Stämpel i serviceboken

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

axa

Stämpel i serviceboken

Inlägg av axa »

Hej.
Ska inom kort tid göra en 100 milaservice på pärlan.
Enligt serviceboken ska en auktoriserad verkstad stämpla, men hur ska man veta vilken som är det med alla verkstäder som har stämplar.
Får man in fel stämpel gäller ju inte garantin och det vore synd. :shock:
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

Hej.
Trodde det måste va auktoriserad Honda verkstad!?...
Bild
Hondini

Inte nog med det...

Inlägg av Hondini »

...de auktoriserade verkstäderna registrerar nu alla utförda arbeten via nätet på hojen så att hela serviceboken är tillgänglig för alla andra auktoriserade verkstäder. Detta förklaras av det långa garantiåtagandet om 5 år på motor och elektronik.
Så det är stenkoll från Hondas sida på vad som blir gjort eller ogjort.  :o
axa

stämlar i serviceboken

Inlägg av axa »

Hoj..
Självklart menade jag auktoriserad Hondaverkstad :oops:
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Inlägg av Orre »

@axa Tja.. en får väl inte någon Honda-agentur utan att ha godkänt vekrstad. Så då är det nog inget at grubla på! :wink: M.a.o. sälger dom Honda så är deras verkstad godkänd att serva Honda!
Dessvärre blir det på detta sättet nog så dyrt.. Men jag har läst i nå'n annan tråd här att det kan skilja nog så mycket mellan verkstäderna! Kolla den tråden, och ring runt! -Kan ju va värt en sykkeltur! 8)
Bild
axa

stämplar i serviceboken

Inlägg av axa »

Bra svar Orre, här har du en poäng.
Tänkte serva Hondan hos Lindström-racing i Södertälje, dom säljer Honda och då bör dom vara auktoriserad.Ska ringa och snacka med dom i morgon,så hoppas jag att det löser sig.I annat fall blir det knöligt att hänga med till Sundsvall. :shock:
shysing

Inlägg av shysing »

skönt att ha en gammal harv så kan man sköta den skiten själv, och då vet man ju dessutom vad som och att det är gjort... 8)
Skriv svar