Raask pipor

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

cribbe8

Raask pipor

Inlägg av cribbe8 »

Är nybliven vtx 1300 ägare och har kikat lite på raask slipon. Är det någon som har erfarenhet av dessa på en 1300 helt orginal.
Måste man göra något annat eller är det bara att montera och åka?

En sista sak bara, hur blir man betalande vtx rider?
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Inlägg av snake »

Bli medlem via följande länk:

http://vtxriders.se/medlem_ansok.htm
klasse

Re: Raask pipor

Inlägg av klasse »

cribbe8 skrev:Är nybliven vtx 1300 ägare och har kikat lite på raask slipon. Är det någon som har erfarenhet av dessa på en 1300 helt orginal.
Måste man göra något annat eller är det bara att montera och åka?

En sista sak bara, hur blir man betalande vtx rider?
Jag har hört att dom blir blåa fort, 2900 kostar dom med frakt.
jag väntar på ett V&H till min hoy, på blocket fins ett systen till salu tror jag.
annas fins det ju Cobra, Roadhouse, och Palles import säljer ett snyggt med.
cribbe8

Inlägg av cribbe8 »

passar ett 1800 system till en 1300?
http://www.blocket.se/vi/8344008.htm?ca=11_s
klasse

Inlägg av klasse »

cribbe8 skrev:passar ett 1800 system till en 1300?
http://www.blocket.se/vi/8344008.htm?ca=11_s
Nej det går inte.
jag har som sagt beställt ett V&H men jag har varit nära o få köpa sysstem av personer som har sina 1300 till salu på blocket, det skadar inte att försöka.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

cribbe8 skrev:passar ett 1800 system till en 1300?
http://www.blocket.se/vi/8344008.htm?ca=11_s
Kolla upp det med Raask. Om du köper ett raasksystem så bör du nog byta munstycken också så att ventilerna inte bränns...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
cribbe8

Inlägg av cribbe8 »

Kolla upp det med Raask. Om du köper ett raasksystem så bör du nog byta munstycken också så att ventilerna inte bränns...
Måste man göra det med andra system också?

[/quote]
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Troligtvis, enligt uppgift så behövs det inte för det roadhouse classic 2-1 som jag har, men jag kommer ändå att byta luftfilter och munstycken, den går lite bluddrigt nu (men låter bra mycket bättre och snabbare - alltså låter snabbare ;-))
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
cribbe8

Inlägg av cribbe8 »

Jag mailade sivert raask och han sa att man ska gå upp två stolrekar i munstycke och att hans rör inte blir blåa.
cribbe8

Inlägg av cribbe8 »

Kolla upp det med Raask. Om du köper ett raasksystem så bör du nog byta munstycken också så att ventilerna inte bränns...
Är det någon som har lyckats bränna ventilerna när man bytt system och kört som vanligt (inte race) eller är det bara något som man har hört, det är ju ingen prestandamaskin precis.
Micke

Raaskpipor

Inlägg av Micke »

Jag har slipon raaskpipor på min 1300 och är helnöjd.
Har haft dom i 2 år, dom är inte ett skit blåa! :D
Jag har inte ändrat något efter den enkla monteringen
och tror ej det behövs

Länkar lite ljud.

http://www.vtxriders.se/forum/viewtopic ... light=#493
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Raaskpipor

Inlägg av Nesse »

Micke skrev:Jag har slipon raaskpipor på min 1300 och är helnöjd.
Har haft dom i 2 år, dom är inte ett skit blåa! :D
Jag har inte ändrat något efter den enkla monteringen
och tror ej det behövs
En fråga bara, hur långt har du kört med dem, längsta sträckan alltså. Tänkte att det kanske kan påverka en del också. Jag har sträckkört med min nu i 50 mil i marchfarter på ca 100-120 och motorn har gått kanon med mitt roadhouse. Hur ventiler etc ser ut nu får jag väl veta efter 1200 mila servicen i dag... Med nytt insug sen så kanske jag får bort bluddret på vissa varvtal...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Micke

Inlägg av Micke »

Jag har nog kört ca 25 mil i ett sträck. Jag har lite bludder, smällar och
smatter när jag släpper helt på gasen och motorbromsar. Men det
är ju ganska vanligt. Några förändringar i fögasare skulle ej behövas
enligt lokal honda-mek. 8)
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Smällarna och bluddret har minskat helt klart efter montering av Hypercharger Pro och byte av munstycken. Nu återstår att se hur bränsleförbrukningen förändras... Den känns lite piggare i allafall.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
klasse

Inlägg av klasse »

Nesse skrev:Smällarna och bluddret har minskat helt klart efter montering av Hypercharger Pro och byte av munstycken. Nu återstår att se hur bränsleförbrukningen förändras... Den känns lite piggare i allafall.
Vad kostade kallaset?
Kan du inte lägga upp lite bilder.
Skriv svar