Tog en (sista?) tur idag

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 865
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Tog en (sista?) tur idag

Inlägg av mattin »

Hej,

tog en tur liten idag 5-6 mil, i solsken, men det börjar bli kallt nu. Var dock OK , påbyltad
som jag var. Tog en timme ca. Det var ju lite frost natten till idag , så det var fortfarande
blött på vissa skuggiga ställen även på eftermiddagen idag, men var gör väl det när man kan
ta en tur på ponnyn i vilda väst , en sådan här höstdag ! Det är nog en stor risk att det är den
sista....

/Mattin
VTX1800F
Schassen

Re: Tog en (sista?) tur idag

Inlägg av Schassen »

Min sista tur för året verkar ha varit för två veckor när jag körde den rutt som en av mina f.d. handledare (privat) och jag körde när vi körde från Lerum över Härskogen och vidare in i Mölnlycke sedan ner bakvägen till Allum i Partille och vidare småvägarna genom Jonsered och tillbaka till Lerum längs Aspens södra strand. Då visste jag inte ens om att det var min sista tur för sässongen.

Själv är jag redan trött på kylan, längtar till våren och sommaren så jag kan sticka ut med hojen igen. Köra bil i all ära men det är inte lika kul.

Samtidigt är det gott att sitta i en bil när vädret är som det var igår morse när jag körde direkt från jobbet till Värnamo, halvvägs på motorvägen mellan Göteborg och Borås kom haglet hårt, det kom ner i en näst intill horisontell lutning, i Borås låg snö på vägarna, snön fanns på vägarna hela vägen till Gisslaved. Men allt eftersom jag kom på Värnamo sidan av Gisslaved försvann snön ganska fort. I Värnamo syns ingen snö :), dock mycket regn. Men hellre regn än snö.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Tog en (sista?) tur idag

Inlägg av Nesse »

men ge inte upp än!!!!??? HEllre snö än regn, det är lättare att acceptera att det är osäsong för hojåkning om det är snö och -5 än regn och rusk och +1, men det är ju jag det, född och uppvuxen i en snödriva :-)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Tog en (sista?) tur idag

Inlägg av Schassen »

En annan får ju ångest så fort ordet snö, höst, vinter osv. uttalas...
tvärt om när jag hör vår, sommar, sol, 20+ C temp
Skriv svar