nu så vet jag
Moderator: Toolbox
- sorpa
- Adept
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
- VTX-modell: vtx 1800 -06
- Ort: sandviken
nu så vet jag
Var till speed store i valbo och bänkade hojen precis,han sa att bänken visa lite i underkant,men 111,60 hk och 171,71 nm blev resultatet,får va nöjd med det.
- Bobby
- Guru prospect
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
- VTX-modell: VTX 1300, -06
- Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06
Re: nu så vet jag
Wow, det var snabba ryck minsann!
Grattis!
Frågan man får ställa sig är vilka i klubben som slår det? :?:
Grattis!
Frågan man får ställa sig är vilka i klubben som slår det? :?:
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
-Toy Boy
-
- Senior adept
- Inlägg: 276
- Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
- VTX-modell: VTX 1800, 2002
- Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter
Re: nu så vet jag
Jo :?:
117,3 190
117,3 190
- sorpa
- Adept
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
- VTX-modell: vtx 1800 -06
- Ort: sandviken
Re: nu så vet jag
sidwagon va vassare,,kanske en 2 plats då? haha..
Sidewagon skrev:Jo :?:
117,3 190
- Knodden
- Mästare
- Inlägg: 594
- Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
- VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
- Ort: Bohus
Re: nu så vet jag
Grattis!
Inte riktigt de 120hk som ryktades om, kanske varit hål i staketet så några hästar rymmt?
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det viktigaste att man e nöjd med bågen.
Sedan så har vi snart tre läger med VTX
1300 cc
1800 cc
2000 cc (borrade 1800:or)
Så snart får vi väl börja resovisa kraft med hk/cc? Så man får ett förhållande
För detta är ju bland det viktigaste som finns eller hur??! LOL
Inte riktigt de 120hk som ryktades om, kanske varit hål i staketet så några hästar rymmt?
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det viktigaste att man e nöjd med bågen.
Sedan så har vi snart tre läger med VTX
1300 cc
1800 cc
2000 cc (borrade 1800:or)
Så snart får vi väl börja resovisa kraft med hk/cc? Så man får ett förhållande
För detta är ju bland det viktigaste som finns eller hur??! LOL
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
-
- Senior adept
- Inlägg: 276
- Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
- VTX-modell: VTX 1800, 2002
- Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter
Re: nu så vet jag
Alltså jag har prioriterat vrid om jag bara jagat max hk så blev resultatet ett annat,och då närmare 127 hk
- sorpa
- Adept
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
- VTX-modell: vtx 1800 -06
- Ort: sandviken
Re: nu så vet jag
vad har du gjort för att få till detta hiskliga vrid?
- snake
- Mästare
- Inlägg: 773
- Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
- VTX-modell: VTX 1800, 2002
- Ort: Stockholm, VTX 1800
- Kontakt:
Re: nu så vet jag
Jonny kör med startknappen intryckt vid bänkningen. Ingen märker nåt, men vridet ökar. Byt till 24 volts batteri så blir det brutalt vrid.
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Excelsior Henderson Super-X -00
- sorpa
- Adept
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
- VTX-modell: vtx 1800 -06
- Ort: sandviken
Re: nu så vet jag
nähää!!! ska genast åka o köpa ett,föresten jag ska ha 2 st och samtidigt fråga om dom har sånna stödhjul som dom har på dragbikes,,för lär väll behövas kan jag tro hahahaahaha..
snake skrev:Jonny kör med startknappen intryckt vid bänkningen. Ingen märker nåt, men vridet ökar. Byt till 24 volts batteri så blir det brutalt vrid.
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- Inlägg: 4388
- Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
- VTX-modell: VTX 1300, 2005
- Ort: Örebro
- Kontakt:
Re: nu så vet jag
Han kanske hade en traktormotor med kraftöverföring i sidovagnen när de bänkade :shock:snake skrev:Jonny kör med startknappen intryckt vid bänkningen. Ingen märker nåt, men vridet ökar. Byt till 24 volts batteri så blir det brutalt vrid.
