Det skriv för lite

Diskussioner, förslag och synpunkter på vår hemsida och forum.

Moderator: Orre

Skriv svar
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Det skriv för lite

Inlägg av Hasse-c »

Satt här och tittade på forumet väldigt få av medlemmarna som skriver här
möjliga orsaker kan vara.
1 De flesta tycker inte att det är roligt att bli citerade om allt inte skrivs korrekt.
2 De flesta har ingett att säga eller fråga, tror inte det.
3 Man tycker att frågan är löjlig dålig.
Igen fråga är fel, Personligen tycker jag mest illa om sådana mänskor som kritiserar andra
o tror att de är bättre för det är det VÄLL så än del tycker. Peos inlägg var bra bara första o sista bokstaven är rätt so hänger man med om man har en mänskohjärna. Livet är för kort för att bry sig för mycket om vad andra tycker är rätt eller fel.
Gott folk skriv mer!! :?
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Det skriv för lite

Inlägg av Nesse »

VA!!! HAR VI ORDPOLISER PÅ TOCKE HÄRNAN FORAT!!! :shock:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Det skriv för lite

Inlägg av Schassen »

[quote="Hasse-c"]Satt här och tittade på forumet väldigt få av medlemmarna som skriver här
möjliga orsaker kan vara.
1 De flesta tycker inte att det är roligt att bli citerade om allt inte skrivs korrekt.

Ligger någonting i det! Det är bra att höra att det finns andra åsikter också som din Hasse och Peo, Nesse m.fl. Men man kommer till en punkt där man på sätt och vis lessnar och istället lägger ner skrivandet för att slippa klagomålen och riskera bli ovänn med någon. Det är ju inte det som är målet med att vara med i klubben.

Jag håller med dig om att det skrivs för lite, inte minst under vinter halvåret. Är det bara ett par medlemmar som skriver inlägg så krävs inte så många inlägg för att dessa individer skall vara överrepresenterade på forumet. Dessutom blir det roligare om fler skriver därför att då kan man lära sig olika knep i olika sammanhang, få läsa roliga skämt, hitta på saker tillsammans mm.

Lösning: Ni som inte skriver mycket, skriv mer så blir heller inte bl.a. jag så överrepresenterad.
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Det skriv för lite

Inlägg av Peo »

är säker på att folk skulle skriva mer om hojsaker och frågor som härrör till detta hamnar på ett lättläst å lätthittat sätt. man har ju ingen lust att leta hur länge som helst för att läsa om "avgasrör" typ, och hitta inslag om det ämnet överallt. svårt att få ett sammanhang då ju.....eller?????? har jag fel

sen det som vi skojfriskare personer sysslar med hojsnack med diverse skämt bör ju ligga i skitsnackslådan...

men det vore fint att få igång en seriös debatt om detta här.
kanske alla tycker att det är okej som det är och då är ju det frid å fröjd....

eller Nesse kanske en seriös röstning om vad alla tycker..... vad tror du?

jag själv har tidigare läst det mesta om inlägg, ombyggnationer, inköp av coola prylar, samt kollat på bilder.
men det finns inte ens bilder från förra årets träff under medlemsbilder.......sååååå.
så jag har slutat läsa och jag vet att andra gör likadant som mig, klickar bort inläggen....

så från mitt håll önskas en mer seriös inställning till vår fina hemsida....
är jag ensam om den känslan.... svara nu alla på detta...... 8)
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Schassen

Re: Det skriv för lite

Inlägg av Schassen »

Vi har ju redan idag ett slags söksregister men kanske detta bör förtydligas. Jo jag menar att det kanske bör finnas en kategori som heter avgassystem, extra ljus, blinkers osv. Då man vill skriva om just de ämnen så går man i den specifika kategorin. Jag har nämnt en databas för Nesse tidigare, men att koppla en databas till ett Forum/Hemsida och få den att fungera på ett bra sätt är otroligt tidskrävande. Dessutom skall ju en sådan databas vara användarvänlig eftersom det finns en del människor som inte sitter vid datorn mer än absolut nödvändigt, ofta beror det ju på att de inte känner sig så hemma i datormiljöer.

Shit, jag tror jag just kapade tråden...., förlåt Hasse.
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Det skriv för lite

Inlägg av Peo »

Du kapade väl ingen tråd nu heller...
tråden handlar ju om varför det skrivs så lite på sidan....
håll ångan uppe...
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Schassen

Re: Det skriv för lite

Inlägg av Schassen »

Nja, det kändes så i alla fall. Inte lätt det här med språket när man bara är 1/4 svensk :roll: . Så nu börjar en Bond flick på teven som jag vill se. Vi hörs senare.
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: Det skriv för lite

Inlägg av Dosan »

Jag tycker forumet håller på att spåra ur helt och hållet, det skrivs alldeles för mycket trams som inte alls är VTX eller klubbrelaterat.
Klotterplank och facebook är lämpligare för mycket av det som skrivs här.
Är ni pratsjuka, så ring morsan, hon blir glad.
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Det skriv för lite

Inlägg av Raffe Gbg »

Dosan skrev:Jag tycker forumet håller på att spåra ur helt och hållet, det skrivs alldeles för mycket trams som inte alls är VTX eller klubbrelaterat.
Klotterplank och facebook är lämpligare för mycket av det som skrivs här.
Är ni pratsjuka, så ring morsan, hon blir glad.
Men är vi inte en kamratförening med ett gemensamt intresse som bas - nämligen våra kära VTX-hojar? Men inte fasen är hojarna den enda vi pratar om när vi ses på träffar eller under andra omständigheter. Jag läser allt som skrivs här och svarar när jag känner för det. Några sajtpoliser tycker åtminstone inte jag behövs. Om det inte spårar ur totalt förstås. Men ring gärna morsan ändå, hon blir alltid lika glad, eller hur? :wink:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Det skriv för lite

Inlägg av Schassen »

Man väljer själv vad man vill läsa och eventuellt besvara. Trams som Dosan nämner bör hållas till skitsnack. Vill man inte läsa detta, strunta i skitsnack trådarna.
Användarens profilbild
kapten
Mästare
Inlägg: 567
Blev medlem: 01 mar 2009, 08:01
VTX-modell: VTX1300S 2007
Ort: Strängnäs

Re: Det skriv för lite

Inlägg av kapten »

Låser allt som skrivs på forumet, ibland förorsakar det jag läser en del huvudbry, men dethar nog att göra med ren okunnighet.
Oftta skrattar jag gott åt de trevliga inläggen och komentarerna. Att jag inte besvarar beror nog på att jag inte har mod att göra det.
Bara för att byta tråd har jag i dag startat den exelenta VTX 1300 som står i mitt garage. hon fungerade klanderfritt.!! Har föresten beställt fotplattor från Lockners (Kuryakyn 4380) så frugan förhoppningsvis åker skönare. Så ni som skriver fortsätt med det, och skriv mycket!
kapten
kapten och Mimmi
----------------------------------------------
Var glad att du lever det är många som inte är födda än.......

VTX 1300 -07 SVART
Skriv svar