Avfettning

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

L-G

Avfettning

Inlägg av L-G »

Undrar om ni har någon erfarenhet av att spruta in hojen med en mild avfettning när man ställer av den för vintern. Har fått det tipset av en annan mc-ägare men vill kolla upp lite närmare först. Det blir ju definitivt lättare att komma åt alla skrymslen och vrår med lite sprayning. När han tog ut hojen på vårsidan igen drog han på avfettning igen, spolade av med ljummet vatten, och därefter en rejäl tvätt. Resultatet blev "lysande" ,om man så säger, enligt honom. Några negativa effekter hade han inte märkt. Tacksam för svar.

Mvh L-G
klasse

Inlägg av klasse »

Halloy jag brukar använda avfettning på min, fast jag brukar använda det mäst på fälgarna och skärminnerkanter och undvika kromet. jag ser det inte som negativt eller konstigt, min hoy är tefcarbehandlad så den står imot kemikalier.
Läs mina tvättråd i detta forum!
L-G

Avfettning

Inlägg av L-G »

Hallå Klasse!

Jag kanske uttryckte mig lite oklart. Jag menar att den ska stå med avfettning på över vintern. Jodå, jag har läst dina tvättråd och har tagit dom "ad notam". Ska Tefcarbehandla hojen till våren. Har turen att känna en kille som pysslat med lackskydd tidigare och han hade fortfarande detta medel hemma. Annars är det dåligt med firmor som har Tefcarbehandling här i Ljusdals-trakten vad jag vet. Ska oxo fixa några "mirakeltrasor". Kelgrisen måste ju få bästa tänkbara behanling :)
klasse

Inlägg av klasse »

OK: Var du än gör köp inga biliga mirakeltrasor :!:
Jag tänkte jag skulle köpa mej en kompressor nu snart.
Skriv svar