Omlackering

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Schassen

Omlackering

Inlägg av Schassen »

Funderar på att göra en massa saker med min hoj bl.a. att omlackera den från dagens vinröda till Hondas Pearl-Blue Metalic. Försöker hitta någon som gör sådana jobb i eller i närheten av Göteborg. Finns det någon i klubben som känner till om det finns någon i Göteborgstrakten som utför omlackeringar plus motiv med airbrush????????

Den typ av blå jag pratar om är ungefär den samma som den som används på 2010 Honda VT750C4

Har kontaktad några bolag i Sverige varav i Göteborg:

Bilfix i Angered AB
KR Lackcenter
MC-BIL LACKERING METAL- TATTOO
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Omlackering

Inlägg av Raffe Gbg »

Snacka med killarna på Honda Center i Högsbo. Dom skickar min skrapade framskärm och tank till en lackeringsfirma som lär vara fantastisk. Men jag minns inte vad den heter.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Omlackering

Inlägg av Schassen »

Raffe Gbg skrev:Snacka med killarna på Honda Center i Högsbo. Dom skickar min skrapade framskärm och tank till en lackeringsfirma som lär vara fantastisk. Men jag minns inte vad den heter.
OK
Användarens profilbild
Ryssen
Regionskontakt Västernorrland
Inlägg: 586
Blev medlem: 28 aug 2005, 19:46
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Sundsvall Kör 1800 VTX Grön
Kontakt:

Re: Omlackering

Inlägg av Ryssen »

Tja
Frugan gör både det ena och det andra ang motivlack/lackering hon bor dock inte i GBG
Har lackat ett antal VTX hojar i klubben. Kolla på http://artbykarolina.com/ om du vill.
Mvh Ryssen
Schassen

Re: Omlackering

Inlägg av Schassen »

Ryssen skrev:Tja
Frugan gör både det ena och det andra ang motivlack/lackering hon bor dock inte i GBG
Har lackat ett antal VTX hojar i klubben. Kolla på http://artbykarolina.com/ om du vill.
Mvh Ryssen
Tackar, alltid bra med alternativ
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Omlackering

Inlägg av Hasse-c »

Vet att det inte finns något fast pris men hur mycket koster ungefär en motivlackering av tank fram o bak skärm vad har ni betalat som har gjort det? :shock:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Omlackering

Inlägg av Nesse »

mitt gick loss på 15500 SEK (med kvitto och garanti) för tank, skärmar, lyshus, sidokåpor (2 st) och cylinderkåpor (4 kåpor)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Omlackering

Inlägg av Hasse-c »

Tack för det Nesse nått att spara till 8)
Skriv svar