Bara stannade

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
Boatman
Regionskontakt Skåne
Inlägg: 185
Blev medlem: 15 maj 2010, 10:08
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Åkarp

Bara stannade

Inlägg av Boatman »

Var ute och körde med min 1300. Hade väl kört ca: 15 mil och var på väg hem. Vid gaspådrag small det plötsligt till i avgasröret och sedan stannade hojen. Innan dess gick hojen precis som vanligt inte minsta tecken på bekymmer. Där är bensin, motorn går runt med startmotorn men inte minsta tecken på att tända. Bara ringa till bärgare. Nu står hojen hos Lillemans MC i Lund. Detta hände 28/6. Lillemans har mycket att göra + det är semestertider. Pratade med dem förra veckan, hojen inbokad till imorgon 12/7. Hoppas de hittar felet och att det finns ev. reservdelar. Börjar få abstinens nu.
Någon som råkat ut för något liknade?


Uppdatering:
Pratade med Lillemans MC idag 12/7 och tydligen är det samma fel som jag råkade ut för när jag plockade ut hojen i våras. Ett stift till elektroniken som inte har ordentlig kontakt, i våras gick hojen på låga varv men på mellanregistret gick den nästan inte alls.
MC-huset i Malmö hade den första gången, nu får vi se om Lillemans MC lyckas fixa det bättre.
Senast redigerad av Boatman den 12 jul 2011, 15:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Mange
Wannabe
Inlägg: 99
Blev medlem: 11 feb 2011, 20:30
VTX-modell: Svart VTX-1800C 2002
Ort: Munsö

Re: Bara stannade

Inlägg av Mange »

Har tänkt mycket på just detta, att den bara dör när man e själv mitt ute i obygden, hoppas dom fixar det snabbt och att det inte kostar skjortan.
If you need a reason to ride,You are not on the right bike.
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Bara stannade

Inlägg av Orre »

Nej detta måste ni ha missuppfattat på nåt vis!... En Honda gör inte så!!
Säkert att du inte körde brorsans Ford eller nå't den dagen?... :roll:
Bild
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Bara stannade

Inlägg av Martin »

En VTX har en egen vilja, en själ, om man inte behandlar den med respekt, ja då kan det inträffa många mystiska saker. För min egen del: Jag har inte varit i närheten att köra, pga operation, och nu när jag passerade bågen, så ramlade blinkersglaset av, ett tydligt bevis att den inte har fått nån uppmärksamhet. Ska i morgon se till att laga detta och även ge den en behövlig dusch med efterföljande massage, polering?
Kanske det blir en provtur ! Om den startar?

/Martin
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Bara stannade

Inlägg av Nesse »

...usch å fy. Tur att inte det drabbade mig på grusvägarna i Norrland där jag är just nu... Skumt fel det där, låter ju som nåt med tändsystemet som lagt av, kanske elektroniken?

Skruva inte blinkersglasen för hårt, använd treadlock och skruva in skruven precis så den tar stopp...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar