Försäkring

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Skriv svar
Gäst

Försäkring

Inlägg av Gäst »

Tjena alla
Betalar 1598:-(Bilsport o Mc) zon 3 bor 8km utanför Malmö. :lol:
Nappe

Inlägg av Nappe »

Det var f-n billigt, jag betalar 2400/år helförsäk. bor i Staffanstorp. Har det kanske något med åldern att göra hos Bil&MC?
klasse

Inlägg av klasse »

1100 betalar jag på IF
vtxpeter

Inlägg av vtxpeter »

950 betalar jag bilsport & MC helår +40.
Bor utan för Uppsala 8)
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Inlägg av snake »

950!! Det är täcker ju knappt Avi-avgiften på min försäkring! 2900 på IF. Bor i Stockholm. Dock ej 40+ (tack och lov :lol: ) Vid närmare eftertanke är det kanske värt 2000 extra att inte ha fyllt 40!
L-G

Försäkring

Inlägg av L-G »

Hallå!

Har du inte glömt bort en "etta". Jag betalar 1507 helår, för övrigt en höjning med hela 2 spänn, sedan ifjol, he he. Jag begriper inte hur försäkringen kan bli så låg som 900 kronor drygt. Vad går dom efter. Jag bor ju i "obygden, kan man säga, och är 40+ med skyhög råge. Men naturligtvis är det bra om försäkringspremien är låg.

Mvh L-G
Nappe

Inlägg av Nappe »

Man får kanske börja ringa runt och kolla läget hos försäkringsbolagen igen då, rätt som det är så har man kanske sparat ihop till ett tändstift till moppen.... :D
axa

försäkring

Inlägg av axa »

Betalar 4300/helår helförsäkring bor i Södertälje är +50 ,verkar vara hög tid att kolla upp saken (har honnda if)
The Swede

Inlägg av The Swede »

Betalar 3400:- helår/helförsäkring hos Bilsport Mc bor i Södertälje och är 39.

The Swede 8)
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Inlägg av Bobby »

Honda märkesförsäkring via IF. Betalar 3120kr, 31år, bor i stockholm innerstad. Hojjen är uttagen våren 07.
Dessutom kräver inte den försäkringen att man har sakerna i garage eller att man använder skyddskläder. :twisted:
Senast redigerad av Bobby den 01 apr 2008, 07:35, redigerad totalt 2 gång.
Emanuel

Inlägg av Emanuel »

Betalar några hundralappar över 5 tusen på IF, men kan väll bero på att man är under 25. Kan ju kanske vara värt och kolla runt ändå, inte vet jag?
Grothen

Inlägg av Grothen »

Betalar 2009:- bosatt i Nyköping 50+. Hojen är helförsäkrad hos Bilsport och Mc.
Det är lått att stå ut med :lol:
Användarens profilbild
Bikerboy
Senior adept
Inlägg: 277
Blev medlem: 16 okt 2007, 19:22
VTX-modell: HD rocker 2008
Ort: Halland

Inlägg av Bikerboy »

Pyntar 2.200:-helår bil&mc, 35 bast i ullared!

Mvh/BB 8)
FreddanKrokaBikers@hotmail.com

www.krokabikers.se

När någon gör dej förbannad,
tänk då på att det krävs ungefär 45 muskler i ditt
ansikte för att göra en arg min, men det
krävs bara 4 muskler i din arm för att nita den jäveln!
Emanuel

Inlägg av Emanuel »

Har defenetivt något med ålder att göra, eller rättare sagt hur länge man haft kortet. Skulle få ge över 7lax på bil och mc medans lite dryga 5 på IF. Bor på landet ca 5mil Öster om Göteborg. Är man under 25 så är nog IF det rätta valet :wink:
Skriv svar