Ny medlem- SKåne-bo.

Här vill vi gärna att både nya och gamla medlemmar presentera sig själva så att vi alla lär känna varandra lite bättre!

Moderator: Geronimo

TonyTapio
Wannabe
Inlägg: 4
Blev medlem: 20 aug 2020, 12:55
VTX-modell: VTX1800 2007
Ort: Lund

Ny medlem- SKåne-bo.

Inlägg av TonyTapio »

Hej på er!

Tänkte det var dags med en presentation. Jag heter Tony och bor i Lund, inflyttad skåne-bo sedan 8 år tillbaka. Frugan härstammar från Bjäre (Båstad) så efter att större antal år i exil för henne så hade jag inget val, det blev flytt söderut: Iofs inget jag har något emot då det är ett underbart landskap.
Blev med VTX nu i veckan då det dök upp en 1800 på Lillemans MC i Lund och efter en provtur så byttes min CB650r, som jag haft sedan april i år, in i princip ögonaböj.
Då frugan skulle med ut och åka ibland så blev CB-n för liten och funderingarna gick på sporttourer mm mm, men ska man byta så tänkte jag att jag kan väl gå hela vägen så... Power cruiser. :-D Vi får plats nu.. och lite till. Behöver stanna och tanka lite oftare än min bror, som för närvarande kör en Blackbird men är en gammal cruiseråkare så vi får se vad han skaffar härnäst. Blackbirden lär han dock aldrig sälja, det är en modell han tjatade om redan som liten grabb.

Jag gillar mest att köra längre turer och imellanåt fara iväg upp till gamla hemmatrakter, enklast förklarat Örebro Län, för att se så vägarna där finns kvar och inte har bytt plats. Jag praktiserar för närvarande även ett råd från en gammal vän, "åk vilse, det är kul". Skåne är nerlusat med fina vägar så kör man lite vilse så dyker det alltid upp något nytt.
Har haft körkortet enbart i år, så är ny på båge på vägarna men som många andra i hemmatrakterna så blev det mycket crossåka med mera när man var ung; vilket tydligen satt i då körkortsläraren klagade en del på gamla olater.
Bilder på nya bågen finns på facebook för närvarande, en del bilder från min tur upp till Blekinge i veckan. För övrigt en VTX1800c, 07.

Det var allt jag hinner med denna gång!

MVH
Tony
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 933
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Ny medlem- SKåne-bo.

Inlägg av 88:an »

En bra Presentation Tony :yes: :drinks:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Ny medlem- SKåne-bo.

Inlägg av Nesse »

Välkommen.

Jo vi är ett gäng i Örebro, så välkommen förbi dina gamla hemtrakter...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar