Fick tillbaka min hoj idag...

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Skriv svar
Schassen

Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Schassen »

Vad tycks? finns fler bilder under medlemsbilder/medlemmarnas bidrag.
Bild
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Martin »

Ser bra ut, får kolla närmare vid nästa träff. Inga nya delar till min VTX men däremot till mig själv, en VTX-graverad kula.

/Martin
Schassen

Re: Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Schassen »

Martin skrev:Ser bra ut, får kolla närmare vid nästa träff. Inga nya delar till min VTX men däremot till mig själv, en VTX-graverad kula.

/Martin
Hoppas det leder till att du mår bättre

//Thomas
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Raffe Gbg »

Ser bra ut Schassen. :D
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Nesse »

Martin skrev:Ser bra ut, får kolla närmare vid nästa träff. Inga nya delar till min VTX men däremot till mig själv, en VTX-graverad kula.

/Martin
Men den vill nog vi inte kolla närmare på... :lol:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Schassen »

Nesse skrev:
Martin skrev:Ser bra ut, får kolla närmare vid nästa träff. Inga nya delar till min VTX men däremot till mig själv, en VTX-graverad kula.

/Martin
Men den vill nog vi inte kolla närmare på... :lol:
OOOOPPPPSSSSSSS, såg inte Nesse svarade på Martins inlägg, trodde Nesse var sotis på Ms. Liberty... hojen min alltså. :mrgreen: Hey Alba!
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Nesse »

:lol:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Schassen »

Nästa sak på hojen blir förhoppningsvis en supercharger, Roadhouse avg-sys, ny ruta 8) och vet inte vilken beteckning de går under men ser ut som ett chromat staket på skärmen sedan får vi se vad mer jag kan hitta på...., kanske ändra all silver chrom till gul guld chrom???? Då blir jag ju mannen med den gyllene vtx:en :mrgreen:
Tekla
Wannabe
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2011, 11:15
VTX-modell: VTX 1300 2008
Ort: Bergshamra (Norrtälje)
Kontakt:

Re: Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Tekla »

Tjenare.
Sergeant skrev:Nästa sak på hojen blir förhoppningsvis en supercharger, :mrgreen:
jag har kommit över det där med "supercharger" när jag kollat runt på delar till VTXen, men novis som jag är undrar jag vad det är och gör?
Gissar att det ska ge ett par hästar till och att det kan vara en typ "luffarturbo"
Är det någon som kan ge lite info om ämnet.

Blir avis på dig sergeant att du har hojen hemma, men snygg är den. Jag skulle hämtat min i morgon, men fick ett tråkigt samtal ifrån Funbike att den inte skulle vara klar :evil: så det skulle inte bli aktuellt att göra det i morgon. Blev rätt besviken då jag åker på en liten kryssning till Åland med jobbet på fredag så den lördagen skulle jag inte heller kunna få hem den, och dom har ju bara öppet på lördagar som passar mig att hämta på, då det är 15 enkel till V-ås hemmifrån och saknar själv dragkrok på bilen. Men säljaren hörden min derperation i rösten och sa att det måste gå att lösa. Så han kommer att lämna ut den nästa söndag fast dom inte har öppet då, så lite cred till honom.

Ha det

Tekla
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Nesse »

Tekla skrev:Tjenare.
jag har kommit över det där med "supercharger" när jag kollat runt på delar till VTXen, men novis som jag är undrar jag vad det är och gör?
Gissar att det ska ge ett par hästar till och att det kan vara en typ "luffarturbo"
Är det någon som kan ge lite info om ämnet...
Mer luft in i motorn så man måste öppna lite bakåt också så att flödet genom motorn blir bra, å då låter det oftast bättre också :-) Ja några hk blir det nog...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Hasse-c »

Snyggt Schassen alltid kul med lite nya delar, såg att du fick ordning på regskylthållare
Hoppas att du blev nöjd. 8)
Schassen

Re: Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Schassen »

Hasse-c skrev:Snyggt Schassen alltid kul med lite nya delar, såg att du fick ordning på regskylthållare
Hoppas att du blev nöjd. 8)
Jajjemen! Man blir ju som ett litet barn över igen precis som när jag köpte hojen, sedan när jag tog kortet och varje gång man är ute och kör samt nu med dessa tillägg. Det lär fortsätta varje gång jag lägger till fler artiklar på hojen :D snart kommer gaffelväskan från Alba, ytterligare en prydnad. Det blir min första hjälpen väska ;) om du förstår vad jag menar. Om inte, tänk dig en sangtbernads jycke med en tunna under halsen... Cheers!
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Nesse »

Sergeant skrev:... :D snart kommer gaffelväskan från Alba, ytterligare en prydnad. Det blir min första hjälpen väska ;) om du förstår vad jag menar. Om inte, tänk dig en sangtbernads jycke med en tunna under halsen... Cheers!
Va! Ska du ha den runt halsen :shock:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Fick tillbaka min hoj idag...

Inlägg av Hasse-c »

Schassen kan du inte ta bilder på dina extraljus i dagsljus så man får se hur de ser ut. :idea:
Skriv svar