Halden-tur

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Halden-tur

Inlägg av Geronimo »

Har oxå noterat detta, det blir nog inomhus-aktivitet på flygardan
Low, long and fat
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Halden-tur

Inlägg av Nesse »

@ Orre. Näe, jag lägger ner planerna på Haldentur och sedan vidare till Orreland. Vi får ta det när det blir bätttre väder. Synd att det blir skitväder då man är ledig några extra dagar. Men hoppas din inbjudan är öppen. En fråga bara, finns det inga norrmän som uppskattar sportfiske i de vackra älvarna och fjordarna som finns i Norge?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Halden-tur

Inlägg av Orre »

Ja det var synd!! :(
Tar ingen Halden-tur vi heller i regnväder...
Men om någon trotsar vädergudarna får ni så klart fortfarande komma och torka upp hos oss i Tønsberg! :) -Kall bastu och varm konjak finnes! :mrgreen:

-Närhelst det passar för övrigt! Stående invitation! 8)

--
@Nesse
Tja... Lågen-älven som rinner ut i Larvik strax söder om där vi bor är ju världsberömd för sitt lax-fiske! Har märkt in den i VTX-kartan.
Havs-fiske är så klart en historia för sig själv... Det är väl helst att fiska från båt. Förutom då makrillen stimmar till.
Fjordarna på västkusten kan jag inget om...
Och jo! Jag har sett att norrbaggar fiskar! :P Jag kan sätta dig i kontakt med en kompis som är aktiv om du vill ha tips!

Orre.
Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Halden-tur

Inlägg av Nesse »

Greit Orre. Ska fundera på det, skulle vara kul med en liten fisketripp och en färsk, grillad lax är ju kanon!!!
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Halden-tur

Inlägg av Orre »

:D :D Nej men nu är det ju bara knall väderutsikter för Flygareda'n!! Alltså ingen grund till att låta maskinerna stå i hangaren!! :D :D

Det har fortfarande inte kommit en droppe regn på denna kanten! så det har blitt några mil på "Den Store Starke" i eftermiddag med! 8)
När jag kollar på http://www.yr.no nu så ser det ju ut att bli en kanon-dag i morgon!
Kanske inte strålande sol, men vartfall inte något regn!

Tony, Nesse m.fl.
Då tar ni välan en tur likväl då!?
När är det beräknad ankomst Halden?
@Geronimo. Jag tänkte möta upp ett par mil söder om Halden. Kan du estimera en tid åt mig?

Orre
Bild
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Halden-tur

Inlägg av Geronimo »

Här regnar så in i h-e och är 4 grader plus. Kollar jag för morgondagen i Halden så ska det bli 4 - 8 grader och regn. Prognoserna ändrar sej oftare än man byter kallingar men det är alldeles för osäkert. Jag backar och tar istället en efterlängtad sovmorgon och därefter tänker jag nog inte göra någonting. :oops:
Low, long and fat
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Halden-tur

Inlägg av Martin »

Tittar på YR.NO och konstaterar att det är SKIT-väder ånna fram till nästa fredag, möjligtvis så blir det lite varmare, men regn är BLÖTT iaf. Så det verkar bli som förra året: En får va gla för de mil man kan åka.

Martin,
med förhoppning om att han däruppe fixar bra väder i JUNI.
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Halden-tur

Inlägg av Orre »

Jaha... Ja enligt MIN kartlänk till yr.no så blir det inte en regndroppe varken i Halden, Uddevalla eller Skövde... Så då får jag ta med Sissel och ta en tur över fjorden själv då! :twisted:
Men så jäkla varmt blir det nog inte... :roll:
Hur blir det med Sergant då? Har du fått övertalat någon handledare?

@Geronimo. Vet du när denna karavan planeras ankomma Fredriksten Festning?
Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Halden-tur

Inlägg av Nesse »

Ja som ni märker så sitter jag i regnet, eller åtminstone under regntunga skyar, i Örebro och surar. :-( Jo jag såg på Yr att det ändrat sig igen (varannandags prognos). Men det är ganska blött på vägarna här och familjen har bokat upp mig på annat...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Halden-tur

Inlägg av Orre »

Nej det regnar inte här, och det ser ljust ut mot Halden-hållet. Enligt väderkartan drar regnet nordöst och det klarnar upp mot kvällen.
Men nu är det grått! Och kallt! :shock: 5-6 grader är ju inte så jäkla lockande cykel-temp... :roll:
Och så finner jag ingen info om denna tur på nätet? Tony kanske bara luras?... :lol:
Bild
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Halden-tur

Inlägg av Geronimo »

Orre! Inne på forumet först nu :oops: ! De brukar anlända till Halden vid typ strax efter 12. Här har faktiskt inte kommit en droppe så här långt :oops: :shock: men det hänger i luften och just nu är det 8-9 grader på plus-sidan. Tog faktiskt bilen upp och kollade när de anslöt vid Dingle. De var faktiskt ca 65st som trotsat det svala vädret, dock ingen "riktig" hoj.
Nu är det verkligen dags för lite högre temperaturer :evil:
Low, long and fat
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Halden-tur

Inlägg av Orre »

Okidok. Då vet jag/vi till nästa år! Så får vi hoppas på lite mer värme då! :wink:

Nej det var väl bara såna där pol-farare med BMW'ar och packväskor i plåt kan jag tro... :twisted:
Inget för RIKTIGA BIKERS med jeans, skinnväst och en liten potta på huvet... 8) :mrgreen:
Men 65 cyklar är ju ganska imponerande ändå!

Snakkes! 8)
Bild
Skriv svar