Facebook

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Facebook

Inlägg av Nesse »

Lite dåligt med diskussioner här nu så jag tar upp en fråga. Medlemsantalet går neråt, ska vi öppna gruppen på Facebook igen?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Facebook

Inlägg av Orre »

Jag har just i går kväll ändrat så endast de som har betalat sin medlemsavgift har kvar sina medlemsrättigheter och GRÖN färg på nickname.
Varje år när jag gör det brukar det vara 40-50 betalande medlemmar. Det ändrar sig sen utöver våren när folk upptäcker att de har glömt att betala...
Just nu är det 57 betalande. Alltså lite FLER än vanligt! :perfect:

Facebook används nog inte alls längre...

/Orre
Bild
Användarens profilbild
Crane
Wannabe
Inlägg: 37
Blev medlem: 01 dec 2015, 20:30
VTX-modell: VTX 1300S, 2007
Ort: Kvilleholm 135, Vimmerby

Re: Facebook

Inlägg av Crane »

Hej!
Går det.....att ha en sluten facebookgrupp....du som administratör Nesse öppnar och släpper in de som har betalt och blivit medlemmar......det kanske gör att man chattar mer på facebooksidan istället för på här medlemssidan, men kan vara en möjlighet att öka medlemsantalet.
Det var ju en väldigt aktiv facebookgrupp innan den stängdes ner och det jag upplevde som positivt var att många engagerade sig, men det negativa var att denna sida sakta dog bort trota att det finns massor med nyttig info.
En fråga till årsmötet??
Användarens profilbild
Cadde
President
Inlägg: 652
Blev medlem: 30 jan 2007, 17:34
VTX-modell: VTX 1800 Trike
Ort: VTX 1800 Trike Örebro

Re: Facebook

Inlägg av Cadde »

Hej
Dom som skrev förut i den öppna gruppen var oftast dom som inte var medlem i VTX.
I den nya gruppen har det kommit in några nya medlemmar, då jag skrivit att man måste vara medlem för att
vara med i gruppen. Men vi kan ta upp det på årsmötet.
Annars tror jag en bra grej är att vi själva börjar skriva lite där.....

Kram Cadde
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Facebook

Inlägg av Orre »

Tjena Crane...

Den gruppen du efterfrågar öppnade Cadde i oktober!... :blush2:
Och något "chattande" existerar så gott som inte längre. -Det är helt enkelt för att varken du eller någon annan av våra gamla medlemmar skriver något!! Är det ingen som bidrar med något, så slutar så klart folk att ens se efter! Oavsett plattform!
Jag förstår inte helt varför någon som aldrig käkar rotmos klagar över att det äts alldeles för lite rotmos??... :p

Nya intresserade (som Cadde säger mestadels ICKE-medlemmar) ställer bara de samma frågor som redan är ställt hundra gånger. De bidrar inte med något nytt, och har dessutom som regel inte ens lärt sig vanligt folkskick!... T.o.m. jag har tröttnat på att svara! -Och det kan jag se att jag inte är ensam om!!!..............
Jag fattar inte var du fått det ifrån att "många engagerade sig"??

Det är MÅNGA år sedan aktiviteten började stannade av här på vårat forum.
Tiden går, folk ändrar vanor, och även om FaceBook VAR en del av de ändrade vanorna tvivlar jag på att det egentligen betyder något.
När cyklarna började bli 10-12 år gamla, hade folk redan byggt vad som skulle byggas, och för läääänge sedan lärt sig vilken olja som används, och vilka db-killers man stoppar i avgasrören!!... -Och inte minst lärt sig klicka på "sök"!

Att tiden går, och att vi har avklarat det mesta runt våra hojar kan vi inte ändra på!!
Det är rätt och slätt inte lika intressant längre! NYASTE hojen är ju för fasen 13 år gammal i år!!

När det gäller den där privata FaceBook gruppen som Knodden öppnade så har väl inget ändrat sig!?
-Alla som vill får driva vilka FB-grupper de bara önskar! Men om det inte är våran klubb som driver den, så ska den ju inte bära vårat namn!!

OM KLUBBEN skulle vilja driva denna grupp, så har väl vad jag vet inte klockan börjat gå baklänges, så där kommer väl inte att hända något nytt? Så vad den skulle BIDRA med vet jag inte???
-Skulle en öppen grupp, där folk som inte är medlemmar frågar hur man laddar batteriet, och sen inte får svar, eller OM dom skulle få svar sedan aldrig återkopplar, bidra till mer "chatting" och fler medlemmar?? Och skulle VTX RIDERS SWEDEN vilja stå bakom??
Ja då är det ju bara att köra på! -Ta upp det som en motion vet jag! :good:

JAG tror att tiden som har gått aldrig kommer tillbaka! -Det är MIN erfarenhet i livet... ;)

/Orre :peace:

Ps.
Vår hemsida, galleria och forum ÄR HÄR! Och blir inte borta! trots att det är lite påfyllnad.
Det funkar! Det innehåller 36 000 sökbara inlägg! 7 500 bilder! och massor av beskrivningar, how-to's, manualer osv... Allt samman kan man dela, ladda ner, kommentera och ställa frågor runt!
Så oavsett HAR vi denna plattformen OM någon undrar över något, eller kanske t.o.m. vill dela med sig av något! :perfect:
Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Facebook

Inlägg av Nesse »

Pöss Orre :drinks: Flink som en fågel så ser du problemet från ovan :perfect: :D
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Facebook

Inlägg av Martin »

Här kommer pöss från Skövde också, håller med dig i dina tankar, Orre. Utnyttja vårt forum som innehåller det mesta som går att berätta om våra kära bågar och finns det andra frågor eller berättelser som kan vara intressenta, så skriv bara.

Martin
Skriv svar