Efter att ha suttit och klurat och funderat mångt och mycket har jag med mycket möda och besvär kommit fram till följande slutsats.
När jag i 2009 började med att lära mig köra hoj så hade jag också behov av att skaffa en båge. Det var för mig då viktigt att jag inte kände mig disharmonisk att köra hojen som skulle således inte vara för stor eller för liten. Först hade jag funderingar på en Honda VT 750 C4 men efter att ha diskuterat detta med min granne beslöt jag mig för att se mig omkring för en 1300. Av alla 1300 jag hittade insåg jag att ingen var snyggare än en Honda VTX 1300 och det tycker jag än idag. Under denna säsong känner jag som om jag håller på att växa ur hojen lite grann. Missförstå mig rätt, min VTX 1300S är fantastisk på alla sätt och vis men ibland inte riktigt snabb nog när man kör med t.ex. VTX 1800 och andra märken med mer muskler.
När jag köpte hojen hade den strax över 2 500 mil delat på sju år och fem ägare vill jag minnas. Sedan jag köpte den våren 2010 har jag kört ca 1 700 mil (snitt 850 mil/säsong). I 2010 körde jag hojen både när jag övningskörde privat och som ni vet efter jag tog kortet. Med andra ord jag har kört 40% av den totala sträckan som min VTX har gått. Så ni ser, det är således inte bara på forumet som jag ligger i
Mitt garage är inte tillräckligt stort för att förvara en bil och två motorcyklar, det är därför med sorg
Jag har idag till min stora lycka
Om styrelsen och klubbens medlemmar godkänner så fortsätter jag gärna vara häng-around, men för detta vill jag ha ett konkret svar.
Oavsett vad ni beslutar så vill jag säga att både jag och Lilian har haft jätte kul med er alla och VTX Riders Sweden kommer alltid att ha en särskild plats i mina tankar och i mitt hjärta. Särskilt kommer jag alltid att minnas Gusten som ringde mig samma kväll som jag ställde min första fråga till VTX Riders Sweden, detta är en av flera killar VTX Riders inte har råd att förlora enligt min mening eftersom jag anser att Gusten är ett mycket starkt kort tack vare bl.a. den positiva marknadsföring av klubben som han i detta sammanhang skapade. På min premiär resa välkomnades jag av flera medlemmar som jag inte kommer att glömma, samtliga av dessa medlemmar tog en tur tillsammans med mig och hos en (Martin och Jane) fick jag mat samt hos en annan (Nesse) fick jag både mat och någonstans att sova för natten. Ett stort tack går därför ut till dem som visade mig denna välkomnad in till klubben: Gusten, Martin, Nesse, Dosan och Bobby.
När jag i 2010 besökte Västervik övertalade Nesse mig att hänga med till Notodden, jag fattade inte riktigt vad det var för något och hade ingen aning om att vi först skulle övernatta hos Orre och Sissel och Orre var nog minst lika överraskad som jag när jag kom rullande på min hoj. Men detta märkes inte på något vis hos vare sig Orre eller Sissel vilket bevisar vilka fantastiska värdar som Orre och Sissel är. Väl på plats i Notodden fick jag lära känna älgen lite bättre, som med alla andra medlemmar i VTX Riders Sweden är även älgen (Alien) en kanon sjyst kille.
Vid slutet av förra säsongen och under den nuvarande har flera medlemmar visat intresse i att köra mindre turer och även övernattningar. Lokalt är det främst Raffe och Mattin samt Pernilla som mina band känns som de har växt starkast med. Mattin, Raffe och birdie, ni har alla mitt nummer om det skulle vara så att ni trots att jag inte längre kommer att köra VTX vill ut och köra och ha mig med i klungan. Ni som jag har nämnt vid namn och alla andra medlemmar i denna klubb är enligt min mening fantastiska människor och jag kommer att sakna er.
Jag hoppas verkligen att vi möts på vägarna samt att vi har tid att
Om det nu är någon utöver Kapten som vill hänga med ner till Grossglockner i Österrike nästa år får ni givetvis informera mig om det här för jag kommer att titta i trådarna så länge jag kan. Ni kan också skicka e-post (thomas.hanner@hotmail.se, tsx473m@gmail.com eller Thomas.Hanner@skf.com) eller sms till 0766 - 166 390.
Avslutningsvis, om någon känner att jag har glömt att nämna er så ber jag så hemskt mycket om ursäkt.
Ha nu en riktigt trevlig vinter och en fantastisk årsträff i Gävle. Jag vet inte hur mycket mer jag kommer att skriva här inne hädan efter men så länge jag kan skall jag alltså hålla koll på om det kan komma någon mer som vill hänga på mig och Kapten till Österrike.
Lycka till, till er alla!!!!
Mvh Schassen