MEN
Blev tyvärr klockad på MOTORVÄGEN till 134 km/h (fartgräns 100 km/h)
Jo jag vet det var klantigt... Men jag var HELT säker på att det INTE var snut, eftersom det är förbjudet att köra med dimljus tillsammans med halvljus!!
Det visade sig vara dimljus tillsammans med parkljus...
Det var på vippen att kosta mig körkortet! men kostade nok. 7800,- Dvs. nästan 9 Svenska lakan!!!
Shit det var kostsamt....dyrare än Sverige (tror jag är några år sedan jag åkte på det).....Bra att veta så man kör nästan lagligt i grannlandet när man är där...
______________________________________________ Hellre Lycklig i dag än olycklig i morgon......
Ska man se något ljus i bötesmörkret är det väl att hade du kört lika mycket för fort i Sverige hade lappen säkerligen rykt. Fast visst är böterna dryga i Norge. Ska ha det i åtanke när jag och elva andra mc-gubbar kör söderut från Lofoten i sommar ...
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
MEN
Blev tyvärr klockad på MOTORVÄGEN till 134 km/h (fartgräns 100 km/h)
Jo jag vet det var klantigt... Men jag var HELT säker på att det INTE var snut, eftersom det är förbjudet att köra med dimljus tillsammans med halvljus!!
Det visade sig vara dimljus tillsammans med parkljus...
Det var på vippen att kosta mig körkortet! men kostade nok. 7800,- Dvs. nästan 9 Svenska lakan!!!
/Orre
stackars sate, men en jäkla tur att du har kortet i behåll......9000:- skit va mycke krom....
Nu är säsongen på G igen.
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk.
Ses utefter vägarna å på träffar