Jag vaxade pärlan i tisdags började på måndagen med att rengöra luftfiltret K&N filter
det fick torka över natten. tisdag morgon oljade jag in filtret enligt instruktionerna, filtret fick ligga på papper halva dagen medens jag vaxade allt såg perfekt ut torkade av lite överflödig olja o monterade filtret. Sen blev det en tur på c:a 11 mil alt verkade bra körde in i garaget. När jag kollade på hojen såg jag att det hade runnit olja på höger sida det såg ut att komma från bakre cylindern innan för kåpan till tändstiftet blev lite kallsvettig. bara in byta om ut i garaget försöka hitta orsaken när jag kommer ut så ser jag att oljan är röd började misstänka filter oljan mycket riktig när jag tar bort kåpan så är det ganska mycket olja på botten i filter huset . skulle tro att oljan blev mer lättflytande när motorn blev varm. man ska nog vara lite sparsam med oljan till K&N filtret Kan vara bra att tänka på så slipper ni en extra putsning som jag fick göra.
K&N Filter
Moderator: Toolbox
-
- Senior adept
- Inlägg: 234
- Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
- VTX-modell: VTX 1800 2007
- Ort: Rottne
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- Inlägg: 4389
- Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
- VTX-modell: VTX 1300, 2005
- Ort: Örebro
- Kontakt:
Re: K&N Filter
Mitt brukar få ligga några dagar dels att torka efter tvätt och sedan får oljan rinna av några dagar. Men du måste ha doppat den i olja om du fått så att det rinnerHasse-c skrev:Jag vaxade pärlan i tisdags började på måndagen med att rengöra luftfiltret K&N filter
det fick torka över natten. tisdag morgon oljade jag in filtret enligt instruktionerna, filtret fick ligga på papper halva dagen medens jag vaxade allt såg perfekt ut torkade av lite överflödig olja o monterade filtret. Sen blev det en tur på c:a 11 mil alt verkade bra körde in i garaget. När jag kollade på hojen såg jag att det hade runnit olja på höger sida det såg ut att komma från bakre cylindern innan för kåpan till tändstiftet blev lite kallsvettig. bara in byta om ut i garaget försöka hitta orsaken när jag kommer ut så ser jag att oljan är röd började misstänka filter oljan mycket riktig när jag tar bort kåpan så är det ganska mycket olja på botten i filter huset . skulle tro att oljan blev mer lättflytande när motorn blev varm. man ska nog vara lite sparsam med oljan till K&N filtret Kan vara bra att tänka på så slipper ni en extra putsning som jag fick göra.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
-
- Senior adept
- Inlägg: 234
- Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
- VTX-modell: VTX 1800 2007
- Ort: Rottne
Re: K&N Filter
Man lär så länge man lever väloljat är bäst! tack för rådet Nessse
- Orre
- Site Admin
- Inlägg: 2054
- Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
- VTX-modell: VTX 1800 C -07
- Ort: Tønsberg-Norge
- Kontakt: