Rundtur i västra Medelpad 10/9

Moderator: Diesel

Användarens profilbild
PROPPEN
Adept
Inlägg: 134
Blev medlem: 29 apr 2006, 20:27
VTX-modell: VTX 1800 svart
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Rundtur i västra Medelpad 10/9

Inlägg av PROPPEN »

Snabb info om turen den 10/9. Start kl 15:00 på plattan för de som kommer från Sundsvall, turen går sedan västerut mot Stöde och sedan på södra sidan av Ljungan upp mot Ånge där vi har matstopp. Hemfärden går längs norra sidan av Ljungan på en riktigt krokig väg :twisted:

Jag ska provåka sista biten mot Ånge och se om den håller måttet för oss :wink: återkommer med info under nästa v.

Hoppas det blir stor uppslutning!!

MVH Proppen / Kicki
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Hej hallå. Glädjande att ni tänkte ta en sväng till Ånge. Själv så befinner jag mig med stor sannorlikhet i Ånge just denna helg, ett problem bara jag åker hemåt till Örebro på söndagen...

Så - om ni lägger turen på lördag den 9:e så har jag en möjlighet att åka med en bit.

Nesse - en "utflyttad Ångebo"...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Hsun
Mästare
Inlägg: 610
Blev medlem: 26 dec 2005, 19:38
VTX-modell: VTX 1800,2005
Ort: Kallön-Njurunda, VTX 1800

Inlägg av Hsun »

Tjena Nesse :D

Roligt att du är här i trakten då :lol:
problemet vi har på lördag är att vi har en full Ryss :twisted: såvida han inte tar hjälp av alkomätaren som swe hade i falun :roll:
Själv har jag möte på söndag därav den sena avfärden då, annars kanske det hade passat på söndag fm.
Vi passar in en tur nästa gång du är här i solskenskusten :lol:
Hsun-1800 röd så klart.
Användarens profilbild
PROPPEN
Adept
Inlägg: 134
Blev medlem: 29 apr 2006, 20:27
VTX-modell: VTX 1800 svart
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av PROPPEN »

Tänkte föreslå att vi kan stanna och äta på Hussborgs herrgård, de serverar mat från 69kr och uppåt, det såg ut att vara ett trevligt ställe att stanna på. De serverar mat fram till kl 18:00 så vi har gott om tid. Åker vi över Huljen på vägen upp så slipper vi en bra bit av E14. (då hänger även en 1300 med :twisted: )

Mvh Proppen
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

PROPPEN skrev:Tänkte föreslå att vi kan stanna och äta på Hussborgs herrgård, de serverar mat från 69kr och uppåt, det såg ut att vara ett trevligt ställe att stanna på. De serverar mat fram till kl 18:00 så vi har gott om tid. Åker vi över Huljen på vägen upp så slipper vi en bra bit av E14. (då hänger även en 1300 med :twisted: )

Mvh Proppen
Ähh skit, jag bangar på Ångeresan. Har för mycket hemma att hinna med - får ta en tur med bil senare i oktober/november i stället... Sedan känns det tråkigt att inte kunna hinna träffa andra VTX:are när man ändå är hemmavid...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
PROPPEN
Adept
Inlägg: 134
Blev medlem: 29 apr 2006, 20:27
VTX-modell: VTX 1800 svart
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av PROPPEN »

Vädret verkar bli perfekt, så vi ses kl 15:00 på plattan.
Mvh Proppen /Kicki
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Ha en trevlig tur... jag hann i allafall med 2 takstolar i går, vilket jag inte hunnit med om jag farit till Ånge...och idag blir det en till.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Inlägg av Gusten »

Nesse skrev:Ha en trevlig tur... jag hann i allafall med 2 takstolar i går, vilket jag inte hunnit med om jag farit till Ånge...och idag blir det en till.
Som sagt...nu har du snickrat på garaget sen i April.....det måste ju bli en 5000 kvm stort så som du snickrar :lol: :lol: ...
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Gusten skrev: Som sagt...nu har du snickrat på garaget sen i April.....det måste ju bli en 5000 kvm stort så som du snickrar :lol: :lol: ...
Jepp. Håller på glasar in hela fastigheten... tror ni 15 meter högt glas räcker? Blir nog snöfritt i vinter på min tomt - så jag ska nog anlägga en väg runt huset också så att jag kan glida runt på hojjen hela vintern medans ni sitter och huttrar :twisted: :twisted: :twisted:

I april kom jag på att jag skulle bygga ett garage. Under semestern dök aldrig någon grävmaskin upp - förrän sista veckan. Jag och frugan blev rätt slitna då vi slet med grus, gnejs, paddning och annat grejs (gjutformar, armeringsjärn, najtråd, betong mm) om det är någon jäkel som hållit på och byggt och gjutit en egen platta så vet ni vilket slit det är... Sedan kan jag ju villigt medge att det under en period efter det inte hände speciellt mycket. Men nu är Nesse igång för fullt med byggandet igen (tror f.n det när vinter står för dörren).

Framåt vintern lär jag åka upp en sväng till Ånge i stället... får se om Sundsvall står på turlista då också?

Å du Gusten, du kan väl komma och hjälpa till istället för att mobba mig
:(
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Hsun
Mästare
Inlägg: 610
Blev medlem: 26 dec 2005, 19:38
VTX-modell: VTX 1800,2005
Ort: Kallön-Njurunda, VTX 1800

Inlägg av Hsun »

Vill tacka Proppen och Kicki för en härlig mc tur på fina vägar :lol:

Vi var 3 tappra VTXare och 1 (skugga) som fick oss en härlig söndagstur med middag och avslutning med fika hos proppen och Kicki i solnedgången över Matfors 8)
Hsun-1800 röd så klart.
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Inlägg av Gusten »

Nesse skrev:
Gusten skrev: Som sagt...nu har du snickrat på garaget sen i April.....det måste ju bli en 5000 kvm stort så som du snickrar :lol: :lol: ...
Jepp. Håller på glasar in hela fastigheten... tror ni 15 meter högt glas räcker? Blir nog snöfritt i vinter på min tomt - så jag ska nog anlägga en väg runt huset också så att jag kan glida runt på hojjen hela vintern medans ni sitter och huttrar :twisted: :twisted: :twisted:

I april kom jag på att jag skulle bygga ett garage. Under semestern dök aldrig någon grävmaskin upp - förrän sista veckan. Jag och frugan blev rätt slitna då vi slet med grus, gnejs, paddning och annat grejs (gjutformar, armeringsjärn, najtråd, betong mm) om det är någon jäkel som hållit på och byggt och gjutit en egen platta så vet ni vilket slit det är... Sedan kan jag ju villigt medge att det under en period efter det inte hände speciellt mycket. Men nu är Nesse igång för fullt med byggandet igen (tror f.n det när vinter står för dörren).

Framåt vintern lär jag åka upp en sväng till Ånge i stället... får se om Sundsvall står på turlista då också?

Å du Gusten, du kan väl komma och hjälpa till istället för att mobba mig
:(
Jajamen...jag kommer.....på taklagsfesten :lol:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Gusten skrev: Jajamen...jag kommer.....på taklagsfesten :lol:
Ååååh fan, men är inte du pensionär vid det laget ;-)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar