Risers till 1800

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

axa

Risers till 1800

Inlägg av axa »

Undrar om wirarna gas,koppling och broms räcker till, eller om man måste köpa nya längre.Skulle dessutom vara kul om det fanns någon som sålde risers i Sverige. Har tittat lite på en sort som heter Rivco,dom verkar vara helt ok. :)
mvh axa
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Risers till 1800

Inlägg av Nesse »

Ganska säkert att du måste byta bromsslangar, frågan är om vajrarna räcker till, kolla med t ex Joe, han har ju bytt... men de är väl i Västervik nu och partar...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Risers till 1800

Inlägg av Västerlanda »

Kolla detta..... :lol: :lol:
Sök på Risers i sök funktionen 8) 8)

Inläggsrubrik: Risers 1 gång till Postat: tis jul 08, 2008 10:38 pm


Svar: 4
Visningar: 314

Nu har jag fått hem Rivco risers och monterat dom. Passade kanon och blev skitbra för en rider utan aparmar. Köpte dom direkt på nätet från directline parts till en kostnad av 998 skr + frakt 380 skr.
Tack xrider och snake för tipset
Ha en skön hoj sommar / arnjad
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Risers till 1800

Inlägg av Orre »

Halloj!

Har satt på "Aeromach 6" risers" på min utan att behöva förlänga nånting. (Tvärtom kan jag nu kapa armarna några cm. utan att det gör nå't!) :mrgreen:
Jag sitter vartfall gott! Andra har också provat sittställningen och uttalat seg positivt!
Dessutom är dom snyggare och täcker hålen i kronan, vilket inte orginalen gör!? :twisted:
Det blir ju en lite annan look på cykel'n förstås... Har väl inte tagit några detaljbilder, men du hittar lite bilder på min hoj i denna tråden, och på facebook...

Har också för mej att Geronimo skrev om några risers som inte funkade, utan tog i tanken?... Kolla det innan du köper! (Kommer heller inte ihåg om hans cykel är rejkad?)

Orre
Bild
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Risers till 1800

Inlägg av Västerlanda »

Geronimos krona är rejkad 6 grader tror jag :?: :?:
Har provat ORRE´s o man sitter mkt gött på den :lol: :lol:
Hans risers är dessutom VÄLDIGT snygga 8) 8)
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Risers till 1800

Inlägg av Orre »

Västerlanda skrev:Geronimos krona är rejkad 6 grader tror jag :?: :?:
Jo det är nog så det är!
Risers till 1800'an passar 1800'an så klart!

När jag kollar nu, så drar "Rivco" risers styret 1 1/2 tum längre bak och 3/4 tum högre än orginal.
"Aeromach 6 inch" drar styret 1 1/2 tum tillbaka och 1 1/4 tum högre än orginal.
Altså inga problem med wirar, kablar eller slangar med dessa!
Har dock ett svagt minnne av att jag tyckte mina "Aeromach" var på kanten till vad man kan sträcka slangarna... (Skulle ju kunna gå ut och kolla i garaget om jag måste!...) :roll:

Jag har handla risers hos "Plattis" i HBG nå'n gång... (För övrigt en kul affär som är värt ett besök om du skulle va på den kanten!) :wink:
"Roffes Motor" i Shlm. har också en del.
Finnes säkert flera med bättre urval om du googlar lite! (Har du kollat link-samlingen här?)

Orre
Bild
Skriv svar