ang roadhouse...

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
sorpa
Adept
Inlägg: 109
Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
VTX-modell: vtx 1800 -06
Ort: sandviken

ang roadhouse...

Inlägg av sorpa »

Det här roadhouse systemen som jag märker att många har,är det så att det tas bort någon insatts i dom så det blir "Grymma ljudet" ?? är den löstagbar alltså?? OCH är det någon som har ett sånt ligger o skräpar i garaget o vill sälja det till ett billigt pris?? Har ju ett muzzy men det har blivit så värmeskadat så det ser inge kul ut längre,,gillar ljudet så jag vill ha något likvärdigt oväsen,,det är helt rent inuti.Utom då jag "öron tjänar" SBP förståss :lol:
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: ang roadhouse...

Inlägg av snake »

Ja, den insatsen är löstagbar. Finns tre olika typer "Silence", "Normal", och "Performance" baffles (insatser). Instsen är lindad med glasull som med åren eroderar. Ljudet blir alltså högre och högre för varje år. Du kan säkert påskynda åldrandet genom att skära bort glasullet och köra enbart med själva stålinsatsen. Att köra helt utan insats är inget jag rekommenderar. Misstänker att det ger ett burkigt ljud.

Roadhouse är ett "slip-on"-system, dvs. du måste ha de främre orginalrören kvar. Du byter enbart själva ljuddämparen.
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Användarens profilbild
sorpa
Adept
Inlägg: 109
Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
VTX-modell: vtx 1800 -06
Ort: sandviken

Re: ang roadhouse...

Inlägg av sorpa »

Ok tack snake,om du hör någon som har ett sådant begangnat så kan du vällan tjo till,,det korta tycker jag ser bra ut va det nu heter "short" månne :D
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: ang roadhouse...

Inlägg av Gusten »

Dom är eftertraktade bara så du vet :wink:

Gusten 8) 8) 8)
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: ang roadhouse...

Inlägg av Nesse »

Sedan så finns det roadhouse system som inte har insatser, t ex det som jag har som heter classic 2-1.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
sorpa
Adept
Inlägg: 109
Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
VTX-modell: vtx 1800 -06
Ort: sandviken

Re: ang roadhouse...

Inlägg av sorpa »

kan tänka mej det,får vällan börja spara så jag kan köpa ett nytt 8)
axa

Re: ang roadhouse...

Inlägg av axa »

Tjena!!
Jag önskar köpa ett Roadhouse som man kan modefiera med insatser.Nu vill jag veta om det är lång eller kort variant på systemet. Insatsen variera på ljudnivån, ex låg ljudnivå vid besiktning.Nu undrar jag vilket Roadhouse skall väljas???? :shock: :shock: :D
mvh Axa
Skriv svar