"Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställda

Moderator: Geronimo

Schassen

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av Schassen »

Ja blir det bara vi tre så finns det ju en ledig säng i en av stugorna.
Schassen

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av Schassen »

Vad tycker ni? Skall vi härma Cadde och ta med oss kräftor?

Å Martin, du å Jane är alltid välkomna det vet du. Om ca 25 minuter (då stämplar jag ut för helgen) sticker jag ut på hojen en sista gång för att slipa på vägkunskaperna för denna resa samt ser om jag kan hitta något roligt att upptäcka, se eller göra i det tilltänkta området.

v. 34 (27-28 aug)

Ankomst 27 augusti, avfärd 28 augusti (Schassen, Mattin & birdie)

Övernattningspriset är 150,00 kr/säng
Sängkläder 50,00 kr
Museum.....35,00 kr (OBS! Museumet har öppet fram tom sista veckan i augusti)
Frukost.....55,00 kr (45,00 lägre än tidigare uppskattat)
Summa.....290,00 kr/person

Vad sags om vi träffas på framsidan av Allum i Partille. Återkommer med tiden under stundande helg.

Så, då har jag varit ute och gjort lite mer recon, snackade lite med de lokala invånarna och fick veta det finns ett MC museum i trakterna och en kille som lackar både bilar och hojar med tillhörande caffée samt lite vägar som jag ännu inte har kört på som skall vara poppis för hojförare. Jag körde samma sträcka som jag tänkt vi kör på lördag och söndag. Resan dit är ca 15,3 mil och tog mig idag drygt 2,75 timmar, jag började vid Allum. Resan hem slutade vid Brobacka i Alingsås och tog drygt 3,0 timmar à ca 19,5 mil. Totalt ger detta alltså ca 5,75 timmar restid inkl. tankningar och fika (ca 34,8 mil).

Eftersom resan dit tog mig nästan 3 timmar föreslår jag att vi träffas vid Allum på lördag den 27 augusti kl. 10:00. Då bör vi ju vara framme och incheckade senast kl. 13:00 och är det fint väder kan vi ju kanske provköra de sträckor som jag har fått höra om idag.
Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 865
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av mattin »

Hej Schassen,

Vet ju ej vad du har planerat att vi ev skall göra i stugorna från 13.00, men jag tycker det
borde räcka att samlas , vid allum 12.00 istället. Det skulle passa mig bättre.

/Mattin
VTX1800F
Schassen

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av Schassen »

Mattin har påpekat att han inte vet vad jag har planerat när vi är väl på plats.

Vad vi bestämmer oss för att göra när vi är väl på plats hänger ju mycket på hur trötta av hoj körning vi är och vad det är för väder. Är det fint väder och vi är pigga så är det väl ganska lätt att bara hoppa på hojarna och köra någonstans men är det taskigt väder så är man väl kanske inte så pigg på att köra mer hoj än absolut nödvändigt.

Som jag har redan redovisat är museet på området öppet till slutet av augusti och entré avgiften är 35,00 kr/person

Nu vet jag också att det finns ett MC museum ganska nära till där vi övernattar, de har öppet lör-sön mellan maj och september mellan kl. 11 och 17. Om vi skall på denna vore det bra om vi sticker från Göteborg ganska tidigt eftersom det tar ca 3 timmar att köra dit. Entré avgiften till detta museum är 40,00 kr/person.

Jag återkommer när jag har ännu mer information.
Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 865
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av mattin »

Hej,
OK, f'örstår att du har flera olika aktiviteter att välja på , beroende på
hur vi känner.
Jag ville bara ha en förmiddag med barnen, innan jag stack.

/Mattin
VTX1800F
Schassen

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av Schassen »

mattin skrev:Hej,
OK, f'örstår att du har flera olika aktiviteter att välja på , beroende på
hur vi känner.
Jag ville bara ha en förmiddag med barnen, innan jag stack.

/Mattin
Det är lugnt, jag har inte bråttom, söker just nu efter andra alternativa aktiviteter som inte är så beroende av tidsslaget på dygnet. Ta du den tid du behöver med dina barn.
Schassen

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av Schassen »

Samling vid och tid
Så vi möts kl. 12:00 vid den entré in till Allum som är mot E-20 (Facing E-20)

Eftersom vi har en ledig bunk (säng) en av stugorna forfarande har samtliga övriga medlemmar i RVG fått en förfrågan om det är någon som vill hänga med på denna övernattning, ingen har visat intresse än.

En ledig säng i en stuga
Är det någon i Halland, Västra Götaland-, Örebro- eller Jönköping regionerna som vill hänga med hör av er. För medlemmar i Örebro och/eller Jönköping får ni höra av er så skickar jag en mötesplats med ca tid där vi från RVG kan möta er.

Jag skall också kolla lite fler småvägar i helgen ifall att vädret är gynnsamt för hojåkning.

