Raask pipor

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Kalaset kostade 300 pengar ($300) med hjälp av en vän i USA så blev detompackat och skickat som gåva.

Bilderna (8 st) finns upplagda bland medlemsbilderna.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
klasse

Inlägg av klasse »

Nesse skrev:Kalaset kostade 300 pengar ($300) med hjälp av en vän i USA så blev detompackat och skickat som gåva.

Bilderna (8 st) finns upplagda bland medlemsbilderna.
GRYMT SNYGGT :!: :!: :!:
Fasiken du skulle sagt till mej när du beställde så kunde vi ha delat på frakten :cry:

Hur många pengar kostade det att montera kalaset då?
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Montaget tog en timme i kostnad för serviceverkstan... i mitt fall 450:-, bara för att jag nästan har tummen mitt i handen och redan hade den på 1200 mila service.........

Fick tag i den på ebay för $240 inkl frakt, men de skickade bara i USA, så jag fick skriva mig hos en kompis och sedan be henne packa om det när det kom, skickade över $60 till henne, frakten gick på $50, resten köpte hon bilar, aktier, bjöd familjen på semester osv... för :wink:

Nize tar 3700 SEK för samma kit.

Klasse, nästa år då har du runt 80 mil om du ska besöka vtxträffen, skulle ha åkt i år va ? :wink:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
klasse

Inlägg av klasse »

Nesse skrev:Montaget tog en timme i kostnad för serviceverkstan... i mitt fall 450:-, bara för att jag nästan har tummen mitt i handen och redan hade den på 1200 mila service.........

Fick tag i den på ebay för $240 inkl frakt, men de skickade bara i USA, så jag fick skriva mig hos en kompis och sedan be henne packa om det när det kom, skickade över $60 till henne, frakten gick på $50, resten köpte hon bilar, aktier, bjöd familjen på semester osv... för :wink:

Nize tar 3700 SEK för samma kit.

Klasse, nästa år då har du runt 80 mil om du ska besöka vtxträffen, skulle ha åkt i år va ? :wink:
OK, vad fick du ge för montering av nålarna i förgasaren, jag funderar på o Dyno Jeta min nu när man har annat rör.
Så vad kostade 1200 milaren då? till storebror kostar den ju typ 6000 har jag hört.
Visst kanske det blir en 80 mila tur nästa år men snart är det ju Västervik dit ska du väll?. jag har bara kört 850 mil med min Knarr ennu förrästen vilket däcktryck brukar du köra med?
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Som sagt, montaget gick på 450:-. Servicen 3700:- inkl material. Man kan säkert pruta ner en del om man bytt grejor själv, typ olja och filter, men den stora delen av kostnaden är arbetet på 1200 mila. Fick ventilerna justerade. Däcktrycket, hmm 0,1 - 0,3 över det rekommenderade lufttrycket.

Skulle gärna vilja åka till Västervik, men då måste allt stämma in. Vi får se om tiden räcker till.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
klasse

Inlägg av klasse »

Det låter billigt! här i Kalmar vill dom ha 2000 kr för att montera nålarna o då får jag endå betala nålarna skälv.
men om jag ska nåla min hoy så kanske jag ta den till ett dynojet center om det inte blir för dyrt.

Jag åker bara över dagen till V-vik, men i år ska jag åtminstone leta upp vårat tält :D
Skriv svar