Avgassystem med e-merking til vtx 1800 2002 mod

Här är våra gäster välkomna att skicka en hälsning och/eller ställa frågor ang. VTX Riders Sweden.

Moderator: Gusten

Kategoriregler
Detta är en gästbok. Här kan du komma i kontakt med andra VTX-ägare, men gästboken är inte avsedd till att söka svar på eller besvara teknikfrågor, etc. Låt gästboken vara just en gästbok.
Gäst

Avgassystem med e-merking til vtx 1800 2002 mod

Inlägg av Gäst »

Hei, venter på en vtx 1800 2002 mod. fra USA. Trenger et originalt avgassystem som er e-merket for å få den godkjent i Norge, noen her inne som har et jeg kan leie/hyre eller kjøpe.
Bor i Trøndelag.

Mvh
Stig Brekken

e-post: stig.brekken@ntebb.no
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Avgassystem med e-merking til vtx 1800 2002 mod

Inlägg av Orre »

Hei Stig!

Jeg har til 1800 C. Bor 70 mil unna dog... (Tønsberg)
Gratulerer med sykkel! Og velkommen som medlem i beste klubben! -så kan vi jo snakke om saken om du vil.. ;)

/Orre 8)
Bild
Gäst

Re: Avgassystem med e-merking til vtx 1800 2002 mod

Inlägg av Gäst »

Hei Orre
Er et stykke til Tønsberg. Noen som driver med støytesting der da? Hvor mye skal du ha for å låne ut ditt e-merkede anlegg?
På min sykkel står det noe som heter supercharger, vet du om det vil bli et problem under en støytesting?
Melder meg vel inn i klubben når sykkelen er klar:)

Stig
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: Avgassystem med e-merking til vtx 1800 2002 mod

Inlägg av Klesell »

Kanske du menar Hypercharger? I så fall inga problem, det är ett separat luftfilter bara, släpper in lite mer luft än original.

Supercharger, that's a whole different story... :)


/Klesell
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Avgassystem med e-merking til vtx 1800 2002 mod

Inlägg av Orre »

Det er bare at du skaper deg en forum-profil her i første omgang! -Så du slipper å hete "Gjest"... :p
Vi får vel se mellom fingrene med at du ikke har fått din sykkel enda. :))

Du må jo vise sykkelen på en av Veivesenets stasjoner, men så lenge den er original så er den jo godkjent. Ser ikke noen grunn til at den skulle støymåles da?
Har heller aldri hørt at de har stusset på luft-boksen?

Jeg bruker et slip-on system (Roadhouse = beste lyden!) ;) og er ikke så lysten på å skru av grenrøren... Men potta må du gjerne låne! -Du kan jo kanskje vise den her omkring...
Hva er det som står på sykkelen nå?

Du får forte deg så du rekker års-treffen første helgen i juni! :peace:

/Orre

Ps) Det er en C-modell du har kjøpt?
Bild
Gäst

Re: Avgassystem med e-merking til vtx 1800 2002 mod

Inlägg av Gäst »

Hei
Du har helt rett, er hypercharger. Min vtx er en R utgave i fargen illusion blue. Den har gått ca. 10 000 km. Vet ikke helt hva slags anlegg som står på den, men har kjøpt med et originalt med tanke på vising, men det er uten e-merking (EU).
Har registrert meg her inne, men ikke fått tilgang ennå.

Stig
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Avgassystem med e-merking til vtx 1800 2002 mod

Inlägg av Orre »

R-modellen (Retro) ble kun solgt som 1300 her, og har hva jeg vet 2 potter original, så da har du nok lite bruk for min potte?...

-Men lar det seg ikke gjøre å få typegodkjent med u-original potte så fremt den holder støy-kraven? Jeg vet jo at det er flere her som tar EU-kontrollen (besiktigar) med stål-skrubb (diskbollar) og lignande i sina Vance&Hines t.eks...
Dette er det helt sikkert andre her som kan bedre en meg!...
Du får spørre i Teknik-tråden når du får logga deg inn! :yes:

/Orre :peace:
Bild
Skriv svar