eller besvara teknikfrågor, etc. Låt gästboken vara just en gästbok.
Hälsningarna från California
God dag , mig namn er Wayde och JAG er från California VTX Ritt bräde. JAG rättvis viljat till säga god dag
Här er en lista över sakerna Jag har gjort till cykeln , högst omen den er all hand bygget för spåren. motor 2007CC cylindern med Rostfri O - ringningarna 13.251: Hög Sammantryckningen Bensin Porter Pistong Koppar Huvud gaskets Näbb Rods Huvuden har blitt blomma till max och Rostfri Ventilen och dubbel språng 505 lyfta Cams Tvåfaldig Intagen med S &S Hastighet Stacken 80HP våt Nitrous system Progressiv Nitrous Ledaren PCIII 125psi yttre bränsle pumpa x 100psi bränsle reglera till hantera den våt nej och huvudsaklig bränsle skena x 800cc Sub-agent WRX spruta in balanserat och blåkopian vid RC Ingenjörsvetenskapen ( fylla är 400cc) tömma Sed Wayde bygga 2" rostfri 2 in i 1 lika längd hinder huvudhoppen med megaphone och 4" omsättningen Tvåfaldig EGT ( tömma Bensin Teknologien ) inre tömma temperatur sond transmissionen 4th och 5th redskap ta parti mot någon hund har blitt reducera vid halva och ta emot fönstren dubbel i storlek gripa 6 arm låste gripa med 10 stack Kewl Metall ( bäst gripa på det planet min mening ) Nitrous operera skjuta `på knapp skiftat med motor försening modul jägaren Fast föda upp slog Fast bila bestiga ( krevad för produktionen stabilisera ) Produktionen skaft stabilisera med 30lbs av preload ( håller drivan skaft från blåser upp ute siden av motor ) Föda upp betala räkningen pinne placerat rättvis foran baksida axeln och låg till grund så min betala räkningen sitter i grund och på det pinne samtidig. Föda upp broms re - designat och placerat på föda upp pinne Framsida broms er blitt nedsatte till en kaliber och 3rd pistong omfattat Framsida Gaffel och blitt förkortat i det inre till gräns utgående resa till 1.5" Föda upp Glasfiber kropp vid Extrem revolution och re - arbetat till utsträcka längd och skaffa sjösätta sadla Baksida hjulen N Skriva på maskin med 7" glättad Framsida rulla Svetsa Grovheten 21" Blad vid HDL Framsida Honda Bezel modifierat till innehålla Kapplöpning elektronik Grund Pund Rad ösa vid Extrem Revolution Tank avsats är en smal version om Följa tillbaka tank laget av Glasfiber Liten 1 galla bränsle cell under sätta areal 72" Rulla Bomma till Ackumulatorn flyttat foran baksida hjulen var den evape boks använd till bli. Korrigera flyttat till annan siden av cykeln Cykeln är ca 250hp och vilja springa 9 sekunder 1/4's, JAG konkurrerar inne om NHRA Toppen serie igen den hår år. För den här av du så pass gör eller icke gör det följa den här grovheten serie , där de/vi/du/ni är sannolikt 800 1000 cykeln ute där i all 7 divisionerna på det topp 7 cykeln komma till gå till Pamona till springa den final. Siste år JAG färdig i 16th ställe och tänka Honda's Klippa!!! och den er tid för dem till vakna upp och vara rädd for oss. JAG skulle också lik till tacka min sponsoren så pass hjälp göra den här hända. Trumpeten Vädja fortsatt dollars inne om motor utveckling KewlMetal 10 Stack grep efter , JAG löp en komplett kapplöpning säsong med över 200 passerande på 1 gripa och Jag var löpande 160hp siste år. Extrem Revolution besättningen på Extrem har fortsatt till tillförsel betydligaste sett boday komponenterna runt omkring. Honda Direkt alltid har den delen behövde och de/vi/du/ni är alltid på-tid med deras leverera JAG kanna alltid regne med dem. Nyskapande Design Begreppen Keven's Tvåfaldig intagen är en en av en slag avsides från awesome utförande , där er ingenting lik Harley stötarna drewling över den utseende alltför. Designat Utförande David Campbell har en sak på hans sinne " Skaffa mest pålitlig förmåga acheivable " JAG challange någon till bygga de här motor bortom vad David kanna.
- Knodden
- Mästare
- Inlägg: 594
- Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
- VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
- Ort: Bohus
Hi Wayde!
Thanx for finding us!
It seems that you have done quite a lot on your bike. The translation seems be a bit confusing, can you post the text in English as well? I think most people on this forum is able to read English.
Have a really nice day...
// Knodden
Thanx for finding us!
It seems that you have done quite a lot on your bike. The translation seems be a bit confusing, can you post the text in English as well? I think most people on this forum is able to read English.