Kräftor
Frågan om vi skall härma Cadde med att ta med kräftor kvarstår, vad tycker ni andra som hänger med?
Senast redigerad av Schassen den 18 aug 2011, 23:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag hade nog hängt på, men tyvärr jobbar jag hela veckoslutet. Have fun and ride safe! :)
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 865
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av mattin »

Kom igen nu...vi behöver en till ! 4 är ett bra antal ! Det finns ju en plats kvar !


/Mattin
VTX1800F
Schassen

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av Schassen »

Som redan nämnt
1. Stället där vi övernattar har lisence att sälja öl

2. Restaurangen stänger dock ganska tidigt dvs. kl. 21 och efter det kan man inte köpa öl där. Ta med öl är mitt förslag.

3. Frukost kostar 55,00 kr, restaurangen öppnar kl. 08:00 och frukost finns fram tom kl. 10:00

4. Restaurangen tar kort

5. Ut checkning skall ske senast kl. 12:00 (in checkning före kl. 21:00)

6. MC museumet har öppet mellan 11-17 på både lördag och söndag, entré avg. 40 kr/st.

7. Museumet på campingen entré 35 kr

8. På dagens rekande har jag funnit diverse små och stundvis mycket krokiga vägar :D en hojtur på ca 60 minuter och det finns fika längs vägen

9. Jag har också idag fått förslag till olika restauranger där man kan käka lite mat på lördagskvällen om vi inte vill äta i restaurangen på kampingen.

10. I morgon 21/8 skall jag ringa en snubbe angående namnet och platsen på det ställe där man motivlackar såväl hojar som bilar och lastbilar mm. Kan kanske vara kul att kika på hans/hennes/deras arbete och se vad de går för.

Övrig redan inlagd information är följande:

Vi träffas på framsidan av Allum i Partille kl. 12:00

v. 34 (27-28 aug)

Resan dit är ca 15,3 mil och tog mig idag drygt 2,75 timmar, jag började vid Allum. Resan hem slutade vid Brobacka i Alingsås och tog drygt 3,0 timmar à ca 19,5 mil. Totalt ger detta alltså ca 5,75 timmar restid inkl. tankningar och fika (ca 34,8 mil). "Dagens 20/8 rundresa på småvägar är ej inkluderad i denna beräkning"

Ankomst 27 augusti, avfärd 28 augusti (Schassen, Mattin & birdie), kom igen nu killar, en till.

Övernattningspriset är 150,00 kr/säng
Sängkläder 50,00 kr
Museum.....35,00 kr (OBS! Museumet har öppet fram tom sista veckan i augusti)
Frukost.....55,00 kr (45,00 lägre än tidigare uppskattat)
Summa.....290,00 kr/person
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av birdie »

Hej,
Varit iväg utomlands och jobbat i 14 dagar. Ser fram emot lite mc-körning nu.
Kräftor? Ja, varför inte? Enklast är ju att köpa på plats i så fall - om möjligt - det blir fullt ändå i min singelväska.
Säger som Mattin - kom igen nu! En till så vi blir en fyrboll!

/birdie
PS! Har redan börjat att prata med vädergudarna om att dom skall vara skonsamma!
Never up - never in!
Schassen

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av Schassen »

birdie skrev:Hej,
Varit iväg utomlands och jobbat i 14 dagar. Ser fram emot lite mc-körning nu.
Kräftor? Ja, varför inte? Enklast är ju att köpa på plats i så fall - om möjligt - det blir fullt ändå i min singelväska.
Säger som Mattin - kom igen nu! En till så vi blir en fyrboll!

/birdie
PS! Har redan börjat att prata med vädergudarna om att dom skall vara skonsamma!
Bra birdie, då är vi två som väljer att tro på dessa gudar eftersom jag också pratar med dem. Vägarna jag hittade igår är bra, och man tvingar vara fokuserad i torrt väder, i vått är de nog inte så kul. P.s. Välkommen hem.
Schassen

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av Schassen »

Väderprognosen har försämrats något på destinationsorten sedan i morse men jfr Göteborg så är prognosen för den okända orten fortfarande något bättre (enligt smhi)
Schassen

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av Schassen »

Väderprognosen för helgen just nu 17:40 torsdag 2011-08.-25 enligt Aftonbladet

På lördag blir vädret i Göteborg regn med risk för åska men orten dit vi skall skall solen skina och tempen skall vara 25 + eller varmare :)

På söndag blir det dock enligt samma källa regn såväl där som här :(

Enligt SMHI blir vädret i Göteborg regn med risk för åska på lördag, det samma gäller orten dit vi skall. På söndag blir det uppehåll på orten dit vi skall och likaså i Göteborg

Vilken källa att lita på vet jag inte.
Schassen

Re: "Hemliga Resan" RVG 2 stugor enligt Alternativ 3 beställ

Inlägg av Schassen »

Två stycken har återkopplat och avböjt vår inbjudan till att ta den sista sängen, så det ser inte ut som om vi blir fler an tre stycken om inte någon kommer in i sista sekund och anmäler han vill med.
Skriv svar