Martin skrev:Den lyften som är på Rusta är, tror jag, från samma tillverkare som den på Jula, de ser iallafall rättså lika ut, själv så köpte jag min egen på Jula för ett par år sedan och den funkar bra, om man bara har en lagom regel under framhjulet så eländet kommer under härligheten. Suverän i toppläge om man vill putsa ekrarna nu i vinter.
Martin
Hej Martin.
Gör jag rätt om jag pumpar upp lyften tills hjulen svävar fritt och sedan fäller ut pinnarna och sänker lyften så att pinnarna tar hela tyngden ?
Jag köpte min lyft innan jag blev en stolt ägare till VTX, så var jag tvungen att modifiera den för att den skulle passa till den XVS 650 Yamaha jag då kilade stadigt med, (och varför är det väl nu många som har en åsikt om). Vevhuset på XVS går under ramen så jag vart tvungen att bredda den lite, svårt att förklara i skrift, men jag satte dit ett par vinkeljärn på utsidan om de avbärare som finns och klippte till ett par gummlister för att lägga på anläggningsytan. Om det finns ett intresse hur jag gjort så kan jag skicka lite bilder antingen på er mail eller lägga ut på sidan. Hör gärna av dig AXA.
axa skrev:Varför ska man regla upp hojen :?: :?:
Den står riktigt stadigt på plattan ju. Vad hade du tänkt placera reglarna ? ( mellan plattan och ramen )
axa
Jag reglar upp den med regelvirke, typ 45x90 eller 45x120 som jag placerar på sidorna bredvid lyften, sedan släpper jag trycket i lyften så att den går ner på pinnarna, men ingen vikt på den. Den står kvar som säkerhet. Att jag gör så är att jag inte till fullo litar på att lyften och metallerna i den klarar hur mycket som helst under längre stunder. En ren försiktighetsåtgärd alltså. Sedan har jag lite trångt i mitt garage och snubblar över grejer hela tiden och lyften sticker ju ut lite :P
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::--- VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin