Drag-bar styre?

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

JoakimO

Drag-bar styre?

Inlägg av JoakimO »

Funderar på att byta ut originalstyret till ett sk. dragbar (~80cm). Fungerar dessa rakt på, eller kommer det ta emot i tanken vid långsamma svängar? Mao, behöver jag byta risers också? Isf passar "alla" risers?
Användarens profilbild
Erza
Wannabe
Inlägg: 51
Blev medlem: 23 maj 2010, 12:29
VTX-modell: VTX 1800 2005
Ort: Sandviken

Re: Drag-bar styre?

Inlägg av Erza »

Jag har monterat ett dragbar styre (91cm) på min 1800 och det passade rakt av. Behövde inte göra nånting så länge du köper 1tums styra då såklart. Så det är bara att handla 8)
Shut Up and Jump!!
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: Drag-bar styre?

Inlägg av Dosan »

Tjenare Joakim, jag kör med lika styre som Erza och orginalraisers, funkar bra, men skall bytas mot ett annat roder nu.
Så om det är nåt för dej så kan du höra av dej.
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
JoakimO

Re: Drag-bar styre?

Inlägg av JoakimO »

Hade tänkt mig en lite kortare pinne, men jag ska fundera lite på det :)
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: Drag-bar styre?

Inlägg av Dosan »

bågfil.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Användarens profilbild
Tony. B
Adept
Inlägg: 147
Blev medlem: 25 apr 2006, 09:48
VTX-modell: 1800 C 05 Svart
Ort: Ekerö
Kontakt:

Re: Drag-bar styre?

Inlägg av Tony. B »

Tjena Joakim,

Jag har ett Baron Custom Xtreme Bars som jag kanske säljer är kapat 5 cm och omkromat helt i nyskick.
Fast du måste lösa det hastighetsmätaren. Kostar $261.62 i USA. Är alltså lägre en mitt på bilden.
Det är helt perfekt på en 1300 moppe :wink: .

"This handlebar uses our Rad'ius Bar bend while incorporating 1-1/2” diameter tubing to suit the massive size of the VTX C. Ergonomically designed to offer the rider more leverage and widened to provide more control. Features radius bends in the risers to place the bar in a more comfortable position than conventional drag bars. Bolts directly to your upper triple tree and accepts all stock handlebar controls."
Bild 046.test JPG.JPG
Tony 8)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: Drag-bar styre?

Inlägg av snake »

Jag köpte ett "Fehling" HD-styre (Drag bar) 1 tum och det passade rakt av på min 1800. Jag har dessutom monterat pull-back risers som jag köpte på honda directline i USA. Det är Aeromach som tillverkat dom.
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
JoakimO

Re: Drag-bar styre?

Inlägg av JoakimO »

Schysst styre Tony, men tror jag nöjer mig med ett valigt dragbar-styre till att börja med.
Dels kostar det bara en bråkdel (bikeline tar ca 250kr för ett dragbar), och dels slipper jag mecka med hastighetsmätaren :)

Hehe Dosan :D går klart att kapa, men knappt lönt med tanke på vad bikeline tar för ett nytt :)
Skriv svar