Förbättrad kunskap om VTX hojar

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Schassen

Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Schassen »

Har försökt att hitta bra sidor som tar upp diverse reparationer/förbättringar mm på VTX1300 i första hand, VTX hojar "allmänt" i andra hand. Är det någon som har förslag till websidor/böcker på svenska eller engelska?

Jag antar att jag söker fel på Internet eftersom jag inte hittar någonting, det måste ju finnas menar jag. :|

Mitt mål är att få en bättre kunskap om hojens egenskaper, motor osv. och på ett säkrare sätt kunna åtminstone genomföra PMCS (Priventive Maintenance Checks and Services <=> Underhåll). Idag känns det bättre att lämna in hojen och det vill jag ändra på.
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Bobby »

Häng en del på www.vtxoa.com. Där finns det mesta man kan tänka sig. 8)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Lenchris

Re: Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Lenchris »

Clymer har en bok om Honda VTX1300 årsmodell 2003-2009, som beskriver hur man gör reparationer och underhåll m.m. Den är på engelska. En del saker är nog särskilt för amerikanska förhållanden, men det mesta är väl lika. Jag köpte boken på Bokus.com
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Nesse »

Det låter intressant, hur pass detaljerad är boken? Vilken nivå (typ for dummies, advanced eller någonstans mitt emellan)???
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Schassen »

Repair and service your Honda VTX 1300 "For Dummies", låter som en optimal bok för mig :)
Schassen

Re: Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Schassen »

Tack för förslagen Lenchris och Bobby
Schassen

Re: Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Schassen »

Lenchris skrev:Clymer har en bok om Honda VTX1300 årsmodell 2003-2009, som beskriver hur man gör reparationer och underhåll m.m. Den är på engelska. En del saker är nog särskilt för amerikanska förhållanden, men det mesta är väl lika. Jag köpte boken på Bokus.com
Vad är bokens titel?
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Nesse »

---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Lenchris

Re: Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Lenchris »

Clymers bok är på omkring 400 sidor i ungefär A5-storlek och är nog tänkt för den händige. Den är dock utförlig. Det är mycket bilder, vilket förenklar förståelsen. Jag tycker att engelskan är svår, men det är de tekniska orden som inte ingår i min vokabulär.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Nesse »

Ok, låter som att man kanske ska införskaffa den då. Har ju orginalserviceboken på cd och den är väl lika jobbig den med engelskan... Händig vet jag inte, men vet mina gränser avseende mekning i allafall :-)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Schassen »

Nesse skrev:Ok, låter som att man kanske ska införskaffa den då. Har ju orginalserviceboken på cd och den är väl lika jobbig den med engelskan... Händig vet jag inte, men vet mina gränser avseende mekning i allafall :-)
Vi lär oss hela tiden, alltid finns det något vi kan ta åt oss.
Schassen

Re: Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Schassen »

Boken beställd, tack för tipset.
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Bobby »

Nesse skrev:Ok, låter som att man kanske ska införskaffa den då. Har ju orginalserviceboken på cd och den är väl lika jobbig den med engelskan... Händig vet jag inte, men vet mina gränser avseende mekning i allafall :-)
Service boken är annars för dummies tycker jag. Står ju exakt vad du ska göra och varnar oftast när man riskerar att göra klantiga fel.
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Förbättrad kunskap om VTX hojar

Inlägg av Nesse »

Bobby skrev: Service boken är annars för dummies tycker jag. Står ju exakt vad du ska göra och varnar oftast när man riskerar att göra klantiga fel.
mm, men har den på cd... måste ju skriva ut sidorna och det är halvtaskiga bilder... mer böcker ger mer kunskap :-). Det vet man ju som systemutvecklare, eller hur...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar