Använder sökfunktionen på sidan...

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Skriv svar
Schassen

Använder sökfunktionen på sidan...

Inlägg av Schassen »

... söker efter en eventuell tråd som beskriver olika alternativ om hur man på lämpligt vis monterar en motorbåge på sin hoj. Har någon skrivit om detta? Känner någon till en tråd som tar upp detta? Letar också på Internet.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Använder sökfunktionen på sidan...

Inlägg av Nesse »

Så vitt jag kommer ihåg så har ingen beskrivit det förfarandet. Men det torde vara ett relativt enkelt ingrepp som jag inte tror du behöver ha beskrivningar till, bara en gnutta mekarglädje och verktyg. En motorbåge kan man ju förhoppningsvis inte lyckas montera helt fel... :D ...eller? :?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Använder sökfunktionen på sidan...

Inlägg av Schassen »

Nesse skrev:Så vitt jag kommer ihåg så har ingen beskrivit det förfarandet. Men det torde vara ett relativt enkelt ingrepp som jag inte tror du behöver ha beskrivningar till, bara en gnutta mekarglädje och verktyg. En motorbåge kan man ju förhoppningsvis inte lyckas montera helt fel... :D ...eller? :?
Du har aldrig sett mig med verktyg i handen :wink: Gud bevare mig...., nä riktigt så illa är det kanske inte. Det kanske löser sig när jag ser mer noga hur de ser ut...
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Använder sökfunktionen på sidan...

Inlägg av alba »

Är det en sån här du skall montera
http://www.cruisercustomizing.com/detai ... __S__Retro

Om det är en sådan, greppa skiftnyckel och hammare och tryck på videon, vips är det klar på en kafferast
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Använder sökfunktionen på sidan...

Inlägg av Martin »

Jaa, du Shassen, har jag klarat av att montera mina extra detaljer, så klarar du såklart det också! Det brukar vara med nån sorts arbets-beskrivning och följ den, eller ring en livlina, tex Martin, så får vi väl lösa det på nått sätt.
Må gött, ha de.
Schassen

Re: Använder sökfunktionen på sidan...

Inlägg av Schassen »

alba skrev:Är det en sån här du skall montera
http://www.cruisercustomizing.com/detai ... __S__Retro

Om det är en sådan, greppa skiftnyckel och hammare och tryck på videon, vips är det klar på en kafferast
Sir, Yes Sir! :)
Schassen

Re: Använder sökfunktionen på sidan...

Inlägg av Schassen »

Martin skrev:Jaa, du Shassen, har jag klarat av att montera mina extra detaljer, så klarar du såklart det också! Det brukar vara med nån sorts arbets-beskrivning och följ den, eller ring en livlina, tex Martin, så får vi väl lösa det på nått sätt.
Må gött, ha de.
Jo det är väl klart (Det brukar vara med nån sorts arbets-beskrivning och följ den), tänkte inte på det. Om jag inte får ihop det får jag väl ringa då, tack för erbjudandet. Antagligen är det bara jag som föreställer mig att det är svårare än det är...., det har hänt förut.
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Använder sökfunktionen på sidan...

Inlägg av alba »

Sergeant skrev:
alba skrev:Är det en sån här du skall montera
http://www.cruisercustomizing.com/detai ... __S__Retro

Om det är en sådan, greppa skiftnyckel och hammare och tryck på videon, vips är det klar på en kafferast
Sir, Yes Sir! :)
Dismiss 8)
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Använder sökfunktionen på sidan...

Inlägg av Raffe Gbg »

Sergeant skrev:
Martin skrev:Jaa, du Shassen, har jag klarat av att montera mina extra detaljer, så klarar du såklart det också! Det brukar vara med nån sorts arbets-beskrivning och följ den, eller ring en livlina, tex Martin, så får vi väl lösa det på nått sätt.
Må gött, ha de.
Jo det är väl klart (Det brukar vara med nån sorts arbets-beskrivning och följ den), tänkte inte på det. Om jag inte får ihop det får jag väl ringa då, tack för erbjudandet. Antagligen är det bara jag som föreställer mig att det är svårare än det är...., det har hänt förut.

Jag lyckades montera mina Cobra Fattys alldeles på egen hand. Två burkar Sort Guld, lite verktyg, en arbetsbeskrivning och sedan var det klart. Så det klarar du säkert också Schassen. :wink:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Använder sökfunktionen på sidan...

Inlägg av Hasse-c »

Man lär så länge man lever, det handlar mycket om att våga prova oftast löser sig det mesta när man har packet upp sakerna ock tittat på arbetsbeskrivningen. :D
Schassen

Re: Använder sökfunktionen på sidan...

Inlägg av Schassen »

Hasse-c skrev:Man lär så länge man lever, det handlar mycket om att våga prova oftast löser sig det mesta när man har packet upp sakerna ock tittat på arbetsbeskrivningen. :D
Det är sant!
Skriv svar