Sida 1 av 3

HDL hör aldrig av sig?!?

Postat: 22 apr 2008, 13:46
av Bobby
Jag la en beställning hos dem och valde att betala med paypal. Fick en orderbekräftelse den 14/4. Sen dess har jag inte hört något alls. Mailade dem I helgen och undrade och de har fortfarande inte svarat.
Är det vanligt att det tar sjukt lång tid för HDL att plocka och skicka prylar? :evil:

Postat: 22 apr 2008, 15:09
av Nesse
Nej, men att svara på mail tar lång tid för dem...

Postat: 23 apr 2008, 14:28
av Bobby
Ringde dem precis och då tog det dem max 5min att skicka en Invoice till mitt paypal konto. Nu är det betalt och jag hoppas verkligen de skickar grejerna Pronto.

Fick känslan att de missat min beställning på något sätt. :evil:

Postat: 23 apr 2008, 19:02
av Orre
Hmm...
Råkade just ut för det jag med...
Beställde via e-post 11/4 och först i dag efter att ha purrat flera gånger (på e-post) är order'n processerad...

Sist jag beställde hörde jag heller inget förrän varorna överraskande fort var på dörr'n!...

Känns som om e-post fortfarande är ett osäkert medium i några kretsar!?... :?

Orre

Postat: 24 apr 2008, 06:05
av alba
Tat lungt grabbar en del jobbar långsamt, men förmodligen effektivt :roll: suck!


Tracking Number: (copy and paste link into your browser):
Your tracking information is usually available within 24 hours.

In an effort to reduce shipping costs and to minimize the amount you will pay for taxes and duties, your package shipped via International Postal Mail which is an untrackable method of shipment. Average delivery time is 1-4 weeks. In rare cases, we have experienced Customs holding packages for up to 8 weeks, do not be alarmed. In the event you have not received your package within 8 weeks of the ship date, please contact customer service by emailing orders@cruisercustomizing.com.

Postat: 24 apr 2008, 10:04
av Bobby
Kan säga att support@directlineparts.com funkar inget vidare men de verkar ha fått mitt info@hondadirectlineusa.com mail.

Sen varför beställningen tog sån tid vet jag inte. Hade ingen lust med ett långt samtal till USA. Jag som får betala för det liksom...

Postat: 06 maj 2008, 14:34
av Bobby
Kan meddela att mina prylar finns att hämta på närmsta utlämningsställe.
Tog 3 veckor. Fick aldrig något tracking nr eller nåt.

Först kom en bekräftelse att man beställt (direkt när man beställer).
Sen kom en paypal invoice.
Efter det fick jag ett kvitto mailat till mig.
Sen dök det upp en lapp vid dörren ett par, tre dagar senare.
:wink:

Postat: 28 maj 2008, 10:52
av Wilda
Hej alla,

Själv är jag sugen på en av deras jackor, men det är ju lite svårt med storlekarna? Undrar om ngn av er har beställt ngt i klädesväg från HDL & isåfall hur var storleken mot vad du/ni brukar ha?

Postat: 28 maj 2008, 14:21
av Ryssen
Tja
Kulan har köpt en jacka från HDL hör med honom.
Mvh Ryssen

Power Trip VTX Jacket.

Postat: 28 maj 2008, 15:09
av Kulan
Tjena Wilda.

Jag beställde en skinnjacka och fick en Heavy Duty Hitena™ Nylon Shell C.E jacka istället.
Men jag behöll den för att den är kanon när det är varmt.
Jag drar normalt XL, jackan är perfekt när man inte behöver ha så mycket under.
Har nu beställt en läder jacka men då går jag upp till XXL.
Så jag rekommendera att du lägger till en stor lek till.

Ha De
Kulan

Postat: 28 maj 2008, 17:05
av Wilda
Tack för svaret Kulan!

Då vet jag lite mer, är ju ändå lite klurigt eftersom det är en herrjacka
jag vill ha, men det löser sig säkert. Finns kanske ngn hugad spekulant här om den inte skulle passa annars :D

Re: HDL hör aldrig av sig?!?

Postat: 29 jun 2008, 09:58
av Orre
Bobby skrev:Jag la en beställning hos dem och valde att betala med paypal. Fick en orderbekräftelse den 14/4. Sen dess har jag inte hört något alls. Mailade dem I helgen och undrade och de har fortfarande inte svarat.
Är det vanligt att det tar sjukt lång tid för HDL att plocka och skicka prylar? :evil:
Snakka om sjukt lång tid:
Min beställning från 11/4 är ännu inte levererad!!?? :evil:
Eller rättare sagt, jag fick några få saker från beställningen efter två månader, tilsammans med kvittot på hela beställningen, så att jag fick lov att betala momsen på hela skiten! :evil:

Har bara varit rör från början till slut med felaktiga varor, felaktig betalning och felaktig levereringsadress... :cry:
Jag har bett om at jag blir krediterad för alla varor jag har betalt men inte fått, men heller inte det har gått igjenom!!??

Jag har en mail-historik som är en mil lång! Och av alla mail-adresser jag har sänt till, är det bara från jen@hondadirectline.com som jag överhuvudtaget fått svar!... :shock: Hon "skal ordna allt med en gång" men det sker ingenting!! :?:

ALLA mina leverantörer skickar varorna samma dag som jag beställer! Med undantag av om varorna inte finnes på lager, då kan det ta en eller t.o.m. två veckor innan jag har varorna..
Men TRE MÅNADER!!?? Det är ju löjligt!! :x Dessutom ger dom inget som helst besked om vad som sker...

Nej.. Efter min första goda erfarenhet, har jag nu absolut ingenting gott att säga om detta firma!! :evil: :x :(

Postat: 29 jun 2008, 20:04
av shysing
Är det Direct Line Parts (www.directlineparts.com) vi snackar om nu?

K-ken i så fall, beställde av dom i lördags. Dock har dom en "Order status" sida där dom väl förmodligen visar tracking number när grejorna kommit iväg, om dom kommer iväg... :shock:

Postat: 29 jun 2008, 20:48
av Orre
shysing skrev:Är det Direct Line Parts (www.directlineparts.com) vi snackar om nu?

K-ken i så fall, beställde av dom i lördags. Dock har dom en "Order status" sida där dom väl förmodligen visar tracking number när grejorna kommit iväg, om dom kommer iväg... :shock:
Går säkert bra det shysning! De flesta har nog nå't sånär goda erfarenheter! Jag blev själv positivt överraskad första gången jag beställde, och har gett dom skryt för det!

Men efter tre månaders väntan med bara rot och rör tyckte jag det var på sin plats att annonsera det!... Det är trots allt mina pengar dom sitter på!! :x
Känns lite som om det är ett företag som har blivit för stora och glömmer bort att det faktiskt är kunderna dom lever av!
Jag kommer i vart fall aldrig att handla där mer!! :evil:

Denna "Jen" skrev när jag beställde förra gången att det gikk lika bra att beställa via e-post. Men jag tror nog det var ett misstag att göra det!...
Håller tummarna för att det funkar bättre via web-shopen! :!:

Postat: 30 jun 2008, 07:54
av Bobby
Testa att ringa dem istället. Hota med stämning :lol: