Bromsslang

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

VTX18

Bromsslang

Inlägg av VTX18 »

Hej alla VTX:are som bytt till framflyttade fotpinnar med reglagen. Bromsslangen från bromsvätske-burken (utan tryck) tar ju i avgaskröken efter monteringen. Har nu tillfälligt lagt ett mellanstycke mellan ram och burk för att få burken bakåt, men vill ju kunna flytta burken på sin plats.
Är inne på att byta ut slangen och sätta på ett stålomspunnent alt. kromat slanghölje, men det verkar vara svårt att få tag på en mjuk slang som kan trä´s på i båda ändar, 8 och 11mm. Sen har jag hört att det skall vara EPDM-slang som klarar bromsvätska, men dom jag hittat är stenhårda.
Har kollat med: NBMhydraulic; ISR-brakes; BBS; Kunza; Slang-pack.
Är det någon som bytt slangen så tipsa var man får tag på prytlarna, det bör vara ett antal som har/haft problemet...
Tacksam för tips
VTX18
Användarens profilbild
Knodden
Mästare
Inlägg: 594
Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
Ort: Bohus

Lösning?

Inlägg av Knodden »

Hallå där..

Jag tycker inte att slangen är vacker på något vis.. så jag skippade den helt!

Kan detta vara ett alternativ tro?
Slanglöst!

Ha de!
// Knodden
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
VTX18

Inlägg av VTX18 »

Det kan vara nå´t Knodden! Vad har du gett för den, och den finns väl inte i Sveriges land?

/VTX18
Användarens profilbild
Knodden
Mästare
Inlägg: 594
Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
Ort: Bohus

Inlägg av Knodden »

VTX18 skrev:Det kan vara nå´t Knodden! Vad har du gett för den, och den finns väl inte i Sveriges land?

/VTX18
Kommer ej ihåg vad jag gav för sen och jag har bara sett den på Amerikanska sidor så jag tror inte den finns att köpa "över disk" i Sverige.. Men det är inga större bekymmer att handla prylar från USA heller, relativt snabba leverander och iaf inte dyrare än att handla i butik här hemma.

Lycka till!
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
VTX18

Inlägg av VTX18 »

En tackar för tipset!
VTX18
Mimmie

Inlägg av Mimmie »

Knodden skrev:
VTX18 skrev:Det kan vara nå´t Knodden! Vad har du gett för den, och den finns väl inte i Sveriges land?

/VTX18
Kommer ej ihåg vad jag gav för sen och jag har bara sett den på Amerikanska sidor så jag tror inte den finns att köpa "över disk" i Sverige.. Men det är inga större bekymmer att handla prylar från USA heller, relativt snabba leverander och iaf inte dyrare än att handla i butik här hemma.

Lycka till!
Tjenare.

Produkten verkar ej saluföras längre.
VTX18

Inlägg av VTX18 »

Typiskt, bara att leta vidare.
VTX18
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av alba »

http://www.rattlebars.com/Merchant2/mer ... Code=RB104

Förläng den bara med en godkänd "gummislang" samt trä över en stålomspunnen slang, det kan du göra själv, behövs inte köpas typ den på bilden
Den stålomspunna håller böjen i schack (res line kit)
http://www.rattlebars.com/vtx/fwd.html
VTX18

Inlägg av VTX18 »

Har hittat en stålomspunnen gummislang som kommer från NAMZ Custom Cycle Products, köpte den hos The parts stop (HD) i Upplands Väsby. Väntar svar från Namz om den även tål bromsvätska förutom olja/bensin. Återkommer med bild om det går vägen.

VTX18
Skriv svar