Hej!
Eftersom du ställt frågan på detta forum så förstår du säkert att svaren kommer vara en gnutta nyanserade åt ena hållet

Men då jag själv har en VTX 1800 och en vän till mig kör en Intruder M1800 nånting så ska jag iaf säga vad jag tycker.
Först och främst, utseendemässigt, där har jag min åsikt helt klar. Jag tycker VTX:erna är enormt snygga. De enda som kommer nära är Yamahas * Star-hojar, tycker jag. Intrudern ser ut som en blandning mellan en vanlig krom-gunga och Starship Enterprise. Igen; detta tycker jag
Driftmässigt kan jag inte svara säkert men jag förväntar mig att suzuki gör motorer som är ungefär lika driftsäkra som de flesta japaner. Jag är rätt säker på att Intrudern har lite mer styrka i sin motor även om det kanske inte gäller ur alla aspekter (vrid, kW), och för att vara ärlig, 100 eller 115 hästar på en mc... båda funkar tycker jag
Vad jag också vill påstå är att vtx känns generellt sett som ett mycket stabilare/genuinare bygge medan intrudern känns lite mer åt det plastiga hållet.
Jag har även hört folk nämna att Intrudern är lite bångstyrig, typ svårt att hitta bra balans när man kör lite långsammare och svänger (tänk rondellkörning). Detta är hörsägen dock och inget jag kan bekräfta!
Sen tycker jag verkligen att du ska sätta dig på en av varje, provköra några mil och bilda en egen personlig uppfattning. Det är nog det bästa rådet jag kan ge dig faktiskt
Mer tänkte jag inte säga, förutom välkommen hit in i värmen om du skulle ta rätt beslut
mvh
Martin Klesell