Broderade tygmärken

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Schassen

Broderade tygmärken

Inlägg av Schassen »

Jag vill bara säga att jag tänker åka ner till Formo på Mölndalsvägen 17 i Göteborg och se vad de tar betalt för eventuellt två stycken ortmärken med texten LERUM, en för jackan och en för västen.

Måtten jag säger till dem att märket skall ha är Br: 18,5 cm och h: mellan 8 - 10 cm.

Jag har två frågor i samband med detta:

1. Hur höga är de ortmärken som har redan tillverkats?

2. Vad heter typsnittet som klubben använder sig av?

För övrigt tänker jag säga åt Formo att om de tillverkar dessa åt mig skall märket ha svart bakgrund, Bokstäverna skall vara 2-tonade i silvergrå och mörk grå samt varje bokstav skall ha en röd border. Alltså, målet är att få ortmärket och VTX Riders Sweden märket att se så enhetligt ut som möjligt.

//Sergeant
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Toolbox »

tjabba

på frågorna svarar jag

1 vet ej om någon har orts märke
(shopen har ej tagit fram några dom jag har kollat med vill ha 3-500:- st för dom)
och hon som kan göra dom billigare lyser med sin frånvaro hon skulle bara beställa bakgrunds underlaget och sedan åter komma med ett prov till oss (det var förra året??? ) :shock: :shock:

2 vet ej har försökt att få reda på det men ej lyckats :cry:

orts märken och namn märken kan jag få fram för 50:- st men då harmonierar dom ej med våran logga :evil:

//Shopen 8)
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Dosan »

Ska vi prova att vända oss hit för en gemensam beställning för ortsmärken och namn ?


http://www.vulcanriders-sweden.org/mini ... index.html
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Peo »

ser väl bra ut, hur ska vi beställa därifrån då?
tycker vi skulle ha en gemensam idé :idea: så att vi får samma stuk på alla märken.
annars blir det ju hur som helst.....men det kanske inte spelar nån roll, hullar om buller. hehe. 8)
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Nesse »

Vi tar det där genom VTX-boutiquen så det blir gemensam stil... PT har nog nåt på G, eller när han nu läser detta...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Dosan »

Tjaa....kanske om styrelsen tar ett beslut om hur ett ortsmärke och ett namnmärke skall vara utformat, storlek, färg, typsnitt (el. vad det heter) mm.
Kollar därefter priser och villkor med t.ex med dessa tre. (länken ovan)
Shopen tar sedan upp beställningar här på sidan, en el. två gånger per år ? med ett bestämt slutdatum.
Eller ska märken ingå i medlemsavgiften första året som då höjs med en summa motsvarande kostnad för dessa om man så vill ?
Ska vi göra en ansträngning och försöka få till så att de flesta/alla har märken på sej på årsträffen?


Annars så säljer shopen dessa SVINDYRT till mej och Schassen, så finns det iallafall en i Lerum med samma stuk på märket som en i Sandviken.
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Peo »

låter både enklare å bättre å ta det genom klubben så det blir samma stil och placering av märken...
skönt att du finns Nesse 8)
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Schassen

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Schassen »

Toolbox skrev:tjabba

på frågorna svarar jag

1 vet ej om någon har orts märke
(shopen har ej tagit fram några dom jag har kollat med vill ha 3-500:- st för dom)
och hon som kan göra dom billigare lyser med sin frånvaro hon skulle bara beställa bakgrunds underlaget och sedan åter komma med ett prov till oss (det var förra året??? ) :shock: :shock:

2 vet ej har försökt att få reda på det men ej lyckats :cry:

orts märken och namn märken kan jag få fram för 50:- st men då harmonierar dom ej med våran logga :evil:

//Shopen 8)
Jag har hittat priser hittills, på ca 200:-, hurruvida de harmonierar med våran logga eller ej vet jag emellertid inte än.
Schassen

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Schassen »

Dosan skrev:Ska vi prova att vända oss hit för en gemensam beställning för ortsmärken och namn ?


http://www.vulcanriders-sweden.org/mini ... index.html
Jag tror hon heter Mia, hon har tydligen gjort arbete för vår klubb tidigare. I vart fall kan vi ju skaffa ett prisförslag från dem/henne. Få in några anbud som visar på utförandet och anger priset, gärna med en provlapp av något slag.
Schassen

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Schassen »

Svar till Toolbox: Det finns flera i klubben som redan idag har ortmärken, några av skåningarna t.ex. och Martin i Skövde.

Svar till Peo: Visst är det bättre att vi går genom kubben om det finns ett allmänt intresse för det. Men jag har diskuterat det här förut, vissa har intresse andra inte. Jag tycker det känns som om det rinner ut i sanden. Eftersom klubben har informerat mig om att det är ok med ortmärke och att det inte finns något bestämt utseende på dessa än så är det i dagsläget ganska fritt att fixa detta själv. Därför hade jag tänkt att skaffa fram detta och få dem påsydda på ryggen av min jacka och väst innan årsmötet. Detta skulle medföra att det säkert finns flera olika stilar på ortmärkena vilket ni andra i klubben kan diskutera. Inom klubben kan vi alla sedan kanske bestämma på ett utseende som alla skall ha. Genom att jag har mina på ryggen på jackan och västen har jag också priser på dem och ser till att jag får med mig anbud från bolaget i Göteborg som jag kan överlämna till klubbens styrelse. Flera kanske tycker att det egentligen inte spelar någon roll och det gör det väl egentligen heller inte men jag personligen tycker det är snyggare med ortmärket eftersom det fyller upp ryggtavlan mer än bara en relativt litet klubblogga i mitten av ryggen. Det är bara min åsikt.

I tillägg kan jag tycka vi skall om intresset finns få in så många prisuppgifter som möjligt i detta sammanhang samt gärna provlappar så vi kan ställa priserna i förhållande till en vara. Det kan röra sig om allt från ingenting till en relativ stor intäkt för bolaget som tillverkar dem, därför borde de vara intresserade att skapa en provlapp tycker jag.
Schassen

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Schassen »

Dessa är de funderingar jag har grubblat på...

1
Bild

2
Bild
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Orre »

Oj då... :shock:
Är kanske på tiden att styrelsen träder in!... :roll:
Bild
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Peo »

hmm, ja det tycker jag med....
vi pratade ju förra året på årsmötet om små namnmärken att sätta på framsidan av väst eller jacka.
samt ett ortsmärke på ryggen för dom som vill ha det...
ser ju inge vidare ut om alla gör efter eget bevåg, bättre att styrelsen styr upp detta snart......?
text och färgsättning måste väl vara enhetligt, hur ser det annars ut??? sunkigt tycker då jag i alla fall.
men jag viker mig för styrelsen beslut i detta.
:roll:
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Användarens profilbild
Cadde
President
Inlägg: 652
Blev medlem: 30 jan 2007, 17:34
VTX-modell: VTX 1800 Trike
Ort: VTX 1800 Trike Örebro

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Cadde »

Hallå allesammans
Efter som jag nu råka ha hand om shoppen OCH sitter med i
styrelsen så lovar jag att ta upp det i kväll när vi har möte.

Cadde
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Broderade tygmärken

Inlägg av Nesse »

Cadde skrev:Hallå allesammans
Efter som jag nu råka ha hand om shoppen OCH sitter med i
styrelsen så lovar jag att ta upp det i kväll när vi har möte.

Cadde
Toppen Cadde, du är en ordningsman utan dess like :-)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar