Försäkringar

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: Försäkringar

Inlägg av Gusten »

Från min synpunkt så är det det bästa bolaget som du har. Har hört synpunkter från andra som har haft andra bolag med mycket problem. Det är min syn på saken :good:
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Försäkringar

Inlägg av 88:an »

Jag hänger på Gustens text, jag är helnöjd :good:

88:an...///
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Försäkringar

Inlägg av Orre »

Hej!

Det där ûber-kapitalistiska storföretagandet är nog svårt att komma runt när vi snackar försäkringsbolag!... :p
Likaså det faktum att hela affärs-iden faktiskt bygger på att TA MEST möjligt mot att GE MINST möjligt tillbaka! :fierce:
Jag har Bilsport&MC på grund av pris, och att dom har nog så gott omdöme runt i MC miljön.
(Det finns en del trådar på ämnet om du söker här på forumet också.)

Jag har behövt använda försäkringen 'en gång, när hojen rasade längs vägen nere på årsträffen i Skåne för två år sen:

På tel. var det jätte-lätt. -Bara låt hojen stå så kommer bogserbil och hämtar till närmaste verkstad.
Det funkade också bra!

Likaså skulle det inte va några problem att komma sig hem, trots att vi bor i Norge och hojen är skriven på adress i Skåne. -Hyrbil ska bli levererad till träffen innan söndag! fick vi veta.
Detta funkade inte alls!! :nix:
Vi stod där som två fån och väntade utan att det kom någon bil! -När jag ringde och undrade var den blev av, fick jag veta att -nej du har inte rätt till hyrbil, men kan få åka tåg till adressen i Skåne... (dit hojen var registrerad)
Att vi stod färdig packade och väntade på en bil vi var lovade två dagar innan betydde plötsligt ingenting? Dock kunde vi få en taxi de milen ner till närmaste järnvägsstation som plåster på såren...
Att vi hade full packning plus två sett med skinn-jacka-byxa-stövlar-hjälmar osv. att kånka med oss betydde heller inget... Satan vad irriterad jag var där en stund!!! :club:
Alltså, vi hade inte hyrbil (eller MC) på försäkringen, men "billigaste färdsätt". My bad... :sorry:
Kommer inte ihåg nu vad vi kom fram till vad det kostar att få med det. Men vi fick bittert erfara att det MÅSTE man ha! Finns inte en chans att man klarar att bära med sig all packning!!

Själva verkstads-biten fungerade klockrent! Bara att välja verkstad själv!
Uppgörelsen föregick så klart mellan verkstaden och förs.bolaget, och jag hörde inget som helst kverulerande om det!

/Orre
Bild
Skriv svar