Geronimo

Här vill vi gärna att både nya och gamla medlemmar presentera sig själva så att vi alla lär känna varandra lite bättre!

Moderator: Geronimo

Skriv svar
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Geronimo

Inlägg av Geronimo »

Vad gott och vara först!

Tony Antonsson heter jag och varit medlem i denna härliga klubb sedan 2005. Bor i Uddevalla, jobbar som säljare på ett företag som är tillverkare/importör/grossist av båttilbehör. Skaffade för något år sedan ett segelbåtsprojekt (8:e eller 9:e i ordningen) Men där händer inte så mycke då det stora hoj-intresset styr det mesta av fritiden.
Kör VTX-1800 som jag en gång byggde om från orginal till lite, ja tusan vet vad det kan kallas (se under "Medlemmarnas hojar"). Fick 2008 ide´n om att göra lappkast och byta stuk till retro. Känns helt rätt för mej.
För mej är hojlivet;
50% Köra hoj, gärna med min flickvän Yvonne som kör egen hoj.
20% Bygga om hoj, har därför skaffat ett projekt till
20% Det sociala med alla Bikers
20% Se omvärlden

Ja, det blir 110%, och det är så mycke jag gillar hojlivet
Low, long and fat
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Geronimo

Inlägg av Västerlanda »

???
Väldigt tyst om det andra H:et :shock: :shock: :D :D :D
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Geronimo

Inlägg av Geronimo »

Det projektet är tillverkat på en annan plats i Amerika. Vill man mecka och bygga men har tummen lite flyttad åt mitten, så finns det ett helt enormt utbud delar/tillbehör till detta, i detta forum onämnbara, hojfabrikat 8)
Low, long and fat
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Geronimo

Inlägg av Geronimo »

I o f s kul å va ensam, men är det bara jag som tycker detta var ett bra ställe att presentera sej själv på. Inte ens Schassen :shock:

Kom igen nu blygfisar 8)
Low, long and fat
Schassen

Re: Geronimo

Inlägg av Schassen »

...är det bara jag som tycker detta var ett bra ställe att presentera sej själv på. Inte ens Schassen :shock:

Kom igen nu blygfisar 8)[/quote]

Det är alltid lika trevligt att bli saknad :lol: eller kanske det var menat hur trevligt det är att inte höra från Schassen för en gångs skull... :o

Jag fick för mig att detta skulle vara en sida för nya medlemmar så de kunde introducera sig själva för Er gamlingar och oss grönjölingar (första års medlemmar) :wink:

Men ok, nu har Geronimo bjudit in mig. Vad skall jag skriva här som Ni andra inte redan vet om mig?????? Alltid svårt att skriva om sig själv... A-fan vi tar det från början......

Jag föddes i Omaha, Nebraska i USA 1958-07-02 till en halv svensk halv tysk far och amerikansk mor och ja, jag är dubbelmedborgare av Sverige och USA.

Jag har en äkta äldre bror som även han föddes i USA, en halvsyster i USA, en halvsyster i Sverige och två halvbröder i Sverige.

Jag kom till Sverige första gången som 2-åring och bodde här tills att jag var nästan 16 år, 1974-06-01 flyttade jag tillbaka till USA där jag gick i plugget och därefter tjänstgjorde i USA:s arme som yrkessoldat i 13 år på papper. Egentligen var det bara åtta år som aktiv soldat och fem år som inaktiv tillhörande NATO (IRR <=> Inactive Ready Reserve) och det var från 1988 - 1993.

Jag flyttade tillbaka till Sverige i november 1988 och bodde då i Göteborg. Jag fick jobb på SKF i början av december 1988 där jag har varit anställd sedan dess. Jag tog dock studietjänstledigt mellan 1999 och 2004 då jag först läste in gymnasiet med en ekonomisk inriktning (3 år) och därefter en KY utbildning inom handelsekonomi 80 poäng.

För två år sedan beslöt jag mig för att göra verklighet av en dröm som jag har haft sedan barndomen nämligen att skaffa mig MC kortet, detta gjorde jag som många av er vet i juni 2010 och min första hoj är den samma som min enda hoj hittills dvs. min 2003 Honda VTX 1300S.

Jag har många intressen, flera av er vet vad minst två av dessa är, köra min MC tvärs och kors över landet och snacka en massa skit (se tidigare inlägg). Jag gillar också historia, främst Nordamerikansk som berör Nordamerikas urbefolkningar vilket Geronimo fick lite info om en gång vilket han också tackade mig för :D .

Som person är jag inte särskillt flexibel men ack så envis, ja, som ni säkert förstår så är det svårt att vara ödmjuk när man är så perfekt som jag :wink:. Nu hör jag några av er viska för er själva "djävla Yank" 8)

Vill Ni veta något mer så får ni fråga, vill ni veta hur andra uppfattar mig fråga någon i klubben det finns säkert en hel del åsikter där.

Tack för ordet!!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Geronimo

Inlägg av Geronimo »

Tänkte att det kanske hade varit käckt att va och en gjorde en egen tråd med sitt Nickname som överskrift.
Sen står det ju iofs inom parentes, även gamla medlemmar. Annars får man ju plocka bort efter hand som medlemmarna varit med ett tag. Nya kanske vill veta vem gamla e också.
Low, long and fat
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Geronimo

Inlägg av Nesse »

Geronimo skrev:Tänkte att det kanske hade varit käckt att va och en gjorde en egen tråd med sitt Nickname som överskrift.
Sen står det ju iofs inom parentes, även gamla medlemmar. Annars får man ju plocka bort efter hand som medlemmarna varit med ett tag. Nya kanske vill veta vem gamla e också.
Tja, har ni snackat om detta i styrelsen? Ja har inget emot att berätta lite om mig själv, men hur (vad ska jag berätta om, vilka fakta vill vi ha med?) och var(vart lägger vi tråden?)?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Geronimo

Inlägg av Geronimo »

Nej det är helt på eget bevåg, tänkte bara att om det nu finns ett speciellt ställe där nya (och gamla) medlemmar kan presentera sej själva så varför inte nyttja det. Det är upp till var och en vad man vill lägga ut, eller inte alls. Personligen vill jag väl nämna mina hobbies i första hand, det kan ju finnas nån som tycker det kan vara intressant.
Läser man undertexten till Kategorin så är det ju helt klart vad det hela rör sej om.
Low, long and fat
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Geronimo

Inlägg av 88:an »

Jag håller fullkomligt med dej /Geronimo/ Om inte gamla medlemmar

skall få skriva så måste man ha en i tid som skiljer gamla o nya medlemmar.

Ett bra sätt att komma närmare varandra, som jag hoppas är meningen.

Jag håller din linje /Geronimo/ TUTA o KÖR :roll: Vi ses :wink:

Hälsn. 88:an från Västkusten någonstans 8)
Schassen

Re: Geronimo

Inlägg av Schassen »

Geronimo skrev: Sen står det ju iofs inom parentes, även gamla medlemmar.
Ja-ha, det har jag missat :oops:
Skriv svar