http://www.transportstyrelsen.se/Global ... 2_2012.pdf
Edit: interna länkar fungerar inte så bra så jag ändrade till en extern :-P
Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket
Moderator: Nesse
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- Inlägg: 4388
- Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
- VTX-modell: VTX 1300, 2005
- Ort: Örebro
- Kontakt:
Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
- Raffe Gbg
- Mästare
- Inlägg: 751
- Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
- VTX-modell: VTX 1300, 2008
- Ort: Göteborg
Re: Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket
Hade säkert varit intressant, men länken funkar inte Nesse ...
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
"Det är mycket bättre att vara glad"
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- Inlägg: 4388
- Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
- VTX-modell: VTX 1300, 2005
- Ort: Örebro
- Kontakt:
Re: Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket
Fixat... hade länkat internt...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
- Raffe Gbg
- Mästare
- Inlägg: 751
- Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
- VTX-modell: VTX 1300, 2008
- Ort: Göteborg
Re: Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket
Det finns en hel del intressant att läsa i det här dokumentet. Men ingenstans ser jag att man borde tillåta extraljus med halvljus tillsammans med det ordinarie halvljuset. I dag är bara varselljus tillåtet i kombo med halvljuset. Apropå synbarhet. Självklart syns man bättre alla dygnets timmar med extrahalvljus på ständigt.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
"Det är mycket bättre att vara glad"
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- Inlägg: 4388
- Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
- VTX-modell: VTX 1300, 2005
- Ort: Örebro
- Kontakt:
Re: Läsning om säkerhetsstrategi från trafikverket
Håller med, det är mer ideer om vägmiljön, vilket iofs är bra. T ex andra räcken, ta bort räcken på vissa vägar... Sedan detta med ABS är ju en bra grej, men det spelar ju ingen roll för min del på den hojen jag har. Sedan detta som statistiken säger, medianvärdet för en motorcyklist är visst ca 50 år... aja... SMC är med på ett hörn och det är bra som kontrast till hastighetsreglerare och förbudsivrare
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin