Har inte koll på det, men det borde vara mycket bättre än originalStefan169 skrev:Blir det någon effektökning med Q5 burken.
Men det är snyggt
Moderator: Toolbox
Har inte koll på det, men det borde vara mycket bättre än originalStefan169 skrev:Blir det någon effektökning med Q5 burken.
Gusten skrev:Har inte koll på det, men det borde vara mycket bättre än originalStefan169 skrev:Blir det någon effektökning med Q5 burken.
Men det är snyggt
USA, precis som allt annat som sitter på min hojhuggasen skrev:Gusten skrev:Har inte koll på det, men det borde vara mycket bättre än originalStefan169 skrev:Blir det någon effektökning med Q5 burken.
Men det är snyggt
var du köpt den ?
Orre skrev:Fy sig Anton! Kapa trådar på detta viset!...
Och så kommer sånna däringa moppe-grabbar med förgasare och blandar sig!?...
-Fast Bobby har ju rätt i att se till att systemet är tätt! Annars blir det "backfire"!
Min erfarenhet är att med "luft och buller", alltså att låta motorn få lov att andas som den ska! Dvs. ett betydligt mer öppet filter och avgassystem, så blir det en BETYDLIGT skillnad i gången på maskinen!
Kanske inte så himla stor skillnad i effekt, men en STOR skillnad i effekt-kurvan! -Den drar mycket bättre på ett mycket större register!
Det är här den stora vinsten ligger enligt mitt tycke!
Skillnaden när jag sen satte i PowerCommandern var inte alls lika stor, dock märkbar!
USB varianten är ju väldigt enkelt att koppla till datorn och ändra inställningarna. så här kan man gott själv se till att bli av med skjutande och andra "glapp" i effektkurvan. Detta fick jag till, men aldrig riktigt 100%...
Var bara jävla försiktig med att låta den gå magert! -När jag inte hade någon "bänk-erfarenhet" så tyckte jag nog egentligen att det är att ge seg ut på tunn is...
När jag sen fick bänkat den så blev det perfekt! Dvs. drar jämt och gott längs hela registret!
Nu, ett år senare så har jag igen en liten "glipp" på ett visst varvtal... Blev påtagligt när jag åkte samman med andra i sommar som höll en viss hastighet (varvtal) på lansvägen... Annars har jag egentligen inte störts av det.
Om detta bara beror på skitigt luftfilter har jag inte kollat upp än...
Har heller inte fått hämtat ut min mapp som jag sa jag skulle... Sorry... Ska lägga upp den en dag...
(Fast jag kör K&N-filter i HyperChargerII + Roadhouse shorty.)
Ett "auto-mappande" system är så klart beroende av O2 sensorn. Ser at det finnes "Auto Tune Kit" till PowerCommander V med två O2 sensorer.
Summan av kardemumman så håller jag nog ändå med Gusten.
Effekt-vinsten med PowerCommander är mycket marginell, egentligen inget att bry sig om alls om man inte kör race av något slag!...
Däremot vill jag absolut rekommendera att byta luftfilter!! Och när du gör det måste du veta att den inte går magert! Och bästa sättet är alltså antingen ett själv-mappande system, org. eller inte, eller få satt den på bänk med ett justerbart system!
Mina 5 cent...
/Orre