Sadel

Här är våra gäster välkomna att skicka en hälsning och/eller ställa frågor ang. VTX Riders Sweden.

Moderator: Gusten

Kategoriregler
Detta är en gästbok. Här kan du komma i kontakt med andra VTX-ägare, men gästboken är inte avsedd till att söka svar på eller besvara teknikfrågor, etc. Låt gästboken vara just en gästbok.
bogart

Sadel

Inlägg av bogart »

Hej! Har varit inne och tittat på era fina hojar!
Jag har blivit en lycklig ägare till en vtx 1300 :))
Jag blev förstjust i en sadel som sitter på skippers fina 1300, undrar bara om ägaren kunde tipsa var man kan köpa en sådan sadel
och vad det är för märke på den och om man sitter bra på den?? Någon annan än ägaren kanske vet vad det är för sadel? Skulle vara väldigt tacksam för ett svar! Mvh/ En nybliven vtx ägare!
Ha det gott o kör försiktigt:))
Användarens profilbild
Skipper
Wannabe
Inlägg: 18
Blev medlem: 09 jan 2011, 15:50
VTX-modell: VTX 1300S, 2004
Ort: Karlshamn

Re: Sadel

Inlägg av Skipper »

Min sadel är en Lo Pro Solo tillverkad av C&C seats. Har köpt den genom Xchoppers.com, du kan läsa mer om den på dessa sider http://www.ccseats.com/ och http://xchoppers.com/product_info.php?% ... ts_id=1855. Bekväm vet jag inte om jag tycker att den är men snygg är den. Och köper man den som är gjord i läder så rekomndera dom att man inte ska köra i regn.
bogart

Re: Sadel

Inlägg av bogart »

Skipper skrev:Min sadel är en Lo Pro Solo tillverkad av C&C seats. Har köpt den genom Xchoppers.com, du kan läsa mer om den på dessa sider http://www.ccseats.com/ och http://xchoppers.com/product_info.php?% ... ts_id=1855. Bekväm vet jag inte om jag tycker att den är men snygg är den. Och köper man den som är gjord i läder så rekomndera dom att man inte ska köra i regn.
Hej Skipper! Många tack för din information! Din hoj är "skitsnygg" där var ju mängder av saker man kunde köpa!! Har aldrig beställt online så vi får väl se hur det går! Många tack igen:))
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Sadel

Inlägg av Martin »

Ett tips bara, köpte min sadel av Hsun, och den är både snygg, tycker jag, och riktigt skön att sitta länge på, får gött stöd i svanken. Det är en Ultimat X, om jag ej minns fel, vart han köpte den vet jag ej, men jag tycker den är okay. Mycket bättre än originalet. Kolla på Forum, Martins hoj, om du känner för det.
Gäst

Re: Sadel

Inlägg av Gäst »

Martin skrev:Ett tips bara, köpte min sadel av Hsun, och den är både snygg, tycker jag, och riktigt skön att sitta länge på, får gött stöd i svanken. Det är en Ultimat X, om jag ej minns fel, vart han köpte den vet jag ej, men jag tycker den är okay. Mycket bättre än originalet. Kolla på Forum, Martins hoj, om du känner för det.
Hej Martin:)) Tack för tipset!!! Din hoj är´skitsnygg den med! Visst det är inte lätt att köpa ny sadel!! Man vill ju både ha en som är snygg o man vill sitta skönt när man kör lite längre turer! Många tack för era vänliga tips!! Min är en röd 1300-07:a!!
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Sadel

Inlägg av Nesse »

men gubbar, va ä dä fö fel på orginalet, dä ä ju bara att låta kröppen vänja sig... efter 3600 mil har man vant sig, valkar på rätt ställen och ryggen krökt så den passar sadeln...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Sadel

Inlägg av Martin »

Vet inte vart du bor, Bogart, men du är välkommen för ett prov-sitt på min hoj.
Martin.
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Sadel

Inlägg av Bobby »

Jag kan tipsa om att byter man till fotpinnar på VTX1300 så kan det ändra bekvämligheten radikalt. Problemet jag hade med original är att jag satt för mycket på backen och inte något på låren. Punktbelastning mao. Jag är 180cm lång.
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Sadel

Inlägg av Västerlanda »

Bobby skrev:Jag kan tipsa om att byter man till fotpinnar på VTX1300 så kan det ändra bekvämligheten radikalt. Problemet jag hade med original är att jag satt för mycket på backen och inte något på låren. Punktbelastning mao. Jag är 180cm lång.
O nu hänger Du i styret så att arslet avlastas............... ;) ;) ;) ;)

Den ALLTID så trevlige...

Michael
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Gäst

Re: Sadel

Inlägg av Gäst »

Martin skrev:Vet inte vart du bor, Bogart, men du är välkommen för ett prov-sitt på min hoj.
Martin.
Hej Martin!! Jag kommer i från Hässleholm (Skåne) Tack för vänligheten av en provsitt på din fina hoj:)) Kanske en liten för lång bit till Skövde! Men tackar o bugar för din hjälpsammhet:))
bogart

Re: Sadel

Inlägg av bogart »

Jag tackar för vänligheten av alla era fina tips som jag fått!! Har ni fler bra tips ,tar jag gärna emot alla!! Tack på förhand ! Kör försiktigt o va rädd om er:)) Vtx forever :clap:
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Sadel

Inlägg av Orre »

Tjenare Bogart.

Och grattis med Hojen! :perfect:

Du vi har gott om skåningar i klubben, från Hässleholm också, och nu börjar det dra ihop sig till årets stora VTX-träff dessutom!
Och du har just fått en smakbit på hur stämningen är här i klubben, så då kan jag rekommendera dig att du KOLLAR HÄR! :yes:
Och så hoppas jag vi ses över kanten på ett öl-stop uppe i Gävle om ett par månader! :yahoo:

Välkommen!! :drinks:
/Orre 8)
Bild
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Sadel

Inlägg av 88:an »

Ni snackar om sadlar o fotpinnar ta det lugnt grabbar :perfect:

En 1800 behöver man inte tänka på varken sadel eller fotpinnar :))

Det brummar så jävla fort så man har inget annat att tänka på

Lägg dej bakom å försök köra om, Nesse har du testat :question:

Många kramar från en kompis.../// :good:

:drinks: ta mej fan...///
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Sadel

Inlägg av Nesse »

88:an skrev:Ni snackar om sadlar o fotpinnar ta det lugnt grabbar :perfect:

En 1800 behöver man inte tänka på varken sadel eller fotpinnar :))

Det brummar så jävla fort så man har inget annat att tänka på

Lägg dej bakom å försök köra om, Nesse har du testat :question:

Många kramar från en kompis.../// :good:

:drinks: ta mej fan...///
Ligga bakom :question: :question: :question:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Gäst

Re: Sadel

Inlägg av Gäst »

Nesse skrev:
88:an skrev:Ni snackar om sadlar o fotpinnar ta det lugnt grabbar :perfect:

En 1800 behöver man inte tänka på varken sadel eller fotpinnar :))

Det brummar så jävla fort så man har inget annat att tänka på

Lägg dej bakom å försök köra om, Nesse har du testat :question:

Många kramar från en kompis.../// :good:

:drinks: ta mej fan...///
Ligga bakom :question: :question: :question:
Jag ligger helst på magen när jag kör om :yahoo:
Skriv svar