Teknik vs Garaget?

Diskussioner, förslag och synpunkter på vår hemsida och forum.

Moderator: Orre

Användarens profilbild
Knodden
Mästare
Inlägg: 594
Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
Ort: Bohus

Teknik vs Garaget?

Inlägg av Knodden »

Hej!

Jag lurar lite på olika trådars placering här i forumet och vad som är tänkt kontra hur vi nyttjar sidan.
Jag läser nu i Garage tråden om Nesses hyper charger mm, borde inte denna ligga mer under teknik?
Min uppfattning om Garagetråden skall vara att man beskriver (typ GÖR SÅ HÄR) för att åstadkoma olika tweeks och moddar på våra ögonstenar.
Även rena ombyggnationer -typ breddning mm.

jag kastar ut frågan fritt, så kom med kritik, gärna konstruktiv sådan.
// Knodden
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Teknik vs Garaget?

Inlägg av Orre »

Tjenixen Knodden!
Såg dig tyvärr aldrig i vimlet på mässan, men kände din närvaro... :rolling:

Jo som jag ser det är den största skillnaden att "Garaget" är mer "klubb-personligt" och ligger under VIP-avdelningen!
Vill man kunna läsa om medlemmarnas exklusiva kunnande där, måste man alltså själv vara medlem!
Det ger var och en möjlighet att endast vända sig till klubben med sitt kunnande -och sina frågor!
"Teknik"-tråden blir då kanske naturligt nog lite mer generell, och det man skriver där kan alltså läsas av vem som helst. :yes:

För att ta det samtidigt, borde dock en bild-beskrivning av t.ex. en mod. ABSOLUT ligga i kategorien som finnes just för ändamålet på "Gallerian"!
Ombygnadsdetaljer, hojbyggnad och verkstad
100 gånger lättare att hitta än bland privat-albumen! (Nesse!) ;)
Man väljer själv om ens album ska vara synligt för alla, eller bara för klubbens medlemmar!

/Orre
Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Teknik vs Garaget?

Inlägg av Nesse »

Ja, ja, ska väl kanske göra en beskrivning då, men den jag länkar till är så bra så jag tyckte det var onödigt att göra en svensk... men tog lite bilder och la upp eftersom det saknas lite på den amerikanska... hmmm... får fundera på det.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Teknik vs Garaget?

Inlägg av Orre »

Nesse skrev:Ja, ja, ska väl kanske göra en beskrivning då, men den jag länkar till är så bra så jag tyckte det var onödigt att göra en svensk... men tog lite bilder och la upp eftersom det saknas lite på den amerikanska... hmmm... får fundera på det.
Helt fina bilder Nesse! Och med bild-texten beskriver väl dom det som behövs! :good: Var bara placeringen under riktig kategori jag efterlyste... ;)
Bild
Skriv svar