Ort ryggmärke

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke/skinnväst

Inlägg av alba »

Tjena mr B Har du kollat in handelsbodens väst BUGGATTI Kanonfint skinn samt många fickor, strax under 2 lax tror jag

Dags att väcka liv i en gammal tråd? Idéerna dog ut... eller hur? För dyrt? Köpa lite bling, ett nytt avgassystem/slip-on, luftburk, bredda sving, 240-däck etc. Då är det inte många som blinkar och med glädje hostar upp flera tusen kronor :thinking:
Skinnväst, ryggmärke etc, då blir det ett j-vla liv för några hundralappar. Konstigt... :thinking:

Hur som helst, jag har tänkt att köpa en ny skinnväst i alla fall och har fått tips på http://www.skinnstrom.se utanför Götene, Västergötland.
Någon som har någon erfarenhet?
Där finns tydligen välgjorda och fina skinnvästar och det sägs att det sys på diverse märken etc för allehanda mc-gäng/klubbar.
Jag är (som gammal FN-yxa) också med i Blue Berets MC Sweden och dom syr upp/köper sina västar på http://www.skinnstroms.se - http://bbmcsweden.jalbum.net/10-%C3%A5rs%20jubileum!/ och dom ser snygga ut.

/birdie
PS! Skinnströms kanske finns med på MC-mässan i Göteborg? Kolla ni som skall dit, jag missar i vanlig ordning eftersom jag skall ner till Abu Dhabi och Qatar och göra skäl för brödfödan.[/quote]
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av birdie »

Alba,
Inte så dumt, ditt Bugatti förslag.
Har även kollat på dessa västar Hardy och New Hardy hos Flying Eagle (många fickor, invändigt och utvändigt) och kan, om så önskas,
användas utanpå din ordinarie skinnjacka ("förlängd knäppning") - http://www.flyingeagle.se/skinnvastar-c-116-1.aspx

Problemet är att man vill se skinnvästen i verkligheten och prova. Inte bara köpa grisen i säcken på nätet...

/birdie
Never up - never in!
Nizze.L
Mästare
Inlägg: 583
Blev medlem: 29 maj 2007, 18:00
VTX-modell: Röd VTX 1300 -06 L5E
Ort: Solberga

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Nizze.L »

Birdie,
Jag har en Cody från Flying Eagle som jag är väldigt nöjd med.
Kan ta den med upp till J-kpn på fredag om du vill prova?
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av birdie »

Nizze,
Jag kan kolla på den.
Är dessvärre inte hemma på fredag. Drar österut i 14 dagar, men därefter är jag hemma en längre period.
/birdie
Never up - never in!
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Martin »

Tjena, Birdie, har en väst från Skinnström i nubuck, den får du gärna komma och prova, för "skinnet" gör bara i en storlek eller +5 eller -5, alltså tre storlekar. Annars är modellerna han har väl försedda med fickor och fack, såväl invändigt som utvändigt. Du kan väl höra av dig om detta, du är välkommen hit, du vet var jag bor.
Kanske du blir förtjust i min och då kan det bli affär!

/Martin
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av birdie »

Hej boyzz and girlzz,
Tänkte ta upp en ny infallsvinkel på vårt klubbmärke. Vi har ett snyggt klubbmärke, men utformningen är inte optimal tycker jag.
Nu är det en svart fyrkant med märket i mitten som medlemmar sätter lite hipp som happ. En del sätter det högt, en del sätter det lågt, en del klipper ut själva märket, en del lägger till ort, en del lägger till region etc. M a o, det är en blandning av det mesta. Det ser lite amatörmässigt ut…, tycker jag.

Är det inte på tiden att det här ”regleras” lite? Åtminstone en rekommendation från Styrelsen att skall man ha ett ryggmärke skall det se ut så här och skall sitta så här. Naturligtvis skall de som har sitt märke på ett visst sätt idag, få fortsätta att ha det. Jag tänker på de som köper sina första märken/nya märken.

Hur skall det se ut? Jag tittade närmare på det märke som Gävle-pojkarna hade använt sig av vid vägvisningen samt vid parkeringen vid vandrarhemmet. Det var skuret på ett mycket snyggt sätt och kanten var lite modifierad. Jag visade detta för Mattin och Geronimo precis innan vi skulle åka hem. Dom tyckte det såg snyggt ut.
Någon av Gävle-pojkarna kan säkert lägga ut detta märke på hemsidan, så att alla får se. Inga ortnamn eller regionnamn på märket, utan det står bara VTX Riders Sweden, precis som det gör nu. Påminner en hel del om märket på startsidan på hemsidan.

I framtiden skall man alltså kunna köpa detta tygmärke färdigskuret, i en storlek som kanske är något större än vad dagens märke inom den ”svarta fyrkanten” är. Man kan även tänka sig en mindre modell, som ex kan sättas på vä framsida av skinnvästen, skinnjackan.

Eftersom det egentligen bara är skärningen, storleken och någon liten modifiering av kanten, så borde det här inte påverka priset alltför mycket, eller…?

Vad tycks?
/birdie

PS! Vem i Gävle-gänget hade tagit fram det här modifierade märket? Lägg ut bilden i tråden.
Never up - never in!
Användarens profilbild
Kulan
Mästare
Inlägg: 596
Blev medlem: 19 apr 2007, 09:19
VTX-modell: VTX 1800C, 2007 (svart)
Ort: Sundsvall

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Kulan »

Hej Birdie.

Det är tagit ifrån ett klister märke.
Vi har det i klubbshopen, tycker som du vi skall få till ryggmärkena så det ser enhetligt ut.

Ha De
Kulan
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av birdie »

Kollade i shopen och visst är skärningen på klistermärket betydligt snyggare än den "svarta fyrkanten"?
Varför kan man inte få denna skärning på det lilla resp stora brodyrmärket direkt när man köper det? Det stora brodyrmärket borde i så fall vara något större (som jag nämnde i mitt första inlägg).
Såg ut att vara en grå bård runt om på de märkena som ni använde som vägvisning. Kanske har fel här...
Hur som helst så är denna skärning på klistermärkena avsevärt mycket snyggare än den "svarta fyrkanten", tycker jag.
/birdie
PS! Dessutom så liknar detta mycket mer de märken som är på våra hoods.
Never up - never in!
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Toolbox »

birdie skrev:Kollade i shopen och visst är skärningen på klistermärket betydligt snyggare än den "svarta fyrkanten"?
Varför kan man inte få denna skärning på det lilla resp stora brodyrmärket direkt när man köper det? Det stora brodyrmärket borde i så fall vara något större (som jag nämnde i mitt första inlägg).
Såg ut att vara en grå bård runt om på de märkena som ni använde som vägvisning. Kanske har fel här...
Hur som helst så är denna skärning på klistermärkena avsevärt mycket snyggare än den "svarta fyrkanten", tycker jag.
/birdie
PS! Dessutom så liknar detta mycket mer de märken som är på våra hoods.
jag kollar detta med vår nya brodyrnisse

//TB
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Peo »

äntligen händer det något i den här frågan...bra att du kollar detta med brodyrmannen.. passa på då att även kolla om ett mindre märke i samma stil med plats för våra nickname..
:yahoo:
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Bobby »

Jag kan mycket väl tänka mig att ha vtx loggan på ryggen om den är större och formsydd istället för en ruta.

Bra initiativ att väcka den här frågan som oftast dör ut. :good:
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Ort ryggmärke

Inlägg av Toolbox »

anledningen till att det dör ut är oftast priset

vad får ett brodyr märke kosta??? :thinking:

TB
Skriv svar