ang besiktning

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Användarens profilbild
sorpa
Adept
Inlägg: 109
Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
VTX-modell: vtx 1800 -06
Ort: sandviken

ang besiktning

Inlägg av sorpa »

En fundering,vet att jag ska skriva i teknik tråden,men min betalning har inte blivit registrerad än så det får bli här...jo..jag undrar om dom tittar under sadeln,på batteri och sånt,på besiktningen,för jag såg att min sadel sitter förankrad med så kallade "kattstrypare" på var sida i bakkant,,kanske måste skaffa någon bättre fastsättning,där eller?
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: ang besiktning

Inlägg av Raffe Gbg »

sorpa skrev:En fundering,vet att jag ska skriva i teknik tråden,men min betalning har inte blivit registrerad än så det får bli här...jo..jag undrar om dom tittar under sadeln,på batteri och sånt,på besiktningen,för jag såg att min sadel sitter förankrad med så kallade "kattstrypare" på var sida i bakkant,,kanske måste skaffa någon bättre fastsättning,där eller?

Jag har aldrig varit med om att en besiktningsman har plockat av sadeln. Sitter den bara fast och inte glappar eller nåt är det säkert inga problem. Det dom kollar är hjullagren (spinner framhjulet), belysningen, däcken, att du inte har glapp i framgaffel, att du inte har gjort olagliga ombyggnader av t ex nummerskylt eller blinkers. Och så, naturligtvis, ljudnivån... :roll:
Dom provkör också, precis som dom gör vid besiktning av en bil.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
sorpa
Adept
Inlägg: 109
Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
VTX-modell: vtx 1800 -06
Ort: sandviken

Re: ang besiktning

Inlägg av sorpa »

Ok tack för informationen.ha en bra dag. sorpa
Raffe Gbg skrev:
sorpa skrev:En fundering,vet att jag ska skriva i teknik tråden,men min betalning har inte blivit registrerad än så det får bli här...jo..jag undrar om dom tittar under sadeln,på batteri och sånt,på besiktningen,för jag såg att min sadel sitter förankrad med så kallade "kattstrypare" på var sida i bakkant,,kanske måste skaffa någon bättre fastsättning,där eller?

Jag har aldrig varit med om att en besiktningsman har plockat av sadeln. Sitter den bara fast och inte glappar eller nåt är det säkert inga problem. Det dom kollar är hjullagren (spinner framhjulet), belysningen, däcken, att du inte har glapp i framgaffel, att du inte har gjort olagliga ombyggnader av t ex nummerskylt eller blinkers. Och så, naturligtvis, ljudnivån... :roll:
Dom provkör också, precis som dom gör vid besiktning av en bil.
Skriv svar