INGET förvånar mig när det gäller killen i permobilen bredvid...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
-
- Senior adept
- Inlägg: 276
- Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
- VTX-modell: VTX 1800, 2002
- Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter
Re: nu så vet jag
vad har du gjort för att få till detta hiskliga vrid? frågade sorpa???
Jag ska förklara så att även Ormen och Nesse :!: fattar dom e båda lite tröga :?:
Jag är vad jag vet den enda utanför USA som monterat ett Dual Intake ett in sug som är separat för varje cylinder ett på höger och ett på vänster,det är skillnaden,det som begränsar en VTX är in sugs halsarna dvs du får inte in tillräckligt med luft,om du ska ta ut vad som är möjligt får man byta toppar men jag kompromissade med detta in sug,och det är ju ingen som slår min VTX i Hk och vrid :!:
Jag ska förklara så att även Ormen och Nesse :!: fattar dom e båda lite tröga :?:
Jag är vad jag vet den enda utanför USA som monterat ett Dual Intake ett in sug som är separat för varje cylinder ett på höger och ett på vänster,det är skillnaden,det som begränsar en VTX är in sugs halsarna dvs du får inte in tillräckligt med luft,om du ska ta ut vad som är möjligt får man byta toppar men jag kompromissade med detta in sug,och det är ju ingen som slår min VTX i Hk och vrid :!:
- Leffe
- Regionskontakt Uppsala
- Inlägg: 559
- Blev medlem: 11 sep 2007, 19:12
- VTX-modell: VTX 1800 2005 Blå
- Ort: Rasbo Blå VTX 1800-05
- Knodden
- Mästare
- Inlägg: 594
- Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
- VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
- Ort: Bohus
Re: nu så vet jag
Dual intake.. hum.. ngt att fundera på.Sidewagon skrev: Jag är vad jag vet den enda utanför USA som monterat ett Dual Intake ett in sug som är separat för varje cylinder ett på höger och ett på vänster,det är skillnaden,det som begränsar en VTX är in sugs halsarna dvs du får inte in tillräckligt med luft,om du ska ta ut vad som är möjligt får man byta toppar men jag kompromissade med detta in sug,och det är ju ingen som slår min VTX i Hk och vrid :!:
Men hur fungerar det jag som har K&N "enorma" filter som ger just hur mycket luft in som det bara går.. Kan man modda så att varje cylinder får lite mer tro?
Sedan kan det ju hjälpa lite med att du har lite större cylindervolym oxå!
Sorry Sidowagon men jag tror det finns iaf EN VTX som spöar din, nu e detta EXTREMT åt alla håll iofs, Men Sanells Turbo bygge 163hk 260Nm e inte o leka med! Till salu dessutom, eller om den redan e såld.
Men för att återblicka ngt så är det ju huvudsaken att man e NÖJD!
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
- sorpa
- Adept
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
- VTX-modell: vtx 1800 -06
- Ort: sandviken
Re: nu så vet jag
var köper man ett sånt insug?
Sidewagon skrev:vad har du gjort för att få till detta hiskliga vrid? frågade sorpa???
Jag ska förklara så att även Ormen och Nesse :!: fattar dom e båda lite tröga :?:
Jag är vad jag vet den enda utanför USA som monterat ett Dual Intake ett in sug som är separat för varje cylinder ett på höger och ett på vänster,det är skillnaden,det som begränsar en VTX är in sugs halsarna dvs du får inte in tillräckligt med luft,om du ska ta ut vad som är möjligt får man byta toppar men jag kompromissade med detta in sug,och det är ju ingen som slår min VTX i Hk och vrid :!:
- snake
- Mästare
- Inlägg: 773
- Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
- VTX-modell: VTX 1800, 2002
- Ort: Stockholm, VTX 1800
- Kontakt:
Re: nu så vet jag
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Excelsior Henderson Super-X -00