Kromputs?

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Skriv svar
port513

Kromputs?

Inlägg av port513 »

Vad använder ni för att putsa kromen på hojen?

Jag har Autosol Kromglans hemma men vetefasen om inte det är för stor slipverkan på det....


/Henke
Tommy

Inlägg av Tommy »

Jag har alltid använt autosol, och inte märkt att det skulle vara något problem med det!
klasse

Inlägg av klasse »

ANVÄND ALDRIG DET :!: :!: :!:
port513

Inlägg av port513 »

Nu glömde jag säga att jag har en splirrans ny hoj och har alltså frisk krom så jag har egentligen inte mycket att dona till på den. Mer att det är lite kalkfläckigt osv...


/Henke
Tommy

Inlägg av Tommy »

Jag har använt Autosol på min sedan den var ny, och har aldrig haft något problem med det!
Om cromen är lortig, så ska du bara tvätta den som vanligt, det kan knappast vara aktuellt för dej med crom-puts på en så ny hoj !
port513

Inlägg av port513 »

Tommy skrev:Jag har använt Autosol på min sedan den var ny, och har aldrig haft något problem med det!
Om cromen är lortig, så ska du bara tvätta den som vanligt, det kan knappast vara aktuellt för dej med crom-puts på en så ny hoj !
Kanske inte, jag är så ny så jag är halvt vilsen i denna djungel ;)

Min kompis sa att det troligen är kalkfläckar som går att tvätta bort så idag blir det tvätt av hojen. Ska städa bort lite lik från den också. Borde inte insekter ha flygkörkort?


/Henke
Användarens profilbild
Håkan
Wannabe
Inlägg: 83
Blev medlem: 24 okt 2005, 07:23
VTX-modell: vtx 1800 02
Ort: ESLÖV vtx 1800-02
Kontakt:

Kromputs

Inlägg av Håkan »

Hej ! Ett litet tips bara,Det finns en blå tub som heter POL, rent polermedel utan slipmedel . Autosol tar man bort rost med !!! mvh håkan
port513

Inlägg av port513 »

Hmm, jag är snurrig, det är inte min krom som har fläckar utan aluminiumen som har fläckar ;)

Hur blir jag av med dem?


/Henke
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av alba »

Tjena .
Om jag får lägga mej i, så verkar det som att du har tvättat hojen med för starkt avfettning ("typ" nått med soda i )
Den ända möjlighet som jag vet är Autosol å då får du köra med en polertrissa. Aluminiumen blir superblank, om du inte kör för hårt.
Då kan den bli svart, efterbehandla med vax, så får du ett kanonresultat.
Tat försiktigt bara alun är känslig. / ALBA
port513

Inlägg av port513 »

alba skrev:Tjena .
Om jag får lägga mej i, så verkar det som att du har tvättat hojen med för starkt avfettning ("typ" nått med soda i )
Den ända möjlighet som jag vet är Autosol å då får du köra med en polertrissa. Aluminiumen blir superblank, om du inte kör för hårt.
Då kan den bli svart, efterbehandla med vax, så får du ett kanonresultat.
Tat försiktigt bara alun är känslig. / ALBA
Den kom så här från butik/fabrik så jag har inte tvättat den alls innan detta. Idag använde jag bara sonax Extreme Shampoo och det är ju inte skarpt alls vad jag vet iaf.

Ska iof in med hojen till Tefcar och de kanske kan dona till även aluminiumen...


/Henke
Användarens profilbild
SWE
Adept
Inlägg: 156
Blev medlem: 29 aug 2005, 01:15
VTX-modell: VTX 1800, 2004 (Svart)
Ort: Sundbyberg / Stockholm
Kontakt:

Inlägg av SWE »

Putsbögar................................
port513

Inlägg av port513 »

SWE skrev:Putsbögar................................
Men lite måste den ju få blänka ändå ;)


/Henke
Skriv svar