Have a really nice day...
// Knodden
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
Great, thanks I will post in english. After I posted the note my wife told me that the translator looses meaning. I will re-post it now.Knodden skrev:Hi Wayde!
Thanx for finding us!
It seems that you have done quite a lot on your bike. The translation seems be a bit confusing, can you post the text in English as well? I think most people on this forum is able to read English.
Have a really nice day...
// Knodden
I made the big engine changes for this year and had an oil filter failure that cooked that particular engine, I am in the midst of building another one - the engine locked up and locked up the tire at 130mph on the track - I managed to keep it right side up and avoided the rail.
During my rebuild I found a flaw in Honda's design in the output shaft. Quite a few people have broke the output housing for the drive shaft - somehow I have avoided breaking mine, however, with the drastic increase in HP I knew I would break it. I built a preload strut that put 30lbs of pressure on the shaft and would stop it from coming out the side of the bike. When I was tearing down the engine I found the internal bearing retainer had broke (this is the piece of cast iron sandwiched between the engine case and the aluminum output housing) this inturn when broke would allow the helicle gears to climb and break the outer housing.
I am machining a new one out of 4340 high carbon steel that will not break and see how things go.
Here's a list of things I have done to the bike, most of it is all hand built for the track.
Engine:
2007CC cylinders with Stainless O-rings
13.25:1 High Compression Gas Ported Pistons
Copper Head gaskets
Billet Rods
Heads have been flowed to the max and Stainless Valves and double springs
505 lift Cams
Dual Intake with 4" S&S Velocity Stacks
80HP wet Nitrous system
Progressive Nitrous Controller
PCIII
125psi external fuel pump
2 x 100psi fuel regulators to manage the wet nos and main fuel rail
2 x 800cc Subaru WRX injectors balanced and blueprinted by RC Engineering (stock is 400cc)
Exhaust:
Custom Wayde build 2" stainless 2 into 1 equal length drag header with 7" megaphone and 4" turnout
Dual EGT (Exhaust Gas Technology) internal exhaust temperature probes
Transmission:
4th and 5th gear side dogs have been reduce by half and receiver windows doubled in size
Clutch: 6 arm locker clutch with 10 stack Kewl Metal ( best clutch on the planet - my opinion)
160lb Nitrous operated push button shifter with engine delay module
Chassis:
Solid rear struts
Solid motor mounts (required for output stabilizer)
Output shaft stabilizer with 30lbs of preload ( keeps the drive shaft from blowing out the side of engine)
Rear foot pegs positioned just ahead of the rear axle and low to the ground so my foot is on the ground and on the peg at the same time.
Rear brake re-designed and positioned on rear peg
Front brake has been reduced to one caliper and 3rd piston included
Front Forks and been shortened internally to limit outward travel to 1.5"
Rear Fibreglass body by Extreme revolution and re-worked to extend length and provide launch saddle
Rear Wheel - N Type with 7" slick
Front wheel - Weld Racing 21" Blade by HDL
Front Honda Bezel modified to contain Race electronics
Ground Pounder Rad scoop by Extreme Revolution
Tank shell is a narrowed version of the Retro tank made of Fibreglass
Small 1 gallon fuel cell under seat area
72" Wheelie Bar
Battery relocated ahead of rear wheel where the evape canister used to be.
Rectifier relocated to other side of bike
The bike is approx 250hp and will run 9 sec 1/4's, I am competing in the NHRA Summit series again this year. For those of you that do or don't follow this racing series, there are probably 800 - 1000 bikes out there in all 7 divisions on the top 7 bikes get to go to Pamona to run the finals. Last year - I finished in 16th place and think Honda's Rock!!! and it's time for them to wake up and be afraid of us.
I would also like to thank my sponsors that help make this happen.
Trumpette Apperal - continued dollars in the engine development
KewlMetal - 10 Stack clutches, I ran a complete race season with over 200 passes on 1 clutch and I was running 160hp last year.
Extreme Revolution - the crew at Extreme have continued to supply the greatest looking boday components around.
Honda DirectLine - always has the parts needed and are always on time with their deliveries - I can always count on them.
Innovative Design Concepts - Keven's Dual intake is a one of a kind - aside from awesome performance, there's noth like 20 Harley guys drewling over the look too.
Designed Performance - David Campbell has one thing on his mind - " Provide the most dependable power acheivable" I challange anyone to build these engines beyond what David can.
- snake
- Mästare
- Inlägg: 773
- Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
- VTX-modell: VTX 1800, 2002
- Ort: Stockholm, VTX 1800
- Kontakt:
- mattin
- Regionskontakt Västra Götaland
- Inlägg: 874
- Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
- VTX-modell: VTX1800F,2006
- Ort: Göteborg