Bikerboy skrev:Okej, men tavlan visar både km/h & mp/h!
mph överst med stora siffror och km/h under med mindre siffror!
Det måste väl vara godkänt,eller! :twisted:
Ja
Bikerboy skrev:
Grejen var om jag nu byter till en mindre hastighetsmätare så kan den ju vara extra liten om den inte innehåller tripmätaren/kilometerräknaren!
Det var den funktionen jag menade, att vara eller icke vara! Bara en ide alltså! om jag inte köper risers förstås
Du måste ha kilometerräknare.
Bikerboy skrev:
Dom risersna som sitter på nu är 14,5cm mätt på framsida ( de är väl orginalmått)
86 db påstårs det vara max :shock: !! vad avger en vtx i orginalutförande???
80 dB är max för importerad cykel. Inte 86. Runen hade 79 dB och låg på gränsen!
Bikerboy skrev:
Nån som kan måtten för binkers höjd-bredd-osv :?: !
Se vägverkets författningssamling:
http://www20.vv.se/vvfs/pdf/2003nr023%20.pdf
Uttdrag:
Installationskrav på motorcykel av 1984 eller senare års mo-dell
66 § För främre körriktningsvisare på tvåhjulig motorcykel får avståndet mellan de lysande ytorna inte vara mindre än 240 mm och de skall vara placerade utanför de vertikala längsgående plan som tangerar de yttersta kanterna på huvud-strålkastarens lysande ytor.
För främre körriktningsvisare får avståndet mellan kör-riktningsvisarnas lysande ytor och de närmaste halvljusstrål-kastarnas lysande ytor inte vara mindre än
1. 75 mm för en minsta ljusstyrka på körriktningsvisar-na på 90 cd,
2. 40 mm för en minsta ljusstyrka på körriktningsvisar-na på 175 cd,
3. 20 mm för en minsta ljusstyrka på körriktningsvisar-na på 250 cd,
4. 20 mm för en minsta ljusstyrka på körriktningsvi-sarna på 400 cd.
För bakre körriktningsvisare på tvåhjulig motorcykel får avståndet mellan innerkanterna på de bakre körriktningsvisar-nas lysande ytor inte vara mindre än 180 mm. Detta gäller även när registreringsskylten är monterad.
OBS! Tänk på att du även måste ha E-märkta eller SAE (USA) blinkers. Det duger inte med Kuryakyn eller något annat skräp. Vid båda mina registreringsbesiktningar så frågade dom efter E- eller SAE-märkning.
Bilprovningen verkar vara mindre kinkiga vid vanlig besikting, där man nog kan få igenom det mesta så länge det lyser orange.
Bikerboy skrev:
Är det jävligt att koppla in parkeringsljus i lamphuset? :roll:
Ja. Koppla in ett e-märkt positionsljus för släpvagn (biltema) och sätt det på styret. Kostar 39 kr. Jag besiktade två Runar med det. Godkänt.
Bikerboy skrev:
Är det nån som har semester kvar och gillar att fixa & dona så är ni hjärtligt välkomna hem till mej!

Nej, du får ta mig fan skruva själv.