väskor väskor väskor

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Skriv svar
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

väskor väskor väskor

Inlägg av Klesell »

Vad har VTX:arna för väskor på sina hojar?

Jag är ute efter personliga tips där funktion går före form. Jag och flickan tänkte köra ner till Normandie i sommar och behöver förstås en himla massa utrymme (flickan är ju trots allt kvinna och vi vet hur de kan packa...).

Sidoväskor har jag redan. De är färdigsatta med Easybrackets (lätta att ta på/av och jäkligt snygg lösning för de som inte känner till dem) så jag tänkte nog behålla dem, även om några rymligare saker hade varit kul.

Vad jag verkligen behöver är en _fet_ sissybar/pakethållarväska och en _bra_ tankväska.

Denna är en het kandidat (upp till 75 liter liksom...);
http://www.mcweb.se/default.aspx?main=/ ... 407-1.aspx

Vad tycker ni?

/Klesell
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: väskor väskor väskor

Inlägg av Nesse »

jag tycker du/ni ska plocka fram allt ni tycker ni behöver. Sedan plockar du bort allt. 3 par strumpor, 3 fillingar 3 t-shirts var, ett packe Y3 tvättmedel och en fet plånka. Ska ni tälta får ni plats med det också :-). Jag har en jävla förmåga att fylla upp de utrymmen jag har, så ju mindre plats jag har för packning, desto mindre grejer tar jag med mig och använder. Man klarar sig alldeles utmärkt med lite grejer :-). Saknar man nå't så får man ta fram plånkan och köpa nytt...

Men det är ju jag det, åker oftast ensam och aldrig ner till Europa...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: väskor väskor väskor

Inlägg av Bobby »

Jag har tält + liggunderlag + sovsäck i en drybag som jag spänner hårt till styret. Fungerar lite som en vindruta också så man slipper lite vinddrag.
Man kan också fästa drybags ovanpå sadelväskorna skulle det behövas.

Fast bryr du dig inte om hur det ser ut så kan du ju leta upp den där bilden med en goldwing, sidovagn och husvagn. :roll:
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: väskor väskor väskor

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag vet inte exakt vilken av väskorna på sidan du spetsar på, men jag köpte den här för ett par månader sedan av Mc-konsult i Lidköping. Jag har faktiskt inte använt den än, premiären blir Flottsbro, men den verkar rymlig och praktisk. Kostade cirka 1700 spänn.

http://www.kuryakyn.com/index.cfm/prodF ... l/IMID/696
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: väskor väskor väskor

Inlägg av Klesell »

Jaha typiskt, jag trodde det var en direktlänk till väskan. Det ska vara den som är på näst sista raden hursomhelst, den heter Silver och är tydligen en "Storsäljare". Kostar en sexhundring tror jag.


Den du länkade till var ju inte tokig heller alltså. 65-86 liter om jag räknade rätt. Det var en stor jäkel, inte sant?? Den ska jag absolut kika på också. Jättebra tips!



Bobby; jag kan köra på husvagnsalternativet om du lovar att åka sidanom, alt inne i husvagnen ;)
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: väskor väskor väskor

Inlägg av Raffe Gbg »

Klesell: Du kan kika på väskan i Flottsbro om du vill, det är ju inte långt kvar tills det är dags. :-)
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: väskor väskor väskor

Inlägg av Klesell »

Jag vet inte om jag kan komma dit. Det är min förhoppning att jag är där några timmar på lördagen dock så ambitionen finns :)

Antar du tycker den känns seriös och stor-som-fan va? 86 liter är ju en herrans massa...



/Klesell
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: väskor väskor väskor

Inlägg av Raffe Gbg »

Den är stor och rymlig, absolut. Och kan öppnas från alla möjliga håll. Men som sagt, jag har inte använt den än, så jag får vänta med slutbetyget till efter Flottsbro. Väskan har iaf fått gott omdöme av gubbarna på VTX Cafe i USA.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: väskor väskor väskor

Inlägg av birdie »

Klesell,

Jag har en Silver vaska och har anvant den 1 gang. Det var i samband med arstraffen i Falun.

Vaskan ar mycket bra och rymlig samt jattesmidig att fasta pa en sissybar. Jag hade Hondas original sissybar och pakethallare dar bak och vaskan passade perfekt.

Jag har inte anvant vaskan sedan arstraffen p g a att jag har bytt sadel och inte har nagon sissybar/pakethallare langre och darfor har den blivit liggande.

Intresserad av ett kop? Hor av dig via ett PM, i sa fall.

/birdie
Never up - never in!
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: väskor väskor väskor

Inlägg av Klesell »

birdie skrev:Klesell,

Jag har en Silver vaska och har anvant den 1 gang. Det var i samband med arstraffen i Falun.

Vaskan ar mycket bra och rymlig samt jattesmidig att fasta pa en sissybar. Jag hade Hondas original sissybar och pakethallare dar bak och vaskan passade perfekt.

Jag har inte anvant vaskan sedan arstraffen p g a att jag har bytt sadel och inte har nagon sissybar/pakethallare langre och darfor har den blivit liggande.

Intresserad av ett kop? Hor av dig via ett PM, i sa fall.

/birdie
Okej ja det kan vara intressant. Jag vill kolla runt lite innan jag bestämmer mig så vänta inte på mig. Jag hör av mig till dig om det blir aktuellt, finns den kvar då så finns den kvar :)

Tackar för tipset!


mvh
Klesell
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: väskor väskor väskor

Inlägg av Klesell »

Raffe Gbg skrev:Den är stor och rymlig, absolut. Och kan öppnas från alla möjliga håll. Men som sagt, jag har inte använt den än, så jag får vänta med slutbetyget till efter Flottsbro. Väskan har iaf fått gott omdöme av gubbarna på VTX Cafe i USA.
Raffe! Jag minns inte om vi träffades under mitt korta lördagsbesök (många nya namn, många nya ansikten) men jag vet att jag glömde kika på din väska. Nu har du använt den iaf, så vad säger du. Ska jag beställa en sådan? :)

mvh
Klesell
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: väskor väskor väskor

Inlägg av Raffe Gbg »

Tja, jag kan bara säga att jag är väldigt nöjd med väskan. Sedan är det ju alltid en prisfråga.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: väskor väskor väskor

Inlägg av Klesell »

om den verkligen rymmer 88l som specen säger så tycker jag den är värd lite extra deg. den verkar ju vara lätt att fästa och packa/greja också så... gillar du den så gillar jag den, nog :)
Skriv svar