Besiktnings-äsch...

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Besiktnings-äsch...

Inlägg av XY »

Nesse skrev:Minst 3... hur gör du XY?
Jag har gått förbi mitt Roadhouse otaliga gånger....även passerat originalsystemet då och då.... 8)

:peace: /XY
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
Wheeler
Adept
Inlägg: 149
Blev medlem: 11 sep 2012, 16:48
VTX-modell: VTX 1800, 2004
Ort: Umeå

Re: Besiktnings-äsch...

Inlägg av Wheeler »

Jag besiktigade också här om dagen med mitt VoH Bigshot på... eftet ett RENT H-VETE med att få ut insatserna (som förra ägaren klistrat fast) så proppade jag i två diskbollar i varje insats och gjorde fast dem, på inrådan både av folk här och även andra forum, så var det inga problem att besiktiga, blankt papper, stannade typ 100 m innan besiktningen och skruvade dit insatserna och samma sak när jag åkte hem igen. (:
Våga leva! Lev idag!
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Besiktnings-äsch...

Inlägg av Raffe Gbg »

Besiktad utan problem. Jag påpekade för besiktningsmannen att framdäcket är sprillans nytt, så det kan vara lite halt i blötan vid provkörningen. Jag såg det, svarade han. Och fortsatte medan han lyste med ficklampan in i ljuddämparna: Och insatserna är också nya? Ganska, svarade jag. Och sedan åkte jag hem med blankt papper.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Besiktnings-äsch...

Inlägg av Toolbox »

XY skrev:
Nesse skrev:Minst 3... hur gör du XY?
Jag har gått förbi mitt Roadhouse otaliga gånger....även passerat originalsystemet då och då.... 8)

:peace: /XY
men kära XY inte ska du behöva gå och titta på roadhouset jag köper det av dig så slipper du passera det :drinks:
Smokey
Wannabe
Inlägg: 43
Blev medlem: 16 okt 2016, 16:26
VTX-modell: VTX 1800, 2004

Re: Besiktnings-äsch...

Inlägg av Smokey »

Wheeler skrev: 30 maj 2015, 15:57 Jag besiktigade också här om dagen med mitt VoH Bigshot på... eftet ett RENT H-VETE med att få ut insatserna (som förra ägaren klistrat fast) så proppade jag i två diskbollar i varje insats och gjorde fast dem, på inrådan både av folk här och även andra forum, så var det inga problem att besiktiga, blankt papper, stannade typ 100 m innan besiktningen och skruvade dit insatserna och samma sak när jag åkte hem igen. (:
Jag ska besikta min 1800 nu med samma V&H och jag funderar på att testa diskbollar. Jag har quiet baffles på nu men de räcker ju inte så tanken är att ta bort dom, in med 2 bollar per pipa och sen på med quiet baffles och besikta. Vad tror ni om chanserna? På mina papper står det 97dB som gräns. Samma på hojen. Låter lågt :o
Skriv svar