Nya Cromdelar

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Nya Cromdelar

Inlägg av Hasse-c »

Hej på er sitter o spanar på lite nytt crom är det någon som har dessa cromdelar i så fall är ni nöjda med dom. Själv är jag lite osäker hur bra sitter de med bara tejp, blir det mycket sand o smuts mellan cromdelen ock ram + kardan hylsan, som blir svårt att få bort utan att demontera krom delarna. Jag har tittat på dessa hos www.cruisercustomizing.com det är deras Part number o pris



1.Swing Arm Covers Part nr BBP-55-124 $119,99
2.Drive Shaft Bolt Trim Part nr BBP-55-134 $35,99
3.Drive Shaft Cover Part nr BBP-55-127 $49,99
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Nya Cromdelar

Inlägg av Orre »

Halloj!

Jo jag har nåt liknande.
Plus att jag har klätt in motorn också... Bild

Jag har väl också tänkt tanken att det kan samla skit-fukt-rost, men jag vet inte om det är så farligt...
Man tvättar ju hojen nog så ofta så...
Hade av alt runt motorn i fjor när jag bytte koppling, och det fanns nästan inget skit alls under så...

Tejpen sitter som fan, så det är inget problem! Det måste man nog ha nån label-off-produkt för att få bort, så det har jag inte brytt mig om.
Å andra sidan har jag ju fyllt upp delarna med tejp, så det är väl inte plats till så mycket skit heller.

Så här ser det ut på min hoj.
Mycke krom bliire!.... Bild

/Orre

Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Nya Cromdelar

Inlägg av birdie »

Tjena,
Kolla på forumet under rubriken Övrigt/Höstbilder - VTX, så blir du guidad till Bilddagboken och där finns ett antal bilder på min VTX -05 hösten 2007. Det finns lite krom här och där på dom bilderna... :D
/birdie
Never up - never in!
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Nya Cromdelar

Inlägg av Hasse-c »

Tack för det Orre ser kanon fint ut, fin årgång är det också 07, det är nog bara att slå till. 8)
Skriv svar