Avgassystem V&H

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Skriv svar
Användarens profilbild
Knodden
Mästare
Inlägg: 594
Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
Ort: Bohus

Avgassystem V&H

Inlägg av Knodden »

Hej!

Hur mycket dämpar insatserna till Bigshot systemet?
Är det STOR eller bara marginell skillnad?
Klarar man en besiktning MED insatser eller behöver man byta till orginalsystemet? :?

Frågorna många! Här hoppas jag på många svar!
// Knodden
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
Användarens profilbild
Ryssen
Regionskontakt Västernorrland
Inlägg: 586
Blev medlem: 28 aug 2005, 19:46
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Sundsvall Kör 1800 VTX Grön
Kontakt:

V&H

Inlägg av Ryssen »

Jag har tillverkat ett par som är enkel att montera & demontera ( ca 5 min ) som FALO fick köpa efter att han besiktat hojen med dom monterad och den gick igenom utan anmärkning med V&H big shot.
Ryssen :lol:
Användarens profilbild
Knodden
Mästare
Inlägg: 594
Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
Ort: Bohus

Re: V&H

Inlägg av Knodden »

Ryssen skrev:Jag har tillverkat ett par som är enkel att montera & demontera ( ca 5 min ) som FALO fick köpa efter att han besiktat hojen med dom monterad och den gick igenom utan anmärkning med V&H big shot.
Ryssen :lol:
Var det ngn skillnad i effekt att köra MED dina egentillverkade insatser?
V&H egna insatser säger sig ju inte minska effekten "nämnvärt", men kanske inte dämpar ljudet nämnvärt heller?

// Knodden
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
Användarens profilbild
Ryssen
Regionskontakt Västernorrland
Inlägg: 586
Blev medlem: 28 aug 2005, 19:46
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Sundsvall Kör 1800 VTX Grön
Kontakt:

Inlägg av Ryssen »

Knodden V&H Biggshot är tillverkad för att höras och i viss mån lite mer effekt, inte för att köras omkring med insatser å pysa med :lol: då är det bättre att spara slanten till något annat :lol: :lol: Dom insatser jag gjorde är enast till för besikningen så man slipper montera den extremt fula orginal ( i mitt tycke ) dämparen enkom för att någon skall kolla lite närmare på kärleken 5 min vart annat år :wink:
Gäst

V&H Bigshot

Inlägg av Gäst »

Jag monterade "bafflar" men bara en liten skillnad.... önskar att V&H kommer med "ProPipe" inom kort....
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

slammerkusar köper 1800?

Inlägg av Nesse »

Skarpsynt som jag är så ser jag att bara de med 1800 dryftar detta om att höras mycket, är det så att man köper en 1800 för att väsnas??? :wink:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Knodden
Mästare
Inlägg: 594
Blev medlem: 29 aug 2005, 05:58
VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
Ort: Bohus

Re: slammerkusar köper 1800?

Inlägg av Knodden »

Nesse skrev:Skarpsynt som jag är så ser jag att bara de med 1800 dryftar detta om att höras mycket, är det så att man köper en 1800 för att väsnas??? :wink:
Inte för att höras..
För att SYNAS... 8)
// Knodden
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
Användarens profilbild
Ryssen
Regionskontakt Västernorrland
Inlägg: 586
Blev medlem: 28 aug 2005, 19:46
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Sundsvall Kör 1800 VTX Grön
Kontakt:

Inlägg av Ryssen »

LOUD PIPES SAVE LIVES
klasse

Inlägg av klasse »

Jag håller på att montera V&H på min hoy men jag kan inte få det tätt vid motorn hur jag än gör någon som har varit med om samma problem?
det läckker ganska kraftig och jag har tagit bort sysstemet flera gånger. hur hårt vågar man dra skruvarna? jag är rädd att skada.
för avgaspasta är väll uteslutet.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Har du nya packningar?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
klasse

Inlägg av klasse »

Nesse skrev:Har du nya packningar?
Nej.
jag tog med packningarna till Hondafirman i Kalmar och dom hadde inga hemma, men jag pratade med mekanikern och ha sa att dom skulle duga,
hadde du problem att få det tätt?
Det skulle vara en beskrivning till sysstemet med momentdragning så man viste hur hårt man kunde dra.
jag har kört en sväng nu och jag tror jag fått det någulund tätt.
FYY FFFAAANNN viiilkett LJJJUUD :!: :!: :!: :!: folk vänder sig om o tror ryssen har kommit :lol:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Näpp, fick med nya, men de gamla satt hårt så de blev en aning demolerade vid demonteringen
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Heintz

Inlägg av Heintz »

Nesse skrev:Näpp, fick med nya, men de gamla satt hårt så de blev en aning demolerade vid demonteringen
Bytte system på min hoj och såg inte till några packningar!! Finns det varianter? Avgasröret går in något i utblåset så det kanske tätar på så vis?

En annan sak: Eftersom systemet lät lite för bra köpte jag till ett par bafflar som sänker ljudnivån något. På dom sitter en vit filt fast tejpad, ska den vara kvar eller är det ett transportskydd?
klasse

Inlägg av klasse »

Heintz skrev:
Nesse skrev:Näpp, fick med nya, men de gamla satt hårt så de blev en aning demolerade vid demonteringen
Bytte system på min hoj och såg inte till några packningar!! Finns det varianter? Avgasröret går in något i utblåset så det kanske tätar på så vis?

En annan sak: Eftersom systemet lät lite för bra köpte jag till ett par bafflar som sänker ljudnivån något. På dom sitter en vit filt fast tejpad, ska den vara kvar eller är det ett transportskydd?
Jo packningar sitter där men dom är svåra att se, jag böjde en skruvmejsel i enden och pillade bort mina.

Vart köpte du dina Bafflar? och hur mycket lägre låter den nu? kommer dom från V&H?
jag tycker att mitt sysstem dånar lite väll mycket så jag vill dämpa det lite.
Hsun
Mästare
Inlägg: 610
Blev medlem: 26 dec 2005, 19:38
VTX-modell: VTX 1800,2005
Ort: Kallön-Njurunda, VTX 1800

Inlägg av Hsun »

Packningar finns att köpa och är av koppar modell för att ta upp ev ojämheter mellan topp och avgassystem.

Använder du begangnade är dom förmodligen hoppressade och det blir svårt att få det tätt.
jag hängde upp systemet löst i det bakre fästet och försökte dra så jämt som möjligt på skruvarna för att pressa så jämt som möjligt på kopparpackningen, avsluta med att dra fast det bakre fästet.

Passformen är inte den bästa på något system som det verkar.
Hsun-1800 röd så klart.
Skriv svar