Ort ryggmärke

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av alba »

Ja vi tar väl en till, jag hittade en lite tydligare bild så man inte behöver leta efter förstoringsglaset :wink:
Bild
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Toolbox »

alba skrev:Ja vi tar väl en till, jag hittade en lite tydligare bild så man inte behöver leta efter förstoringsglaset :wink:
Bild
Jag tycker vi ska byta till den oxå så vi har lika i hela värden :?:

eller vad säger 88an och Sergeanten om det :twisted:


haha //TB
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Nesse »

Ja vi kanske ska kolla upp med EU också så att vi inte bryter mot någon EU-förordning :shock: . Det är ju verkligen hemskt att vi inte, som svenskar bör, rätta in sig i ledet och göra som alla andra. Ordning och reda, och framför allt så måste vi ta illa upp å andras vägnar... så nu tar jag illa upp å andras vägnar med mitt inlägg i åtanke. :evil:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av alba »

Nesse skrev:Ja vi kanske ska kolla upp med EU också så att vi inte bryter mot någon EU-förordning :shock: . Det är ju verkligen hemskt att vi inte, som svenskar bör, rätta in sig i ledet och göra som alla andra. Ordning och reda, och framför allt så måste vi ta illa upp å andras vägnar... så nu tar jag illa upp å andras vägnar med mitt inlägg i åtanke. :evil:
Bra ide Nesse
Kollar du EU så kollar jag SHF, det skall vara ett Militärheraldiksymposium i Stockholm, vi kanske skall gå dit :roll:

NESSE.Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra !!!
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Nesse »

hmmm, 27 exemplar av ansökan om man vill ändra logotype, ett på varje språk. Ska kolla om man kan söka bidrag för det på en gång, kan ju finnas någon jordbruksregel som gör att man kan söka bidrag till både ryggmärken och ansökningar och juristhjälp.

Kan man söka EU-bidrag till att få bo i en EU-fri zon?

Vidare tycker jag det är synd att det är en 4-taktare på VTX-en, 2 takt hade varit bättre, fungerar mycket bättre ihop med militärmusik och Tysk ompa-bompa... näe nu tar jag illa upp å andras vägnar igen, va faan handlar tråden om egentligen? ORT eller RYGGMÄRKE?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 933
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av 88:an »

88:an säjjer att origiginalet är numret ett. Vill ni ha ett nytt märke

så varför inte, jag har många ytor kvar på kroppen att bränna in

det nya märket, annars får jag träna upp mej på ett jym för att få mer yta

till "märket". Original är orginal :wink:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4388
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Nesse »

88:an skrev:...annars får jag träna upp mej på ett jym för att få mer yta till "märket"...
Kompis, för att få mer yta så ska man ju inte gå på gym, tvärt om... göra ingenting förutom att konsumera mycket och helst onyttig mat :P
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Schassen »

alba skrev:Tja Om jag nu skall lägga mej i, så här ser vtx-patchen ut i standard över hela världen, man kanske inte skall vara så wild and crazy som man börjar fibbla till en egen, om man nu skall ha någon ?
Bild
Bild

Ps schassen, du är duktig på att diligera :shock:
Det är inte avsiktligt men jag har hört det förrut...., ta inte illa vid det är väl menat.
Schassen

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Schassen »

Toolbox skrev:
alba skrev:Ja vi tar väl en till, jag hittade en lite tydligare bild så man inte behöver leta efter förstoringsglaset :wink:
Bild
Jag tycker vi ska byta till den oxå så vi har lika i hela värden :?:

eller vad säger 88an och Sergeanten om det :twisted:


haha //TB
Ja det är ju något som hela klubben får avgöra men personligen tycker jag bättre om vår som den är fast kanske med orten i tillägg. Bilden du har lagt fram tycker jag är för trist, - det är min åsikt.
Schassen

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Schassen »

Nesse skrev:hmmm, 27 exemplar av ansökan om man vill ändra logotype, ett på varje språk. Ska kolla om man kan söka bidrag för det på en gång, kan ju finnas någon jordbruksregel som gör att man kan söka bidrag till både ryggmärken och ansökningar och juristhjälp.

Kan man söka EU-bidrag till att få bo i en EU-fri zon?

Vidare tycker jag det är synd att det är en 4-taktare på VTX-en, 2 takt hade varit bättre, fungerar mycket bättre ihop med militärmusik och Tysk ompa-bompa... näe nu tar jag illa upp å andras vägnar igen, va faan handlar tråden om egentligen? ORT eller RYGGMÄRKE?
Jag har bara skrivit om "ortmärke", undrade dock över hur det övergick till klubbmärket. Att vara precis som alla andra är ju heller inte nödvändigt, lite individualismen är ju bra.... ibland. OK, jag skall försöka med något jag har aldrig lyckats med tidigare i mitt liv dvs. hålla käft!!!!!!!! :roll:
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av alba »

Mitt sista inlägg i debatten, det här tycker jag är ganska stilfullt, om man nu vill ha något ortsmärke på ryggen :?
http://www.norcalxriders.com/NorcalXriders/Patches.html
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Schassen

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Schassen »

alba skrev:Mitt sista inlägg i debatten, det här tycker jag är ganska stilfullt, om man nu vill ha något ortsmärke på ryggen :?
http://www.norcalxriders.com/NorcalXriders/Patches.html
:|
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Toolbox »

Sergeant skrev:
Jag har bara skrivit om "ortmärke", undrade dock över hur det övergick till klubbmärket. Att vara precis som alla andra är ju heller inte nödvändigt, lite individualismen är ju bra.... ibland. OK, jag skall försöka med något jag har aldrig lyckats med tidigare i mitt liv dvs. hålla käft!!!!!!!! :roll:

ortsnamn är på G oxå återkommer snart

//TB
Schassen

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Schassen »

Toolbox skrev:
Sergeant skrev:
Jag har bara skrivit om "ortmärke", undrade dock över hur det övergick till klubbmärket. Att vara precis som alla andra är ju heller inte nödvändigt, lite individualismen är ju bra.... ibland. OK, jag skall försöka med något jag har aldrig lyckats med tidigare i mitt liv dvs. hålla käft!!!!!!!! :roll:

ortsnamn är på G oxå återkommer snart

//TB
Cool!
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke/skinnväst

Inlägg av birdie »

Tjena,
Dags att väcka liv i en gammal tråd? Idéerna dog ut... eller hur? För dyrt? Köpa lite bling, ett nytt avgassystem/slip-on, luftburk, bredda sving, 240-däck etc. Då är det inte många som blinkar och med glädje hostar upp flera tusen kronor :thinking:
Skinnväst, ryggmärke etc, då blir det ett j-vla liv för några hundralappar. Konstigt... :thinking:

Hur som helst, jag har tänkt att köpa en ny skinnväst i alla fall och har fått tips på http://www.skinnstrom.se utanför Götene, Västergötland.
Någon som har någon erfarenhet?
Där finns tydligen välgjorda och fina skinnvästar och det sägs att det sys på diverse märken etc för allehanda mc-gäng/klubbar.
Jag är (som gammal FN-yxa) också med i Blue Berets MC Sweden och dom syr upp/köper sina västar på http://www.skinnstroms.se - http://bbmcsweden.jalbum.net/10-%C3%A5rs%20jubileum!/ och dom ser snygga ut.

/birdie
PS! Skinnströms kanske finns med på MC-mässan i Göteborg? Kolla ni som skall dit, jag missar i vanlig ordning eftersom jag skall ner till Abu Dhabi och Qatar och göra skäl för brödfödan.
Never up - never in!
Skriv svar