Kontrollmärke 2010

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Kontrollmärke 2010

Inlägg av birdie »

Tjena,
Det här har ni naturligtvis stenkoll på, eller hur?
http://www.transportstyrelsen.se/Nyhets ... donsagare/

/birdie
Never up - never in!
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Kontrollmärke 2010

Inlägg av Raffe Gbg »

Jo, det har pratats om detta tidigare här på forumet. Vi är många som hoppades på en mindre skylt i samband med att märket tas bort, men nån byråkrat på Transportstyrelsen som heter Ylva säger att det inte är aktuellt. Synd, för den vi tvingas ha nu är ju närmast grotesk.
Gott nytt år!
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Kontrollmärke 2010

Inlägg av Martin »

Närsynta lagmän?? Har en skylt, lite mindre än original, med klubb-namnet . Den kostar en ombes., det vet jag, men den får sitta på, för den är mycke bättre än original, kanske lättare att komma undan nu när plikten med klister-lapp försvinner. Man får inte sätta dit en annat roligt märke på samma plats.Har kollat upp detta

Martin
robert_l
Wannabe
Inlägg: 46
Blev medlem: 04 nov 2009, 22:43
VTX-modell: VTX1800 2006

Re: Kontrollmärke 2010

Inlägg av robert_l »

Hej

Med tanke på att dom tagit bort skattemärket och kommentaren att det ät värt kostnaden av ombesiktning att köra med fel skylt, kommer ju det självklara frågan; - Så vad kostar det att köra obesiktigat? Försäkringen gäller väl i alla fall så länge inte hojen är avställd? Jag har gjort det av misstag två gånger (bil) utan vidare kostnad än tillrättavisning och instruktion om att ombesiktning ska göras omg.
Så slipper man proppa avgasrör, göra om plåtar och byta blinkers och allt annat trams polisen håller på med... Eller tänker jag fel??

Robert
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Kontrollmärke 2010

Inlägg av Raffe Gbg »

robert_l skrev:Hej

Med tanke på att dom tagit bort skattemärket och kommentaren att det ät värt kostnaden av ombesiktning att köra med fel skylt, kommer ju det självklara frågan; - Så vad kostar det att köra obesiktigat? Försäkringen gäller väl i alla fall så länge inte hojen är avställd? Jag har gjort det av misstag två gånger (bil) utan vidare kostnad än tillrättavisning och instruktion om att ombesiktning ska göras omg.
Så slipper man proppa avgasrör, göra om plåtar och byta blinkers och allt annat trams polisen håller på med... Eller tänker jag fel??

Robert

Vad jag har kunnat utröna är det 1500 spänn i böter på att köra obesiktat. Plus risken att polisen ger dig böter för mer om du blir stoppad och dom är på det humöret. Hur många av oss har t ex lagliga ljuddämpare? Jag skulle inte chansa på att strunta i SBP, no way. Men det är ju bara min personliga åsikt förstås.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Skriv svar