PowerCommander

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
Mange
Wannabe
Inlägg: 99
Blev medlem: 11 feb 2011, 20:30
VTX-modell: Svart VTX-1800C 2002
Ort: Munsö

Re: PowerCommander

Inlägg av Mange »

Nu har jag provat mig fram med olika mappar, tyckte att den gick bäst och smällde minst med denna:
109-015 California model with Vance & Hines Big Shots (no baffles), stock air filter and O2 eliminator kit

Är det någon annan 1800 ägare som kör med V&H Bigshots med orginal luft som har någon annan MAP som är bra?

Här kommer två bilder på tändstift, den första är höger fram och den andra är vänster bak, fick inte loss dom andra då jag inte har sådanna verktyg.

Bild Bild

ORRE! DOM PÅ STIFTEN? :good: el :fierce:
If you need a reason to ride,You are not on the right bike.
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: PowerCommander

Inlägg av Orre »

Tja!

Nej men det ser ju inte så tokigt ut.
Den främre ser ut att ha lite ask-avlagringar? Kan tyda på lite läckage ventil-tätningar. (dricker den olja?)
Eller kör du på 95 oktan? -Sluta med det! Det finns ju fortfarande 98 oktan UTAN etanol!!! (Efter min erfarenhet blir bensinförbrukningen något lägre med 98, så det blir inte dyrare!)
Som sagt, bara var obs på att du inte får vit-brända stift! Du kan fort bränna ventilerna! :o
(Blir lite osäker på den bakre, men det är normalt att den går lite varmare, och isolatorn ser mest brun ut vad jag kan se?)

Jag kan absolut inte det här med mappning, men om du varken har en California modell, eller O2 eliminator kan jag inte förstå att det ska vara rätt mapp??

Jag ville sett till att ha ett rent luft-filter, nya stift, och passa noga på att det inte är något läckage på själva avgasrören innan jag provade vidare.
Du ska ju i princip inte behöva ha någon back-fire alls!
-Eller kanske investera de kronorna det kostar att sätta hojen på bänk! :exclaim: ;)
Bild
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: PowerCommander

Inlägg av Hasse-c »

Mina stift såg bättre ut än dina men det blev en jäkla skillnad när jag bytte till nya, ett tipps dra stiften med momentnyckel, min hoj har aldrig gott så bra sen jag bytte stiften själv!
jag följde instruktionsboken o använde momentnyckel när jag monterade mina nya stift jag drog de mellan 25-30 Nm 8)
Skriv svar